Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار "هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم" پروژه اصلاح و بهینه سازی کوره‌های پالایشگاه نفت پارس افتتاح شد و به بهره برداری رسید. با افتتاح این پروژه، کوره‌ها از امروز سوخت گاز مصرف کرده و این اتفاق مثبت و موثری در کاهش آلاینده‌های جوی این پالایشگاه خواهد بود، خبرگزاری میزان- سعید محمودی با اشاره به اینکه پالایشگاه‌ها و واحد‌هایی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت می‌کنند در سال‌های گذشته استفاده زیادی از سوخت مازوت داشتند، افزود: اقداماتی این چنینی که منجر به تغییر در سوخت پالایشگاه‌ها می‌شود قطعا در بحث کاهش آلاینده‌های هوا بسیار موثر و مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه دو کوره این پالایشگاه، سوخت مایع مصرف می‌کردند و آلایندگی بویژه در مورد ترکیبات گوگرد دار داشتند، گفت: حدود ۳۵۰۰ تن سوخت مایع در این کوره‌ها طی یک سال مصرف می‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه، کوره‌ها از امروز سوخت گاز مصرف کرده و این اتفاق مثبت و موثری در کاهش آلاینده‌های جوی این پالایشگاه خواهد بود، تصریح کرد: با مصرف سوخت گاز، آلایندگی این مجموعه تا حد ۱۰۰ درصدی کاهش خواهد یافت.

حمیدرضا خلیلی مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس نیز در این مراسم با بیان اینکه داشتن پیوست محیط زیستی در پروژه‌ها و اقدامات اجرایی شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک الزام است، افزود: فاز اول این پروژه در یکی از واحد‌های فرآیندی پالایشگاه با موفقیت به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه که امروز افتتاح شد از سه منظر به معنای کامل یک پروژه اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اول اینکه نتایج این پروژه منجر به افزایش تولید به میزان ۱۵ درصد در محصولات این شرکت خواهد بود.

خلیلی ادامه داد: دوم موضوع محیط زیستی پروژه است که با استقرار تکنولوزی جدید، راندمان تولید از حدود ۴۵ درصد به ۸۵ درصد می‌رسد و این به معنی دستیابی به توان حرارتی مورد نظر با مصرف سوخت کمتر خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس با اشاره به اینکه سومین موضوع بحث کاهش آلایندگی محیط زیستی است، گفت: با اجرای این پروژه آلاینده‌های sox، co و بقیه آلاینده‌هایی که در گاز‌های خروجی دودکش کوره‌ها و سیستم‌های احتراقی است تقریبا به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
عدم توجه جدی به حمل و نقل برای آینده هوای تهران مشکل آفرین است
انتهای پیام/ برچسب ها: محیط زیست آلودگی هوا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا کاهش آلاینده کوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در آئین تقدیر از پاکبانان شهر بوشهر با تقدیر از عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد محو و دفن زباله‌ی متعفن و پسماند خطرناک اسرائیل منحوس در زباله دان تاریخ خواهیم بود و زمین از شر این رژیم جعلی، ناپاک و غده سرطانی رهایی پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از فعالیت‌های پاکبانان در پاکسازی شهر از زباله و پسماند گفت: روز زمین فرصتی است که ما به تأثیر اقداماتمان بر این کره خاکی فکر کنیم و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بر آن را بررسی کرده و جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی ضمن برشمردن فجایع زیست محیطی موجود در زمین گفت: امروزه زمین با مشکل بزرگ زباله‌های پلاستیکی روبرو است و شعار جهانی این روز هم حاکی از اهمیت اقدام برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی بشر است.

در ادامه این مراسم شهردار بوشهر نیز با برشمردن وظایف شهرداری، عملکردی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت پسماندها و سایت دفن پسماند شهرداری بوشهر ارائه کرد.

در این مراسم که شهردار بندر بوشهر اعضای شورای شهر بوشهر و تنی چند از مسئولین محلی و دانش آموزان مدارس بوشهر، در کنار حافظان محیط زیست و همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حضور داشتند، ضمن پاکسازی ساحل شهر بوشهر از پاکبانان نمونه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6085073

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود