Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:28:20 GMT

قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۲۶۶

قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان، افزوذ: یکی از برکان نظام اسلامی مدیریت مردم بر مردم است و تمامی مسئولان نظام به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر اساس رأی و نظر مردم انتخاب می‌شود و نظر مردم حاکم بر مدیریت‌ها است و سرآمد این انتخاب‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستا با مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: بدون شک همراهی و هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی منشأ خیر و برکت برای استان و موجب شتاب در روند توسعه در استان خواهد شد.

رحمانی با آسیب شناسی برخی از مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی در کشور اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی نداشتن برخی از اعضای این شوراها با قوانین و وظایف شوراها است که ضروری است شورای عالی استان‌ها برنامه‌های مدون و دورهای مناسب آموزشی در این زمینه تدوین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین به بیان برخی از قوانین متناقض نیز در حوزه فعالیت شوراها نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این قوانین موجب شکاف جدی در توسعه متوازن شهرها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های استان در حوزه کشاورزی است و تعداد واحدهای صنعتی در استان در مقایسه با برخی از استان‌ها بسیار کم است و این مسئله باعث شده سهم سرانه مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهای استان‌ها کم شود به طوری که درآمد شهر ارومیه از بابت سهم این شهرداری از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تنها ۳۶ میلیارد تومان باشد و این در حالی است که این سهم در بسیاری از شهرهای کشور بسیار بالاتر از این رقم است.

رحمانی همچنین از شورای عالی استان‌ها خواست تا در جهت آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری‌ها، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های شورهای اسلامی شهر و روستا برنامه ریزی کنند.

کد خبر 5126645

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مدیریت شهری ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد بوشهر گرگان ایام فاطمیه عکس استانها شیوع کرونا شهرستان کرج عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهادت حضرت زهرا س شوراهای اسلامی شهر و روستا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم