Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در همایش مجازی بزرگداشت ناظم الاطباء کرمانی افزود: مباحث فرهنگی و هویتی در جامعه مربوط به خوراک روح آدم ها و بن مایه زندگی بشریت است و اگر فرهنگ و داشته های تاریخی را حفظ نکنیم و انتقال ندهیم، نسل های آینده دچار انقطاع هویتی و فرهنگی می شوند.

وی با اشاره به آشفتگی در هویت نسل جدید تاکید کرد: امروز این تزلزل هویتی را در نسل جوان، به دلیل بستر دنیای ارتباطات و فضای مجازی و دسترسی بدون پالایش و هدف گذاری خاص به اطلاعات مختلف در فضای مجازی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان تصریح کرد: اگر بن مایه نسل جوان قوی، هویتی و فرهنگی نباشد به راحتی در برابر سیل طوفانی فضای مجازی که هدفنمند و علیه هویت ما  است، دچار بی هویتی و پوچی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این بن مایه توسعه فرهنگ و فضای روح انسان ها، دچار تزلزل شود، نسلی که باید کشور و آینده را در دست گیرد، نسل مستحکم و با اراده ای نخواهد بود.

زینی وند اظهار داشت: مرور و خواندن زندگی مفاخر تاریخی کشور، پیوند نسل جوان را با افتخارات گذشته تاریخی ایجاد می کند و می تواند فرهنگ و هویت آن نسل را محکم و منسجم برای توجه به آینده کشور کند.

وی با بیان اینکه در حوزه مفاخر دست استان کرمان پر است گفت: شخصیت ناظم الاطباء کرمانی که امروز همایش بزرگداشت آن برگزار می شود، انتخاب هوشمندانه ای بود که چند وجهی و ترکیبی از توانمندی های فرهنگ و هنری را داشته است.

استاندار کرمان افزود: دیگر شاخصه این مفاخر فرهنگی کرمان مردم داری و پیوند با جامعه است که نسل جوان به ان نیاز دارد و جنبه سیاست ورزی و تاثیر گذاری حکیم ناظم الاطباء بر حاکمان عصر خود نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استان کرمان به قدمت تاریخ برخوردار از آثار کهن در حوزه های مختلف و هم مفاخر بزرگی است و بخشی از هویت کهن و پرجاذبه ایران را کرمانی ها رقم زدند که جای افتخار دارد.

 همایش مجازی بزرگداشت میرزاعلی اکبر خان نفیسی ناظم الاطباء کرمانی با حضور جمعی از مسئولان  به صورت مجازی در سالن پیامبر اعظم(ص)استانداری برگزار گردید و از چهار کتاب این پزشک و ادیب کرمانی رونمایی شد.

میرزا علی‌اکبر خان نفیسی مشهور و ملقب به ناظم‌الاطباء کرمانی پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی و از برجسته‌ترین پزشکان ایرانی اواخر عهد قاجار محسوب می‌شود.  

وی در تأسیس چند مریضخانه به سبک اروپایی در تهران و مشهد نقش اصلی داشته و از بنیان‌گذاران نخستین مجلس حفظ‌الصحة در تاریخ ایران به‌شمار می‌آید.

تألیفات پزشکی وی متعدد بوده و در زمینه‌های غیرپزشکی نیز شاخص‌ترین اثر او فرهنگ لغت بزرگ و چهارجلدی است که با عنوان فرهنگ ناظم‌الاطبا مشهور است.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان کرمان علی زینی وند انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان کرمان علی زینی وند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان کرمان علی زینی وند انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اخبار کنکور ناظم الاطباء کرمانی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت‌ با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان  یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج زیارت استان کرمان اضافه کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت : مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند