Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@18:24:07 GMT

سر و کله کرونای آلمانی هم پیدا شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۶۰۳

سر و کله کرونای آلمانی هم پیدا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، سویه جهش یافته دیگری از ویروس کرونا در آلمان کشف شده است.

مقامات بهداشت گفتند که این نوع در بیماران بیمارستان باواریا شناسایی شده اما هنوز مشخص نیست که چقدر قابل انتقال است.

نگرانی ها در هفته های اخیر در مورد گسترش انواع مختلف کرونای جهش یافته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نوع انگلیسی در بریتانیا بوریس جانسون نخست وزیر این کشور را مجبور به لغو کریسمس برای میلیون ها نفر کرد و کشور را در سومین قرنطینه ملی قرار داد.

حالا کشف گونه جدید در آلمان نگرانی ها را تشدید کرده است. به دنبال این اتفاق محدودیت ها چند برابر شد و مدارس و مغازه ها نیز تا اواسط فوریه تعطیل خواهند بود.

در روزهای اخیر میزان ابتلا در آلمان تثبیت شده است که نشان می دهد محدودیت های موجود ممکن است در کاهش تعداد موثر باشد.

محققان می گویند پیش بینی در رابطه با اینکه این ویروس کشنده تر از سایر انواع گونه های کرونا هست یا خیر بسیار زود است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه ای از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است که در جنوب کرمان هم به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور و دارنده رتبه دوم تولیدات گلخانه‌ای کشور توجه به توسعه کمی و کیفی این گلخانه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی این منطقه قرار دارد.

آئین افزود: توجه به چالش‌ها و دانش بنیان کردن کشت‌های گلخانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مجموعه همکاران ما در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان با اهمیت دادن به این‌مهم در جهت تامین بخشی از حوزه امنیت غذایی تحقیقات کاربردی را در دستور کار پروژه‌های تحقیقاتی خود قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه فقط در ۴ محصول خیار، گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان (که بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصولات در جنوب کرمان است) سالانه بیش از یک و دو دهم همت ارز از کشور جهت خرید بذر خارج می‌شود، خود گویای هزینه‌های بالایی جهت تامین و انتقال بذر به داخل کشوراست.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان گفت: یک تیم متشکل از ۱۰ نفر از محققان جوان جیرفتی مرکز تحقیقات طی مدت ۴ سال اقدام تحقیقاتی موفق شدند به بذر هیبرید انواع فلفل دست پیدا کنند.

خانم دکتر رودباری سر تیم تحقیقاتی محققان جوان هم گفت: با توجه به کار شبانه روزی این تیم تحقیقانی در مدت ۴ سال فعالیت بر روی نمونه‌های خارجی بذر هیبرید توانستیم ۱۰ رقم بذر را استخراج و به مرحله کشت و تولید برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی می‌بایست در طول ۸ سال این کار تحقیقاتی را به سرانجام می‌رساندیم، افزود: با توجه به اقلیم جیرفت و تامین بودن شرایط آب و هوایی مناسب در طول فصل‌ها توانستیم با انجام اقدامات آزمایشگاهی و میدانی در طول ۴ سال، ۱۰ نمونه بذر فلفل دلمه ای، کاپی و شمشیری را تولید و با تولید نهال و کشت در بستر گلخانه برداشت موفقیت آمیزی را داشته باشیم.

 سر تیم تحقیقاتی تولید بذر هیبرید عنوان کرد: با توجه به اقدامات فنی صورت گرفته روی بذر‌ها، این نمونه‌ها در مقابل مشابه خارجی خود از نظر کمی و کیفی رقابت خوبی را داشتند که یکی از مزایای تولید بذر هیبرید در داخل جلوگیری از ورود آفت‌ها به کشور است و امنیت غذایی در درون کشور را در پی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آنتونیو رودیگر: اجازه نمی‌دهم به خاطر مسلمان‌بودن، مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • بازگشت شکوهمند تونی کروس؛ عملکرد مهندس آلمان‌ها پس از برگشت به تیم ملی
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت