Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور گفت: شورهای اسلامی شهر و روستا از برکات نظام اسلامی است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه صبح امروز چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از برکان نظام اسلامی مدیریت مردم بر مردم است و تمامی مسئولان نظام بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر اساس رای و نظر مردم انتخاب می شود و نظر مردم حاکم بر مدیریت ها است و سرآمد این انتخاب ها ، شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستا با مدیران دستگاه های اجرایی ،گفت: بدون شک همراهی و هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی منشا خیر و برکت برای استان و موجب شتاب در روند توسعه در استان خواهد شد.

وی با آسیب شناسی برخی از مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی در کشور اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی نداشتن برخی از اعضای این شوراها با قوانین و وظایف شوراها است که ضروری است شورای عالی استانها برنامه های مدون و دورهای مناسب آموزشی در این زمنیه تدوین کند.

وی همچنین به بیان برخی از قوانین متناقض نیز در حوزه فعالیت شوراها نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این قوانین موجب شکاف جدی در توسعه متوازن شهرها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشر فعالیت های استان در حوزه کشاورزی است و تعداد واحد های صنعتی در استان در مقایسه با برخی از استانها بسیار کم است و این مسئله باعث شده سهم سرانه مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهای استانها کم شود بطوریکه درآمد شهر ارومیه از بابت سهم این شهرداری از درآمد های مالیات بر ارزش افزوده تنها ۳۶ میلیارد تومان باشد و این در حالی است که این سهم در بسیاری از شهرهای کشور بسیار بالاتر از این رقم است.

وی همچنین از شورای عالی استانها خواست تا در جهت آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین ، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداریها ، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت های شورهای اسلامی شهر و رستا برنامه ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شوراهای اسلامی شورای شهر قوانین مدیریت شهری آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی شوراهای اسلامی شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است