Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:49:41 GMT

طرح شهید سلیمانی پیشتاز در مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۳۸۲

طرح شهید سلیمانی پیشتاز در مهار کرونا

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای طرح ملی شهید سلیمانی با هدف پایش، غربالگری، بیماریابی و کنترل ویروس کرونا با ارائه خدمات شایسته به شیوه محله محور در استان بستر ساز قطع زنجیره کرونا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حسن محمودی با اشاره به تشریح  اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد:

این طرح با حضور تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی از طریق حمایت‌های مردمی که به صورت حضور فعال در صحنه منسجم و یکپارچه، گام استواری در راستای مقابله با ویروس کرونا برداشته و با اولویت قرار دادن اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم ‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بستر قطع زنجیره این  ویروس را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون یک هزار و ۷۲۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند، افزود: از ۴۳۹ نفر تست سریع در منزل ازاطرافیان بیماران انجام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تیم مراقبت در منزل از ۴۹۰ مورد از افراد مشکوک به کرونا تست سریع انجام داده‌اند که از این تعداد ۸۵ تست مثبت، اعلام شده است.

دکتر محمودی با اشاره به معرفی ۱۸۹ نفر جهت انجام تست کووید ۱۹ توسط تیم‌ مراقبت در منزل، عنوان کرد: از این تعداد، ۹۴ نفر به بیمارستان، اعزام شده‌اند.

وی تعداد کل موارد بررسی شده توسط تیم رهگیری در زمینه کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تاکنون را ۱۴۹ هزار و ۸۶۰ مورد برشمرد و گفت: تعداد ۳۴ هزار نفر در معرض خطرشناسایی شده‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تیم‌های مذکور به ۹۶ هزار خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۵ هزار و ۵۴۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

دکتر محمودی در ادامه تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۱۰۵ خانوار آسیب پذیر از حمایت‌های مالی و غیر مالی در قالب طرح مذکور بر خوردار شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهید سلیمانی قالب طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، حسین درخشان سرپرست جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت تعداد شهدای امدادگر کشور را۲۵۰۰ نفر دانست و افزود: از این تعداد استان سمنان دارای ۱۱۶ شهید امدادگر می باشد که مراسم یادبودی در ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد.

درخشان بیان کرد: آخرین شهدای این جمعیت، دو تن از امدادگرانی بودند که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه نقش ما هم افزایی و شناسایی شهدای امدادگر و تجلیل از خانواده های آنان است، ادامه داد: همچنین کنگره ای برای ۲۵۰۰شهید امدادگر کل کشور نیز در تهران برگزار خواهیم کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سمنان با تاکید بر اینکه هلال احمر ساختار داوطلبانه دارد و نقش بی بدیل امدادگران در عرصه سلامت، جاده ای، درمانی و... را مردم بسیار دیده ان و به عنوان یک رکن در همه صحنه‌ها و تصمیم گیری ها چه در شورای عالی جوانان، ستاد بحران و... حضوری فعال و تاثیرگذاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896202

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • اولین رویداد فرهنگی محفل فرشته‌ها در استان
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • اجلاسیه ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است