Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:50:16 GMT

خودتان را با پیشرفت جهان تطبیق دهید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۶۶۶

خودتان را با پیشرفت جهان تطبیق دهید

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ گفت:پیشرفت جهان به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود وکسی که حاضرنباشد خودرا با این پیشرفت تطبیق دهد،منزوی می‌شود.بنابراین باید بتوانیم ازابزارهای جدیداستفاده کنیم وخودمان رابا تحولات تطبیق دهیم تابتوانیم ازظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان دالقآن کریم ، حجت‌الاسلام «مهدی اخوان‌صباغ»، در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان کرمان به نقش بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش خانم‌ها به عنوان مادر، همسر و مدیر یک خانواده در نورانی کردن نهاد خانواده و جامعه بسیار اثرگذار تعریف شده است و در جبهه جنگ سرد شاید آقایان نقش بیشتری داشته باشند، اما در جبهه جهاد کبیر و جهاد جنگ نرم، قطعاً نقش خانم‌ها مؤثرتر از آقایان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در حال حاضر می‌توانیم بیش از ۷۰ درصد جمعیت عظیم قرآنی، آموزش‌های قرآنی،  موسسات و حتی مدیران قرآنی را به خانم‌ها محول کنیم و ما تنها نقش اجرایی و برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگر این شرایط را برای آنها ایجاد کنیم تا سهم بیشتری در این خصوص داشته باشند، نتایج کار موثرتر است.

 

وی  بیان کرد: غیر از این اقتضائات مدیریت زنانه و برنامه‌هایی که بانوان در آن فعال و اثرگذار هستند، به این نکته هم باید توجه کرد که اقتضائاتی در برنامه‌ریزی بانوان وجود دارد که شاید بسیاری از آقایان متوجه آن‌ها نباشند.

 

وی با تأکید برآنکه هدف ما از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز تنها نشستن و فکر کردن نیست، اظهار کرد: ما اتاق فکر نمی‌خواهیم و به گفته رهبر معظم انقلاب که «هیئت اندیشه‌ورز هم فکر می‌کنند هم برنامه‌ریزی می‌کنند و هم راه‌های عملی کردن را هموار می‌کنند»، لذا این افراد اهل عمل کردن هستند و اینکه ما از این هیئت فقط انتظار داشته باشیم فکر کنند و دیگران اجرا کنند، قطعاً موفق نمی‌شویم.

 

اخوان‌صباغ با بیان این مطلب که بنا داریم که در شهرستان‌ها نیز هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی را زیر مجموعه هیئت‌های استانی تشکیل دهیم، عنوان کرد: یکسری افراد ماهر و فعال قرآنی که تجربه حرکت و برنامه قرآنی را دارند، باید برای دیگران الگوسازی و روشن‌سازی کنند و با توجه به اقتضائات استان و شهرستان خودشان راهبرد‌نگاری کنند.

 

وی از شناسایی ۳۰۰ بانوی نخبه، فعال، حوزوی، قرآنی، و مبلغ در سازمان دارالقرآن کشور خبر داد و گفت: سازمان دارالقرآن کریم کمک نمی‌خواهد. کمک به توسعه فرهنگ قرآنی در استان برایمان مهم است؛ اتفاقی که باید هیئت اندیشه‌ورز استان آن را هدایت و راهبری کند.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه امروز در کشور ما اکثر مردم قرآن را مقدس می‌دانند، اما ظرفیت قرائت قرآن در کشور بسیار پایین است، تصریح کرد: اگر برکت و روشنایی را برای خانه‌هایمان می‌خواهیم، باید قرآن را تلاوت کنیم، لذا اگر برکت از زندگی‌ها رفته، یک بخش آن فاصله گرفتن از قرآن است زیرا درصد بسیار کمی از مردم قرآن را می‌خوانند و درصد کمی از مردم قرآن را صحیح قرائت می‌کنند.

 

وی با تأکید برآنکه ما برای رسیدن به جامعه قرآنی نیاز به تفکر بیشتر، برنامه‌ریزی‌های بهتری و درک اقتضائات بیشتری داریم، اظهار کرد: در گذشته اثرپذیری جوان‌ها و نوجوان‌ها از ظرفیت‌های دینی، قرآنی، مسجدی و فرهنگی بیشتر بوده، اما امروز با توجه به پیشرفت در فناوری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دنیای مجازی، روز به روز شاهد اتفاق‌های جدیدتری در این عرصه هستیم.

 

اخوان‌صباغ افزود: اگر ما قرآنی‌‌ها عرصه فضای مجازی را باور نکنیم و جنگ فضای مجازی را باور نکنیم و آرایش نظامی و جنگی نگیریم، ما عرصه را باخته‌ایم و دشمن برنده این عرصه خواهد بود که برای آن برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ است.

 

وی عنوان کرد: امروز اسباب‌بازی فرزندان ما تلفن‌های هوشمندی است که در اختیار داریم، لذا دشمن تا داخل اتاق خواب فرزندان ما هم برنامه‌ریزی کرده‌اند، به‌ویژه در این دوران کرونایی که استفاده فرزندان ما از گوشی‌های هوشمند بیشتر هم شده است.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند که شاید این فضای مجازی، فضای حقیقی است، تصریح کرد: این افراد، فضای مجازی را حتی حقیقی‌تر از فضای حقیقی می‌دانند که در آن قرار داریم.  زندگی‌ها به این سمت حرکت کرده، اما اقتضائات قرآنی، آموزش‌ها و فرایندهای تربیتی را با سرعت پیشرفت حرکت جهانی، مطابق نکرده‌ایم.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خودتان را با پیشرفت جامعه جهانی تطبیق دهید و مواظب باشید که از این جامعه عقب نمانید، گفت: پیشرفت جهان به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود و کسی که حاضر نباشد خودش را با این پیشرفت تطبیق دهد، منزوی می‌شود. بنابراین باید بتوانیم از ابزارهای جدید استفاده کنیم و خودمان را با تحولات تطبیق دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: زنان قرآن سازمان دارالقرآن هیئت اندیشه ورز استفاده کنیم برنامه ریزی اخوان صباغ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز بیانیه قدردانی نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوت معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سخت‌کوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

کد خبر 6079791 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اسکواش استان همدان رتبه پنجم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • محفل قرآنی سدره
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید
  • مرادخانی: اسکیت هنری جای پیشرفت دارد/ آرزویم حضور روی سکوی قهرمانی جهان است
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»
  • پیشرفتِ فوتبالی حلقه‌ای گم‌شده در نصف‌جهان
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند