Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:43:04 GMT

دشت کاشان یخ می زند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۶۶۰

دشت کاشان یخ می زند

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: ورود موج ناپایدار ضعیف جوی از ساعت‌های پایانی روز چهارشنبه اول بهمن همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده برف و باران در بیشتر مناطق دشت کاشان پیش‌بینی می‌شود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه جوی تا  پایان روز دوشنبه ششم بهمن، سراسر شهرستان‌های کاشان و آران ‌و بیدگل را با سرما مواجه خواهد کرد که اوج این سرما در روز جمعه خواهد بود به طوری که باید گفت این شهرستان یخ خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیمه‌های شب پنجشنبه سیستم بارشی از غرب دشت کاشان وارد شده، اما پر سرعت از این منطقه عبور خواهد کرد. در صورت بارش، مناطق کوهستانی بارش برف و مناطق دشتی نیز شاهد ریزش باران خواهند بود که پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها بسیار خفیف بوده و فراگیر نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر آن است که بعد از بارش‌ها، در روز پنجشنبه بلافاصله وزش باد شدید داشته باشیم که می‌تواند باعث شکسته شدن درختان بلند، کهنسال و تخریب سازه‌های سست شود.

وی تأکید کرد: در زمان یخ‌زدگی، سیستم‌های آبرسانی منزل یا محل کار که در معرض تهدید ترکیدگی ناشی از یخبندان هستند باید به صورت مناسب پوشانده شود و در زمان باد شدید، وسایل نقلیه باید در محل مناسب قرار گیرند و از تردد در مناطق با خطر سقوط و برق گرفتگی خودداری شود.

ارغوانی گفت: دمای حداکثر امروز چهارشنبه ۱۶ درجه است که تا روز جمعه ۹ درجه کاهش خواهد داشت و پس از آن از روز شنبه روبه افزایش گذاشته و تا دوشنبه دما به ۱۲ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دشت كاشان یخ زدگی استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به  نقل از ایندیپندنت، در پی بارش شدید باران در شهر‌های جنوبی چین، ساکنان این شهر‌ها محل زندگی خود را تخلیه کردند.
بارش شدید باران که از روز جمعه نوزدهم آوریل آغاز شد، منجر به جاری شدن سیل در شهر‌های مختلف جنوب چین شد.
در شهر شائوگوان، استان گوانگدونگ در جنوب چین، بارندگی شدید در آخر هفته، موجب جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی شد و بزرگراه‌ها را مسدود و ترافیک را مختل کرده است.
تصاویر رسانه دولتی چین نشان می‌دهد که امدادگران برای خروج ساکنان مناطق، با قایق مستقر شدند.
مناطق کم ارتفاع کینگویان و جائوکینگ، همچنین در استان گوانگدونگ، با بارش باران مواجه شدند. هنوز تلفات جانی این حادثه گزارش نشده است.
پیش بینی می‌شود بارندگی در برخی مناطق تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • سیل در چین / ۱۱ نفر ناپدید شدند
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • بارش‌های رگباری در لرستان
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در کاشان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی استان قزوین 
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان