Web Analytics Made Easy - Statcounter

قتل 3 سال پیش در رفسنجان کرمان سبب شده بود محمد حسین جوان 20 ساله کشته شود و حالا که 3 سال است از این قتل می گذرد مادر مقتول به این جوان قاتل فرصتی دوباره داد تا به زندگی بازگردد لحظه بخشش این جوان اعدامی همه به گریه افتادند و اشک ریختند.

مادر مقتول 20 ساله با بیان اینکه زمانی که گذشت کردم قلبم آرام گرفته و راحت شدم، گفت: درست است عزیزترینم و تکه‌ای جانم را از دست دادم اما خواستم به برکت ایام فاطمیه و حضرت زهرا (س) یک جوان دیگر به زندگی برگردد و پدر و مادرش خوشحال شوند چون داغ فرزند خیلی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، در جریان یک درگیری بین دو جوان، یکی قاتل می‌شود و دیگری مقتول، قاتل دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد و مقتول جوان در کمال ناباوری خانواده راهی آرامگاه ابدی‌اش می‌شود

جوانی که فرزند اول خانواده‌ است و سال اول دانشگاه، خانواده‌اش با هزاران آرزو او را بزرگ کرده و راهی دانشگاه کردند ولی عمر فرزندشان کفاف نداد و هم خود ناکام ماند هم پدر و مادرش را برای رسیدن به آرزوهایشان برای محمدحسین ناکام گذاشت.

مادر محمدحسین می‌گوید: محمدحسین فرزند ارشد من بود و 20 سال سن داشت. سه سال داغدارش هستم و فکر نمیکردم قاتلش ببخشم.

وی با آهی که از نهادش برمی‌خاست، ادامه داد: همه به من می‌گفتند قاتل فرزندت را نبخش و من سردرگم بودم، با خدای خودم راز و نیاز کردم و یک لحظه به دلم افتاد و تصمیم گرفتم گذشت کنم.

مادر این جوان ناکام با قلبی لبریز از غصه گفت: دیروز سالگرد پسرم بود... و دیگر اشک امانش را برید و سکوت کرد.

طناب دار از گردن یک قاتل در رفسنجان پاره شد

وی با بیان اینکه زمانی که گذشت کردم قلبم آرام گرفته و راحت شدم، افزود: درست است عزیزترینم و تکه‌ای جانم را از دست دادم اما خواستم به برکت ایام فاطمیه و حضرت زهرا (س) یک جوان دیگر به زندگی برگردد و پدر و مادرش خوشحال شوند چون داغ فرزند خیلی سخت است.

مادر محمدحسین ابراز کرد: وقتی به لحظه اعدام قاتل فرزندم فکر می‌کردم هرگز نمی‌توانستم آن صحنه و داغدارشدن یک مادر دیگر را ببنیم، گفتم جانی که خدا داده خودش می‌گیرد و بعد از تصمیمم دیگر همه چیز را به خدا واگذار کردم.

آقای ذاکری پدر محمدحسین هم که 50 سال دارد، اظهار کرد: این فردی که فرزندم را به قتل رسانده گویا خودش تا دم مرگ رفته و برگشته و جان دوباره گرفته، امیدوارم بتواند گذشته‌اش را جبران و به جامعه خدمت کند.

اما مسئولان شهرستان در برابر این گذشت ارزشمند و سعه صدر این خانواده بی‌تفاوت نبودند و از خانواده مقتول تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: کاری که این خانواده انجام دادند بسیار بسیار بزرگ است و بر اساس آیات قرآن گذشت، کار خداپسندانه‌ای است و طبق آیه قرآن "صلح بهتر است" و اگر کسی جان یک نفر را ببخشد مانند آن است که به همه مردم حیات بخشیده است.

وی خطاب به این خانواده گفت: کاری که انجام دادید، پیامبر (ص) انجام داد، شما در حالی که همه شرایط برای قصاص آماده بود گذشت کردید و به یک انسان جان اعطا کردید و نباید به این موضوع مهم نگاه سحطی کرد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه حتی خانواده مقتول می‌توانستند دیه دریافت کنند اما یک ریال دریافت نکردند، از خداوند برای این خانواده طلب صبر جزیل کرد.

روایتی از گرفتن رضایت و رهایی از اعدام توسط شهید سلیمانی

پورمحمدی با اشاره به خاطره‌ای از شهید سلیمانی گفت: این سردار رشید اسلام برای گرفتن رضایت و گذشت از قصاص از خانواده مقتول، یک شب تا صبح در منزل ابوی من با حضور خانواده قاتل و مقتول حضور داشت و قاتل که قرار بود ساعت 6 صبح در زندان رفسنجان به دار آویخته شود سرانجام با تلاش سردا سلیمانی و صحبت‌هایی که با خانواده مقتول داشت، در ساعت چهار صبح از خانواده مقتول رضایت گرفت و آن اعدام انجام نشد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم گذشت این خانواده را ناشی از روحیه انسانی و شیعی و محب علی (ع) بودن دانست و افزود: بخشش، کار ارزشمندی است که امیدواریم فردی که از مرگ خلاصی یافته قدر این رهایی را بداند و به‌گونه‌ای زندگی کند که شایسته عفو باشد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه امسال خیران زیادی موجب رهایی زندانیان از زندان رفسنجان شدند، بیان کرد: افراد زیادی از مال خود گذشتند تا یک انسان به چرخه زندگی برگردد و خانواده‌اش بدون سرپرست نباشند.

مهدی ولی‌اختیارآبادی رئیس اداره زندان شهرستان رفسنجان هم  عنوان کرد: این پرونده سال 96 تشکیل شد و قاتل اکنون 27 سال دارد.

وی بیان داشت: زمانی که به زندانی خبر گذشت را دادیم، شروع کرد به گریه کردن و توان راه رفتن نداشت.

رئیس زندان رفسنجان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های کمیته‌ای که در ندامتگاه رفسنجان داریم در ایام فاطمیه این خانواده بدون دریافت یک ریال پول رضایت دادند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

زهرا بمی‌نژاد

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل مقتول قاتل دستگیر اعدام اخبار حوادث حضرت فاطمه اعدام زندانی رفسنجان مادر قاتل سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ایران عکس تجاوز پلیس قیمت کرونا قتل یک زن ویدئو سرباز خانواده مقتول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «پا به ماه» با موضوع «فرزند آوری» روایت‌های شیرین و شنیدنی خانواده‌ها از روز‌های انتظار برای این هدیه ارزشمند الهی است. این مستند قصه روز‌هایی از زندگی آدم‌هاست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، شور و شوق، ترس و صبر است.

قسمت اول از فصل دوم این مستند به نام «همیشه با هم» روایت دو خواهر دو قلو همسان با ویژگی‌های مشترک است که همزمان مادر می‌شوندو مخاطب را در داستان مادر شدن و لحظه تولد فرزند با خود همراه می‌کنند. هر قسمت از فصل دوم این مجموعه روایت داستانی مستقل و متفاوت است.

این مجموعه مستند که به همت گروه خانواده شبکه دو و در خانه هنری رسانه‌ای تولید شده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج استکه ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی مهدیه‌سادات محور و کارگردانی امیرحسین اسیوند پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران و زنی که با موتور مواد می‌فروخت
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص