Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه کربلا گفت که انجام تست فوری کرونا به صورت خانه به خانه در قالب طرح شهید سلیمانی در مازندران آغاز شده است.

سرهنگ عسگر مجیدی روز چهارشنبه افزود : بر اساس مصوبه ای که هفته گذشته با حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد مقابله با کرونای مازندران مصوب شد ، تجهیزات و کیتهای مورد نیاز تست فوری در اختیار تیم های فعال در طرح شهید سلیمان قرار گرفته است و کار نیز اکنون شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای طرح انجام تست فوری خانه به خانه کرونا در مازندران را قطع سریع تر زنجیره انتقال این ویروس ، جلوگیری از ازدحام جمعیت بیمار کرونایی در بیمارستان ها ، معرفی سریع تر بیماران نیازمند بستری به مراکز درمانی و افزایش ضریب بهبود آنان اعلام کرد.

سرهنگ مجیدی گفت که تاکنون ۱۰ هزار کیت تست فوری تحویل اکیپ های فعال در طرح شهید سلیمانی قرار گرفته است و انجام تست هم در منازل هم به توصیه کادر درمانی حاضر در تیم صورت می گیرد.

وی افزود : در حال حاضر هیچ محدودیتی برای انجام تست فوری جهت تشخیص بیماران کرونایی در منازل و محل سکونت افراد وجود ندارد و تعامل خوبی میان مجموعه سپاه و دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل برقرار است.

تست «آنتی ژن» که اغلب به عنوان تست رپید یا تست فوری کرونا شناخته می شود ، قطعات پروتئینی اختصاصی ویروس کرونا را ردیابی می کند. تست فوری را می توان در کلینیک، مطب ها یا بیمارستان توسط کادر درمان انجام داد. زمان لازم برای اعلام نتایج معمولاً بسیار سریع است و در بعضی موارد، نتایج را می توان در عرض ۱۵ تا ۳۰ دقیقه گزارش کرد.

تست فوری در بیمارانی که علائم بیماری کووید ۱۹ را دارند ، بسیار کارساز ولی موارد استفاده از آن در افراد بی‌علامت محدود است.

پزشکان توصیه می کنند با توجه به این که تست فوری ممکن است همیشه صحیح نباشد ، در صورتی از آن برای تشخیص استفاده شود که فرد دارای علائم بیماری کووید ۱۹ باشد. افرادی که فاقد علامت هستند ، آزمایش‌ های آنتی بادی و «پی سی آر» برایشان مناسب تر است چون آلودگی احتمالی فرد در این نوع تست بهتر تشخیص داده می شود.

شناسایی ۱۹ هزار بیمار کوویدی قطعی

معاون اجرایی سپاه کربلا همچنین گفت که از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در تاریخ دوم آذر ماه تاکنون ۶۰۴ هزار و ۲۱۴ نفر از مردم مازندران مورد غربالگری قرار گرفتند که اغلب آنان ساکن روستا بودند.

وی افزود : با انجام این میزان غربالگری ، ۱۸ هزار و ۸۰۰ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی و ۱۰ هزار و ۳۸۸ بیمار هم به دلیل وخامت شرایط جسمی به مراکز درمانی معرفی شدند.

سرهنگ مجیدی گفت که بیش از هفت هزار نفر از افراد دارای علائم بیماری کووید ۱۹ هم در این مدت با نظارت تیم های مراقبتی و کسب امکانات حمایتی در منازلشان قرنطینه شدند و به صورت مستمر طی ۲ هفته مورد پایش قرار گرفتند تا نسبت به بهبودی نسبی آنها اطمینان کسب شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلا اظهار داشت : برای اجرای طرح شهید سلیمانی و تسهیل در رصد و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی ، استان مازندران به یکهزار و ۶۵۳ بلوک شهری و روستایی تقسیم شد که از این تعداد یک هزار و ۱۹۹ بلوک فعال است و بقیه نیز به دلیل این که بیماری در آنجا شناسایی نشد ، در وضعیت آماده باش قرار دارند.

وی از فعالیت ۱۰ هزار و ۲۰۴ تیم در قالب رصد اولیه ، حمایتی و مراقبتی در قالب طرح شهید سلیمانی در مازندران خبر دد و افزود : در هفته های اخیر به دلیل وخیم تر شدن وضعیت کرونایی استان ، تعداد تیم‌های رصد و پایش بیماران کرونایی از حدود چهار هزار به ۶ هزار و ۲۵۲ تیم افزایش یافته است.

سرهنگ مجیدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل تعامل و همراهی سازنده سپاه و کادر درمانی هیچ کمبودی در مازندران برای پایش و مراقبت از بیماران کرونایی وجود ندارد ، گفت : بیشترین نگرانی ما حمایت از اقشار آسیب پذیر است که در زمان قرنطینه نیازمند اقلام معیشتی هستند و به همین دلیل هم لازم است خیرین به این حوزه ورود جدی تر و بیشتری داشته باشند.

وی در باره چگونگی برخورداری شهروندان از خدمات طرح شهید سلیمانی از جمله تست فوری نیز توضیح داد : متقاضیان می توانند از طریق تماس تلفنی با خط ۴۰۳۰ و یا مراجعه به نیروهای پایگاه مقاومت بسیج محلات اعلام نیاز فوری کنند و همچنین در صورت نیاز از خدمات تیم های مراقبتی برخوردار شوند.

مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد که طبق آخرین آمار حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان های زیر پوشش آنها بستری هستند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی بیماران کرونایی اجرای طرح انجام تست تست فوری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک