Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود سامانه ناپایدار بسیار سرد به منطقه مرکزی البرز از اواخر روز چهارشنبه و فعالیت آن تا اواخر وقت پنج شنبه با بارش شدید برف و وزش باد شدید و لحظه ای همراه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، «ورود سامانه ناپایدار بسیار سرد به منطقه مرکزی البرز از اواخر روز چهارشنبه و فعالیت آن تا اواخر وقت پنج شنبه با بارش شدید برف و وزش باد شدید و لحظه ای همراه می شود»، این خبری بود که مدیر کل هواشناسی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام آرش بهاروندی کاهش 10 درجه ای دما، کولاک برف و یخبندان و مه آلودگی از دیگر پدیده های جوی سامانه ای است که سراسر آسمان البرز را در برخواهد گرفت و موجب کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی می شود.   بر اساس اعلام مدیر هواشناسی شهروندان البرز باید از توقف در دامنه کوه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری کنند و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی توصیه ما به مردم است، همچنین با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری شود.   البته با توجه به اینکه البرز اواخر شب چهارشنبه با باران و برف همراه می شود، معاون امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امداد برای خدمت رسانی در جاده های البز خبر داده و می گوید؛ تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.   محمد حسین وطنی به فعالیت ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری و مراکز شعب  استان البرز اشاره کرده و ادامه می دهد؛ مردم از هرگونه  توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارش لحظه ای و شدید، عدم اسکان در دامنه کوه ها به دلیل ریزش سنگ  خودداری کنند. و در صورت نیاز با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.   البته کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز هم به لزوم پرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری در کرج – چالوس اشاره کرده و می گوید؛ رانندگان با توجه به این شرایط، هنگام سفر در محورهای کوهستانی بویژه جاده کرج -چالوس زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.   مسعود خانجانی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر زنجیرچرخ، لوازم ایمنی، پوشاک گرم، مواد غذایی کافی همراه داشته باشند، ضمن آنکه رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است، همچنین افرادنا آشنا با زنجیر چرخ قبل از مسافرت آموزش های لازم را ببینند.   این کارشناس ادامه می دهد؛ رانندگان در هنگام سفر از سالم بودن خودرو بویژه برف پاک کن مطمئن شوند تا درمواقع بارش دچار مشکل دید نشوند و با توجه به احتمال ناپایداری هوا و سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس رانندگان از توقف در حاشیه راه خودداری کنند.   به نظر می رسد با توجه به اینکه در ماه پائیز و زمستان شاهد 68 روز آلودگی هوا بودیم باید امیدوار بود و دید آیا این سامانه بارشی می تواند ریه های کلانشهر کرج و استان البرز را باز کند یا همچنان باید با آلاینده ها دست و پنجه نرم شود.           انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فرج الله شکوهی‌پور بیان کرد: با توجه به بررسی شرایط آب و هوایی و نقشه‌های هواشناسی، همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود سامانه بارشی از اوایل وقت امروز وارد جنوب کشور و استان بوشهر شده است.

وی افزود: به دنبال هشدار نارنجی که روز یک‌شنبه صادر کردیم، از بعد از ظهر دیروز پیش‌بینی بارش‌ها افزایش یافت به‌گونه‌ای که برای روز سه‌شنبه هشدار قرمز به‌ویژه برای جنوب استان صادر کردیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بارش‌ها در مناطق جنوبی استان همچون کنگان، دیر، جم و عسلویه از شدت بیشتری برخوردار است، اما برای دیگر نواحی استان هم بارش‌هایی داریم که به شدت نواحی جنوبی نیست.

وی گفت: فعالیت سامانه بارشی بر روی سطح دریا آغاز شده و به‌تدریج بر روی نواحی ساحلی و دیگر نقاط استان نیز فعالیت آن را شاهد خواهیم بود که اوج بارش‌ها صبح روز سه‌شنبه تا سه‌شنبه شب است.

شکوهی‌پور تاکید کرد: افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، این سامانه بارشی ظهر چهارشنبه از آسمان استان خارج می‌شود و پس خروج آن انتظار کاهش نسبی دما را داریم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش سرعت باد، دریانوردان از تردد‌های دریایی خودداری و هم‌استانی‌ها هم از تردد در مسیل‌ها یا صعود به ارتفاعات در مدت فعالیت این سامانه بارشی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • امدادگران هلال احمر بوشهر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • هلال احمر در ۶ استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • آماده‌باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان/ بارش شدید باران در جنوب کشور
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید باران
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان
  • چهارمحال و بختیاری میزبان سامانه بارشی جدید