Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از ارس  : حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در پیامی ویدئویی به کارگاه «رمان نویسی تاریخی» که به همت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی در محل تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: شیخ شهید محمد خیابانی شخصیت ذوابعادی دارد که برای شناخت و شناساندن این ابعاد باید از همۀ ظرفیت ها از جمله پتانسیل حوزه های فرهنگی و هنری بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این میان رمان نویسی با محوریت تبیین افکار، اندیشه ها، زندگی و تاریخ مبارزات شیخ شهید یکی از این عرصه های هنری است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر میرتاج الدینی یادآوری کرد: البته خوشبختانه پیش از این آثار متعددی که شمار آن ها بالغ بر ۱۰۰ عنوان می شود، دربارۀ شیخ محمد خیابانی به زیور طبع آراسته شده است و اتفاقاً شخصیت های سرشناسی مانند علامه محمدرضا حکیمی، زنده یاد استاد سیدهادی خسروشاهی و علی زمانی نویسندۀ برخی از این آثار بوده اند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: با همۀ این اوصاف اگر زندگی گستردۀ شیخ محمد خیابانی، باز محل توجه رمان نویسان باشد می تواند به خلق آثاری جذّاب، بسیار مفید و گیرا بیانجامد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی از برگزاری کارگاه «رمان نویسی تاریخی» با محوریت شخصیت شیخ محمد خیابانی به عنوان برنامه ای خوب یاد و از دست اندرکاران طراحی و اجرای آن به خصوص مدیر کل و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

همایش بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران، در نیمه اسفند سال جاری به صورت جداگانه در شهرستاهای شبستر، و همچنین تبریز و تهران برگزار خواهد شد.

شیخ شهید محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

۴۶

کد خبر 1478119

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد شیخ شهید محمد خیابانی میرتاج الدینی شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت مامور یگان تکاوری پلیس در خاش

ایسنا نوشت: در شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، حوالی شامگاه روز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ درگیری بین یگان تکاوری انتظامی خاش با گروهک تروریستی و معاند، در دوراهی ایرندگان رخ داد که در این درگیری یک نفر از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار خودفروخته قرار گرفت.

ستواندوم شهید محمد ذخیره قبل از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد، به فیض شهادت نائل می‌گردد.

ستواندوم شهید محمد ذخیره متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

دیگر خبرها

  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • آشنایی با نمونه‌ای از تست شخصیت تبتی
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • شهادت یک عضو یگان تکاوری سیستان و بلوچستان
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی در خاش/ جزییات
  • یک پلیس در خاش به شهادت رسید
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • شهادت مامور یگان تکاوری پلیس در خاش