Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، اما والدین باید بدانند هیچ چیز جای آموزش حضوری را برای دانش آموزان نمی‌گیرد.

مجید یزدان پناه در نشست کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی  با بیان اینکه از امروز(اول بهمن) بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا درب مدارس به روی دانش‌آموزان باز است، اظهار کرد: هرچند بر اساس اعلام ستاد کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، اما اعتقاد داریم هیچ چیز جای آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یزدان‌پناه ادامه داد: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا از امروز درب مدارس بر روی دانش اموزان کلاس اولی و دومی مناطق آبی و زرد از حیث شیوع کرونا باز است، ضمن اینکه کلاس‌های درس عملی هنرجویان هنرستان‌ها هم با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل حضوری برپا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برپایی حضوریِ کلاس‌های درس مدارس با کمتر از 50 نفر دانش‌آموز که عمدتا مدارس مناطق روستایی و عشایری را شامل می‌شود، گفت: ضمنا این شرایط فراهم است تا در صورت نیاز بنا به درخواست خانواده‌ها کلاس‌های رفع اشکال برای دانش‌آموزان سایر پایه‌ها هم به شکل حضوری در مدارس تشکیل شود.

وی سپس بابیان اینکه شورای مدرسه در مورد نحوه آموزش حضوری دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می کند که این شورا هم با لحاظ کردن نظرات خانواده‌ها اقدام به برنامه ریزی در مورد نحوه آموزش حضوری دانش‌آموزان خواهد کرد، تاکید کرد: به خانواده‌ها این قول را می‌دهیم که کلاس‌های درس حضوری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشکیل شده و هیچ کلاس درسی با بیش از 10 دانش‌اموز تشکیل نشود.

 وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان در امنیت کامل از حیث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کلاس های درس حضور پیدا کنند و امیدواریم خانواده ها با مشاهده وضعیت آموزش دانش‌آموزان، خودشان ترغیب به حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس حضوری شوند.


دهه فجر فرصت خوبی است تا نسل جوان را با برکات انقلاب آشنا کنیم 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه فجر و با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای گرامیداشت یوم الله دهه فجر، گفت: یادآوری مناسبت‌های سرنوشت‌ساز نظام در عین حال که وظیفه دینی، ملی و اخلاقی است، زمینه آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را فراهم خواهد کرد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ایام پیروزی انقلاب را به یاد ندارند و دهه فجر فرصت خوبی است تا آنها را با برکات انقلاب آشنا کنیم، تاکید کرد: نسل جوانان و آیندگان باید بدانند چه خون هایی داده شده تا امروز چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب را عزتمندانه و سربلند جشن بگیریم و با عزت سرمان را بلند کنیم که در سرزمینی زندگی می کنیم که کشورهای قدرتمند دنیا نگاهشان به ما است.

وی اشاره ای هم به قدرتمند بودن ایران اسلامی داشت و یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه زمینه ها توانمند هستیم و در فهرست معدود کشورهایی هستیم که ادعای تولید واکسن کرونا را دارند. ضمن اینکه در حوزه های دیگر هم حرف های زیادی در دنیا برای گفتن داریم.

یزدان‌پناه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری عالمانه و هنرمندانه دهه فجر امسال اشاره داشت و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی باید از ظرفیت های فضای مجازی برای روشنگری در مورد اهداف و آرمان های پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی  اشاره‌ای هم به فرصت‌های ایجاد شده از قبل شیوع کرونا در حوزه آموزش داشت و تصریح کرد: کرونا با وجود همه مشکلات و چالش هایی که پیش روی جامعه قرار داده، ما را به سمت فضایی برده که به آن نیاز داشتیم،  وقتی امروز 13 میلیون دانش آموز در فضایی به نام شبکه دانش اموزی "شاد" گرد هم آمده اند یعنی از کرونا برای دگرگون کردن امر آموزش فرصت ساخته ایم که  باید از ظرفیت های شبکه شاد برای بیان دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی به نسل جوان استفاده شود.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش مجازی دهه فجر مدارس كرمانشاه انقلاب اسلامی کلاس های درس آموزش حضوری دانش آموزان خانواده ها یزدان پناه دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند