Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر روز چهارشنبه در جریان سفر یکروزه خود به شمال استان اردبیل و بازدید از فضاهای آموزشی سه شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز و پارس‌آباد مغان گفت: با تخصیص این منابع از اردیبهشت ماه سال آینده سازمان نوسازی مدارس نیز نسبت به تامین تبلت دانش‌آموزی و توزیع آن در مناطق محروم اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی نشدن مبلغی در اعتبارات سال جاری برای تامین و خرید تبلت و یا گوشی دانش‌آموزی در بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: امیدواریم در سال جدید با تامین نیازها، وضعیت آموزش مجازی در کشور بهبود یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین اضافه کرد: با این حال هم اکنون برای تامین تبلت دانش‌آموزی در مناطق محروم، طرح هدایت با همراهی بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مرحله اجراست.

وی در ادامه با انتقاد از راکد ماندن برخی پروژه‌های مربوط به اماکن آموزشی در کشور بیان کرد: از سال‌های گذشته استخر و سالن‌های ورزشی با تامین منابع استانی در سطح کشور شروع شده که همچنان برخی از این پروژه‌ها نیمه تمام به حال خود رها شده است.

رخشانی‌مهر افزود: باید این پروژه‌ها از محل منابع استانی تکمیل و به بهره‌برداری برسد چرا که سازمان نوسازی مدارس ردیف اعتباری در این حوزه ندارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز احداث مدارس جدید و بازسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل گفت: جای خوشحالی است که در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تمام بخاری‌های نفتی و حتی گازی جمع‌آوری شده و مدارس این شهرستان‌ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر یک روزه معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شمال استان اردبیل، نشستی با حضور عباس جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی و مدیران محلی و استانی برگزار شده و تصمیمات لازم برای احداث پروژه‌های جدید آموزشی در این منطقه و توزیع ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های شمال استان اردبیل اتخاذ شد.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل از ۱۵ شهریور ماه راهی کلاس درس شده و در حال طی سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی هستند.

متوسط سرانه فضای آموزشی استان اردبیل ۵.۷۶ متر مربع و متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸  مترمربع گزارش شده و شواهد نشان می‌دهد که سرانه آموزشی این استان ۵۸/۰ متر مربع نسبت به متوسط سرانه کشوری بیشتر است.

با این حال استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۳۹ مترمربع تعریف شده و با این شاخص، استان اردبیل ۲.۶۳ مترمربع از سرانه استاندارد فاصله دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور پارس آباد مغان مهرالله رخشانی مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور پارس آباد مغان مجلس شورای اسلامی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور پارس آباد مغان اخبار کنکور توسعه و تجهیز مدارس کشور سازمان نوسازی استان اردبیل پارس آباد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد