Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه روز چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: این تابلو نقاشی برای اولین بار با همکاری دانشگاه سوره در ایستگاه مترو تهران رونمایی شد.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه روزانه نزدیک به یک میلیون مسافر دارد گفت: با ایجاد فضا برای ارائه آثار هنری هنرمندان به دنبال این هستیم تا فرصتی ایجاد شود که آثار هنری هنرمندان در منظر دیده عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کار با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان و مسافران با هنر و فرهنگ، تاریخی و تمدن کشور اجرا شده  و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند و آثار هنرمندان در بخش های مختلف در ایستگاه های مترو به نمایش گذاشته شود.

همچنین رئیس دانشگاه سوره تهران با اشاره به اینکه نگاه به هنر دو جنبه دارد گفت: یک بخش هنر برای افراد خاص و کلکسیون داران است که هزینه های زیادی برای آن صرف می شود  و بخش دیگر هنر مردمی است عمده اساتید و دانشجویان دانشگاه سوره با این نگاه کار می کنند.  

محمدحسین ساعی افزود: شهر تهران باید یک شهر هنری باشد و مردم از  آثار هنری  در آن استفاده کنند.

وی با تشکر از استاد خلیلی فر که بیش از ۳۰ سال در کار نقاشی فعالیت می کند امروز این اثر هنری را به مسافران شهر زیر زمینی هدیه می کند.

همچنین احمد خلیلی فر خالق این اثر هنری با بیان اینکه فکر اصلی این طرح از طرف ریاست دانشگاه سوره و معاونت فرهنگی مطرح شد گفت: این اثر هنری از روز عاشورا برای آشنایی بیشتر دانشجویان با مضامین و مفاهیم اثر هنری به تصویر کشیده شد.

وی تاکید کرد: توجه به مفاهیم متعالی و انسانی در هنر یکی از شاخص های مهم این دانشگاه است که در هنر معاصر کمتر به آن توجه می شود.

همچنین سید مجتبی تقوی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیز از فراخوان این شرکت برای به نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان در عرصه های مختلف خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم که مترو تهران را با مشارکت هنرمندان به بزرگترین موزه عمومی و در دسترس برای همه شهروندان تبدیل کنیم.

ایستگاه شادمان تقاطع خطوط چهار و ۲ مترو تهران است.

برچسب‌ها شهر تهران دانشگاه سوره شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران دانشگاه سوره شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شهر تهران دانشگاه سوره شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اخبار کنکور شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه دانشگاه سوره آثار هنری اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌، مسابقه «دوست فلسطینی من» با هدف تقویت حس انسان‌دوستی، همدلی و همبستگی با کودکان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری توسط کانون پرورش فکری کشور برگزار شد.

بر این اساس؛ در بخش نامه نگاری، فاطمه طالشی از مرکز فرهنگی هنری تنکابن و آیناز جنت علیپور از مرکز فرهنگی هنری کتالم به عنوان برگزیده کشوری تقدیر شدند. 

۶۵ اثر در دو بخش نقاشی و نامه‌نگاری به مرحله‌ی پایانی این مسابقه راه پیدا کردند که از این تعداد، ۱۵ اثر در بخش نقاشی و ۱۵ اثر در بخش نامه‌نگاری به عنوان برگزیده اعلام شده است.

در مجموع حدود ۸۰۰ اثر در بخش نقاشی و ۷۵۰ اثر در بخش نامه‌نگاری به دبیرخانه این‌رویداد ادبی و هنری ارسال شده بود.

کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه آثار خود را به مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)