Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@00:31:19 GMT

کاهش صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۵۳۴

کاهش صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد

فرماندار مشهد گفت: با اجرای طرح برکت از اواخر آذرماه تاکنون دغدغه مسوولان مبنی بر صف‌های طولانی در مقابل نانوایی کاهش یافت و رضایت مردم تا حدی جلب شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی در نشست کار گروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: وجود صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های مشهد با توجه به شیوع کرونا به یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد اضافه کرد: طرح برکت که با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه توزیع آرد و نان شهر مشهد طراحی شده است خروجی مطلوبی داشت که اجرای آن موقت نخواهد بود و در بخش‌های مختلف تداوم می‌یابد.

وی گفت: طرح برکت به وزیر کشور نیز ارایه شد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد در صورت بررسی بیشتر از سوی کارشناسان، اجرای آن به کل کشور تعمیم یابد.

هاشمی افزود: ۹۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به خوبی عمل کرده‌اند و پنج درصد تخلف دیگر مربوط به نانوایی‌های محدودی می‌شود که همین میزان تخلف در جوار بارگاه منور رضوی قابل قبول نیست.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: برای تامین نان شهرستان مشهد، هزار و ۲۶۵ واحد نانوایی یارانه‌ای شامل ۹۲۰ نانوایی شهری و ۳۴۵ نانوایی روستایی و همچنین هزار و ۱۴۲ واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای فعال است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شکوه میرشاهی افزود: ماهیانه ۱۵ هزار تن آرد برای مصارف نانوایان یارانه‌ای و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن آرد برای مصارف نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای توسط ۱۶ کارخانه آرد تولید و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیرو گزارش‌های رسیده در خصوص نارضایتی‌های مردمی از صفوف طولانی نانوایی‌ها و عدم رعایت نرخ نان توسط متصدیان نانوایی، طرح برکت با هدف پیشگیری از تخلفات نانوایی‌ها و به منظور بازرسی و نظارت بر زنجیره تولید گندم، آرد و نان در شهرستان مشهد اجرا شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: از توان ۱۰ گروه بازرسی میدانی و ۲ گروه بازرسی ویژه متشکل از هشت نفر از بازرسان سازمان صنعت، پنج نفر از بازرسان اتاق اصناف و ۲۴ نفر از بازرسان حافظان نظام در قالب گروه‌های ۲ نفره استفاده شد و ۱۲ دستگاه خودرو و ۱۷ ناظر بسیج کارخانه‌ها هم در اجرای طرح برکت به کار گرفته شدند.

میرشاهی ادامه داد: در طرح یک ماهه برکت در مشهد ۲ هزار و ۴۰۷ نانوایی بازدید شد که منجر به تشکیل ۴۸۹ پرونده تخلف به ارزش ۲۸ میلیارد ریال و مسدود شدن سهمیه ۲۷۴ نانوایی به میزان ۲ هزار و ۱۵۵ تن شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با اظهار خرسندی در خصوص اجرای طرح برکت برای نظارت بر حوزه آرد و نان در مشهد گفت: اجرای این طرح منجر به احصای تخلفات در حوزه نانوایی اعم از عرضه خارج از شبکه آرد و مشخص شدن نانوایی‌های غیرفعال شد.  

مرتضی اشرفی افزود: تحلیلی که از خروجی اجرای طرح برکت حاصل خراسان رضوی می‌شود، به ما در حوزه سیاستگذاری بخش آرد و نان کمک شایانی می‌کند.  

وی جرایم متخلفان در حوزه آرد و نان را چندان بازدارنده ندانست و گفت: لازم است در جرایم اتخاذ شده برای متخلفان بازنگری شده و کسر سهمیه آرد، جایگزین جرایم نقدی شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اقدام این نهاد در اصلاح سرانه‌های آرد برای شهرستان‌های استان گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و تقسیمات کشوری در استان و ایجاد شهرستان‌های جدید، آمار متقنی با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداران تهیه و شهرستان‌ها براساس میزان مصرف آرد تقسیم بندی و سهمیه آنها مشخص شد.

حمیدرضا نوری افزود: هیچ کمبودی در تامین آرد بخش‌های مختلف خراسان رضوی وجود ندارد و تا فصل خرید گندم آینده میزان کافی آرد برای مصرف استان وجود دارد.

وی با اشاره به تعطیل شدن ۱۳۰ واحد غیرمجاز نانوایی در مشهد گفت: به روزرسانی پروانه کسب نانوایی‌ها ضروری است و ۱۹۰ پروانه کسب نانوایی دیگر باید سریعتر به روزرسانی و تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توزیع آرد در روستا توسط ۲۵ تعاونی انجام می‌گیرد که تا پایان دی ماه ۱۲۴ هزار و ۳۸۵ تن آرد ویژه خبازی و خانه پزی در روستاهای استان توزیع شده است.

ایرج ناصری مقدم افزود: در خصوص توزیع آرد ویژه نانوایان روستایی مشکلی وجود ندارد و حواله آرد از طریق سامانه در ازای دریافت هزینه مستقیم از سوی نانوا، اختصاص می‌یابد اما در حوزه خانه پزی به دلیل حضور بخش خصوصی که توسط بخشداری یا شورای شهر معرفی می‌شود و تغییر افراد دریافت کننده آرد و تاخیر در واریز وجه به حساب سامانه، مشکلاتی در توزیع به وجود می‌آید که با کامل شدن سامانه این نقیصه برطرف خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار مشهد صف طولانی نان نیز در این نشست اجرای طرح برکت فرماندار مشهد خراسان رضوی نانوایی ها یارانه ای آرد و نان مشهد گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر برنامه‌های هفته سلامت این دانشگاه گفت: برنامه های هفته سلامت این دانشگاه امسال  با محور سلامت خانواده و در حوزه‌های مختلف دانشگاه و در موضوعات سلامت خانواده، جوانی جمعیت، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و  سالمندان برگزار می شود.

دکتر حسن عبدالله‌زاده افزود:  این برنامه‌ها با شعار (سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت) از اول تا هفتم اردیبهشت امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از برنامه های مهم این دولت است که  درقالب آن خدمات موردنیاز به بیماران و گروه‌های هدف طبق سطح‌بندی ارائه و برای  اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود.

مدیر برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهره‌برداری از پایگاه سلامت حضرت جوادالائمه(ع) کاشمر  از برنامه های هفته سلامت است که در مساحت 200 مترمربع و با اعتبار 2.5 میلیارد تومان با مشارکت خیران حوزه سلامت ساخته  و 50 درصد این اعتبار به همت  دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 50 درصد مابقی نیز به همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در این شهرستان تأمین شده است.

دکتر عبدالله‌زاده افزود: در این پایگاه خدمات مراقبتی در تهمه  سنین و همچنین برنامه‌های پیشگیری، غربالگری و واکسیناسیون بیماری‌های مختلف واگیر و غیرواگیر،  موضوعات خاص همچون سرطان ارائه می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه غربالگری و درمان رایگان سرطان هم که به تازگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام کرده در برنامه کاری  همه مراکز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد و افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.
دکتر عبدالله‌زاده افزود: در هفته سلامت از 5 خانواده معزز شهدای مدافع سلامت در حوزه بهداشت، شهیدان سمیه شیرین فریمانی، بی بی صدیقه سیدی، علی حاجی‌پور، احمد یلی‌یزدان‌آباد، و محمد سالاری که از شهدای شهرهای مشهد، قوچان و فریمان هستند تجلیل می شود.

در روزشمار هفته سلامت روز شنبه، اول اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، به نام  سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت به نام سلامت خانواده و سلامت زمین، روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و جوانی جمعیت و روز جمعه، هفتم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد