Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان در بوشهر بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها در کشور به صورت جدی دنبال می‌شود و ۳۰ کارگاه تا پایان سال برگزار می‌شود.

او، با اشاره به هم اندیشی کارکنان قضائی با سایر افراد متخصص در حوزه کودکان و نوجوانان، افزود: تلاش می‌شود در عمل نگاه متفاوتی نسبت به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با بیان اینکه سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد، عنوان کرد: این سند به تازگی ابلاغ شده‌است و تلاش می‌شود اجرایی شود.

مصدق به رویکرد قوه قضائیه درباره حمایت از افراد در معرض خطر اشاره کرد و گفت: مجازات افراد زیر ۱۸ با مجازات افراد بالای ۱۸ سال تفاوت دارد و این مساله نشان دهنده رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی در مورد افراد در معرض خطر است.

او، با اشاره به تاکید دین اسلام بر نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، یکی از اولویت‌های دستگاه قضاء را  نگاه متفاوت به اطفال و نوجوانان خواند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قضات باید نحوه برخورد و ارتباط با اطفال و نوجوانان را بدانند، بیان کرد: با هدف کمک به کودکان و نوجوانان و نگاه ارفاقی به این قشر، طرح‌ها و لوایح متعدی به دولت و مجلس ارائه شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه دستگاه قضاء حمایت از کودکان دولت مجلس شورای اسلامی سند تحول قضائی کودکان و نوجوانان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک

دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» با اشاره به شرکت بیش از ۹ هزار نفر از ۲۸ کشور در سومین دوره این جشنواره گفت: ۹ هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر ایران است.


میثم بکتاشیان افزود: بلاروس با ۳۲۷، روسیه با ۲۴۴، ارمنستان با ۲۱۸، کویت با ۱۲۹ و ترکمنستان با ۹۱ اثر به ترتیب بیشترین اثر را از بین کشور‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.


وی گفت: کشور‌های چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزگوین نیز در این جشنواره حضور فعال داشتند.


بکتاشیان با بیان اینکه سال گذشته جشنواره نقاشی پوپک برای کودکان اصفهان با موضوع «مشاغل شهر من» برگزار شد، افزود: در دومین دوره این جشنواره بیش از ۲ هزار اثر خارجی و داخلی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره رسید که آثار برگزیده در هفته نکوداشت اصفهان معرفی شدند.


سومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «پوپک» اردیبهشت امسال برگزار می‌شود؛ پوپک نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است که در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به‌ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با هم ذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.


اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «جا‌های دیدنی شهر من» ۹ اردیبهشت جاری و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.


هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت همزمان با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته در سالجاری «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان