Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یونس آزادپور روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سلسله اظهار داشت: منابع آبی سرمایه ملی و متعلق به آحاد مردم است و همه در قبال حفظ آن مسئول هستند.

وی با اشاره به افزایش پدیده کوه خواری و لزوم نظارت جدی در این حوزه نیز افزود: سال‌های گذشته چشم پوشی هایی در صدور مجوزهای برخی ادارات صورت گرفته و باعث افزایش تجاوزها به حریم، بستر رودخانه ها و منابع ملی و طبیعی شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نباید اجازه دهیم مشکلاتی که در منطقه نمونه گردشگری "کهمان" ایجاد شده برای سراب "زز" هم رخ دهد بنابراین همه ادارات عضو شورای حفاظت از منابع آب باید اقدامات پیشگیرانه را در حوزه های کاری خود مدنظر قرار دهند.

آزادپور با تاکید بر برخورد قاطعانه با مدیرانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند، عنوان کرد: هرگونه سستی و کم کاری در این خصوص باعث آسیب به شهرستان می شود پس هر اقدامی که مدیران انجام می دهند باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی ادامه داد: افرادی برخلاف قانون مجوز گرفته و بنایی را غیرقانونی احداث کرده اند که باید ساختمان مورد نظر بدون هیچگونه اغماضی تخریب، قلع و قمع شود.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله خاطرنشان کرد: باید از ساخت و سازهای جدید و کاشت درختان به هر شکلی جلوگیری و در صورت مشاهده تصرف غیرقانونی، قاطعانه برخورد شود.

سرپرست فرمانداری سلسله نیز با اشاره به اینکه گردشگری و کشاورزی مهمترین قابلیت های شهرستان هستند اظهار داشت: این قابلیت ها بر پایه آب استوار است و اگر از منابع آبی به درستی حفاظت و حراست نکنیم نمی توانیم سال های آینده کشاورزی و گردشگری پررونقی داشته باشیم.

مرتضی مهدوی کیا افزود: بیان دغدغه ها به تنهایی موجب بهبود امور نمی شود بلکه باید همه پای کار باشند و با تعامل هم جانبه، از منابع ملی شهرستان حفاظت کنیم.

وی با اشاره به رتبه نخست شهرستان در کاشت گیاهان دارویی و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های ملی عنوان کرد: باید همانطور که کمبودها و مشکلات مطرح می شود عملکردهای مناسب را نیز بازگو کرد تا مردم در جریان خدمات نظام و دولت قرار گیرند.

سرپرست فرمانداری سلسله با تاکید بر ارائه طرح های جامع گردشگری و درآمدزایی در این راستا ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب، تخصصی است اما بسیاری از مسائل اجتماعی مرتبط با این شورا را می توان با ریش سفیدی و تعامل حل کرد.

مهدوی کیا تصریح کرد: همچنین امور آب شهرستان بایستی بدهی خود در خصوص ایستگاه پمپاژ فیض آباد را به شرکت برق هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

برچسب‌ها دادگستری دادستانی کل کشور شرکت آب منطقه ای لرستان شرکت مدیریت منابع آب ایران سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دادستانی کل کشور شرکت آب منطقه ای دادگستری دادستانی کل کشور شرکت آب منطقه ای لرستان شرکت مدیریت منابع آب ایران سلسله اخبار کنکور منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی انهار کشاورزی در تالش

بهرام بهرام پور، مدیر منابع آب تالش از لایروبی ۳۷ کیلومتر از انهار کشاورزی و بازسازی و آبگذاری ۹۲ سردهنه در این شهرستان خبر داد.

او افزود: لایروبی ۳۷ کیلومتر طول انهار اصلی یعنی بیش از اولویت اعلامی اولیه در شهرستان تالش انجام شده است.

مدیر منابع آب تالش با اشاره به ساخت سردهنه‌های نصیری و امامی اسالم تصریح کرد: لایروبی و ایجاد نهرکهنه سرا جوکندان و نهر روستای ارباسر به وسیله ۳ دستگاه بیل زنجیری و یک دستگاه بیل بکو به پایان رسیده است.

به گفته بهرام پور، طی روز‌های آتی عملیات سردهنه سازی در سطح شهرستان تالش به اتمام خواهد رسید.

او همچنین گفت: با توجه به سنتی آبخور بودن مزارع تالش و آبگذاری انجام شده انهار و در دسترس بودن منابع آب از کشاورزان تقاضا داریم انجام شخم اراضی شالیزاری خود را با سرعت بیشتری به اتمام رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش