Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در حالی که قرار بود واریز مقرری بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان طی هفته های اخیر صورت گیرد، به نظر می رسد این امر با تاخیر همراه شده و اعتبار لازم از سوی خزانه هنوز پرداخت نشده است.

 بر اساس آخرین آمارها، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شده و تنها ۹۱ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این اعلام شده بود که در دو مرحله لیست این افراد به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و قرار بود در هفته های اخیر بیمه بیکاری کرونا برای ۹۱ هزار نفر از جاماندگان واریز شود که این اتفاق نیفتاده است.

آنطور که رئیس گروه بیمه بیکاری امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفته لیست ۹۱ هزار نفر از کسانی که به دلیل تبعات کرونا شغل خود را از دست داده و بیمه بیکاری دریافت نکرده اند به سازمان برنامه و بودجه ارسال و دستور تامین اعتبار برای پرداخت مقرری بیکاری کرونا نیز برای این عده صادر شده است.

وی از تاخیر در واریز مقرری خبر داده و می گوید با وجود آنکه ۲۷ دی ماه دستور تامین اعتبار از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه داده شده هنوز پرداختی از طرف خزانه انجام نگرفته و تاخیر در واریز مقرری از طرف سازمان تامین اجتماعی نیست.

هادی ابوی ـ دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در گفت وگو با ایسنا می گوید: بسیاری از کارگران صنوف و مشاغل خدماتی که از کرونا آسیب دیده اند نیازمند حمایتهای اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا هستند.

او می گوید:بیشتر مشاغل درگیر کرونا مثل مراکز اقامتی و گردشگری، زائرسراها و هتل ها همچنان با رکود و تعطیلی مواجهند و کارگران و نیروهای کار شاغل در این بخشها عمدتا خانه نشین شده و به لحاظ درآمد در مضیقه اند که لازم است برای کمک به بهبود وضع زندگی و به خطر نیفتادن معیشت این گروهها اقدامات لازم صورت گیرد.

پیش از این حدود ۱۵ هزار نفر از متقاضیان به دلیل ایراد در اطلاعات خود موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده بودند و لیست آنها برای رفع اشکال از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی برگشت خورده بود که مقرر شد تا وزارت کار برای اصلاح اطلاعات به این افراد اطلاع دهد.

 افرادی که بعد از خرداد ماه همچنان بر سر کار نرفته و بیکاری آنها تداوم داشته مشمول بیمه بیکاری قرار گرفته و سازمان تامین اجتماعی مقرری ایام کرونا را به آنها پرداخت کرده است؛ همچنین ۱۵ هزار نفری که مقرری بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ را دریافت نکرده و بیکاری آنها از خرداد امسال کماکان استمرار داشته مشمول دریافت بیمه بیکاری قرار دارند که پس از رفع اشکال اطلاعات، پرداختی به آنها نیز صورت خواهد گرفت.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سازمان تامین اجتماعی بیکاری کرونا بیمه بیکاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور