Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@07:17:25 GMT

سقط جنین ۱۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۷۷۰

سقط جنین ۱۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: صدور مجوز سقط جنین درمانی در ۹ ماه منتهی به پایان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ و سه دهم درصد کاهش یافته است.

علی سلیمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش ۱۹ و سه دهم درصدی صدور مجوز سقط درمانی در ۹ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۴۴۷ متقاضی سقط درمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه و از این تعداد ۳۴۶ نفر مجوز سقط دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از کل مراجعه کنندگان سقط جنین ۱۰۱ نفر شرایط لازم برای دریافت این مجوز را نداشتند، افزود: صدور مجوز تنها تا پیش از ۱۹ هفتگی جنین میسر است و مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تأکید قرار گرفته تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود.

وی در خصوص داشتن شرایط مادر باردار برای سقط قانونی جنین، تصریح کرد: مهم‌ترین شرایط سقط قانونی جنین، سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است، به بیان دیگر اگر سن بارداری از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل ولوج روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیج وجه وجود نخواهد داشت.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تأئید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

وی افزود: این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می‌انجامد تصوری کاملاً نادرست است، زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.

کد خبر 469684

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پزشک قانونی علی سلیمانی پور سقط جنین سقط جنین درمانی آمار زنان باردار مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صدور مجوز سقط پزشکی قانونی سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حسینی مدیر کل استاندارد گلستان گفت: ایران به تازگی عضو آزمایشگاه‌های بین المللی شد و مشمول این قانون قرار گرفت و کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی می‌توانند به ۱۱۰ کشور جهان صادر شوند.
او افزود: تا پیش از این صادر کنندگان باید برای دریافت نشان استاندارد کشور‌های مقصد ۲۰ روز تا یک ماه معطل می‌شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق