Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه سه‌شنبه شب پایش با موضوع گرانی اخیر مرغ و تخم‌مرغ به سراغ مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان رفت.

قدس آنلاین: مجید موافق قدیری در ابتدای برنامه با اشاره به دخالت‌های اشتباه دولت در بازار رقابتی محصولات پروتئینی گفت: «کشور ما از نظر تولید سرانه محصولات پروتئینی جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد اما دخالت‌های گاه بی‌گاه دولت در زمینه اقتصاد دامداری، تنش را در بازار محصولات پروتئینی را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود عرضه و واحدهای عرضه رقابتی بالا، دلیل برای دخالت دولت در این بازار نیست اما متاسفانه دخالت دولت در بازار بسیار بالاست. همچنین کشور در دوران تحریم است و  بنابراین این دلایل سبب شده تنش‌های بازار زیاد باشد.»

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در رابطه با اشتباه بزرگ ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: « ارز ۴۲۰۰ تومانی پرچالش‌ترین و مهم‌ترین تصمیم اشتباه دولت بوده است. از زمان اعلام ارز ۴۲۰۰ تومانی، پیش‌بینی می‌شد که بازارهای هدف این ارز، برای سوداگران جذابیت داشته باشند. از واردات نهاده‌های دامی تا انتهای زنجیره تولید، صنعت تولید دچار چالش شد. با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت به دنبال سرکوب قیمتی و دخالت در بازار بود، نتیجه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای هر بازار رقابتی، مخرب و نابودکننده است.»

وی در ادامه با اشاره به عدم کنترل و مدیریت بازار توسط دولت به خاطر سیاست اشتباه ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: « از زمان اعطای ارز ۴۲۰۰ به محصولات پروتئینی، نه تنها بازار از کنترل دولت خارج شد، نرخ‌های چندگانه این محصولات نیز در بازار مشاهده شد. عملاً این ارز، نه تنها دولت را به اهدافش نرساند، تنها عده‌ای خاص را منتفع کرد. مصرف‌کنندگان عمدتاً نتوانستند از محصولات با قیمت مصوب استفاده کنند، تولیدکننده نیز نتوانست نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی پیدا کند.»

مجید موافق قدیری با اشاره به اینکه بازار راه خودش را می‌رود و به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی توجهی نمی‌کند افزود: « قیمت بازار، با قیمت مصوب دولت متفاوت است، وقتی قیمت ارز در بازار آزاد ۲۰ هزار تومان است، محصول در بازار رقابتی خود را با این عدد سازگار می‌کند؛ اینکه دولت انتظار دارد با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاهش قیمت محصول بپردازد، اشتباه محض است. بازار با عرضه و تقاضا جلو می‌رود. در انتها مصرف‌کننده با قیمت ارز آزاد محصول را خریداری خواهد کرد. ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مصرف‌کننده عملا هیچ نتیجه‌ای را ندارد.»

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در رابطه با عدم وجود شبکه توزیع مناسب کالا افزود: «علاوه بر مشکلات ذکر شده، شبکه توزیع مناسب نیز در کشور وجود ندارد، تولیدکننده، مصرف‌کننده و حتی تاجر نیز به دلیل عدم وجود این شبکه توزیع مناسب، گله‌مند است. کشور در اینجا نیز کمیتش لنگ می‌زند. در شرایط فعلی البته همه تولیدکنندگان و بازرگانان کشور از جان و دل مایه می‌گذارند، اما باید این شبکه نیز اصلاح شود تا امکان سیاست‌گذاری در زنجیره تولید محصولات پروتئینی ایجاد شود.»

مجید موافق قدیری در پایان در رابطه با لزوم تغییر نگاه به بازار از طرف تولیدکنندان و فروشنندگان بزرگ اظهار داشت: «نوع ارتباط تولیدکنندگان با فروشندگان و مصرف‌کنندگان در دنیا بسیار متفاوت‌تر از ایران است. در کشورهای مختلف، تولیدکنندگان ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان دارند. آن‌ها در فروشگاه‌های بزرگ مانند هایپرها، غرفه مستقیم دارند، همچنین نوع خوراک و جیره‌بندی محصولات پروتئینی نیز در بسته‌بندی اعلام می‌گردد. این تجربه باید در کشور پیاده شود؛ همچنین تولیدکننده نیز به خوبی می‌توانند محصولات را بفروشند و مشتریان خود را بشناسند.»

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس انجمن صنایع خوراک دام طیور و آبزیان برنامه پایش محصولات پروتئینی ارز ۴۲۰۰ تومانی مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین گزارش‌ها از بازار طلا و سکه، از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا و ۲۸۶ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۸۶ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار ۲۱۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، سکه بهار آزادی ۴۱۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش ۳۷۹ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت‌ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون تومان هم رفت.

عملکرد یک هفته‌ای بازار سکه امامی، از ریزش ۲.۴ درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸عیار هم در طول یک هفته گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می‌افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت‌ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستد‌ها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می‌کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است، اما این روز‌ها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت