Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده زرند و کوهبنان در مجلس  در نشست علنی روز چهارشنبه (1 بهمن ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به آیه وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ گفت: کلامم را با این آیه شرفه آغاز می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیه‌ای که نویدبخش افول قدرت و هیمنه مستکبران است و بیانگر عظمت و حکومت صالحه مومنان واقعی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، تمدن نوین اسلامی را تمدنی بزرگ، پیشرفته و عدالت محور دانست و افزود: چنانچه مقام معظم رهبری همواره بر زمینه‌سازی ایجاد یک تمدن نوین بزرگ و اسلامی و جهان شمولی توسط ایرانیان تاکید داشتند و فرمودند خطی که نظام اسلامی ترسیم می‌کند خط رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی افزود: تمدنی که با محوریت قرآن کریم، ایمان، خردورزی، علم، مجاهدت و مشارکت مردمی شکل می‌گیرد. امروز به لطف خداوند متعال و با اعجاز انقلاب اسلامی ایران و بنیادی که حضرت امام خمینی(ره) نهاد و با رهبری عالمانه و  جهان‌بینی گسترده مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای ادامه یافت و در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفت.

شریعتی کوهبنانی گفت: اینک همه ما مردم ایران باید با تکیه بر اصول اساسی اسلام در مهد تمدن کهن یعنی ایران اسلامی و ولایی، این مسیر رشد را هموار سازیم.

وی افزود: شکی نیست که دشمنان قسم خورده اسلام، دشمنان ایران و در کل دشمنان حق و حقیقت از هیچ تلاشی برای جلوگیری از ایجاد این تمدن فروگذار نخواهند کرد. بودجه‌های میلیون دلاری مصوب برای فعالیت فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران، تنها قسمتی از کوه یخی است که دشمن به خیال خام شکست این ملت فراهم آورده است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: امروز ایجاد یأس و ناامیدی خط مقدم دشمن برای حمله به ایران است. هرچند ماهیت حملات فرهنگی، اقتصادی دشمنان ایران برای مردم روشن است و به اصطلاح حنایشان رنگی ندارد، اما هر روز در قالب نو ظاهر می‌شوند و سعی در ایجاد یاس و ناامیدی و بی‌اعتمادی در مردم دارند.

وی عنوان کرد: هر چند «شب پره گر وصل آفتاب نخواهد، رونق بازار آفتاب نخواهد» و البته در این میان خط نفوذ و سوء تدبیری‌ها ناآگاهانه نیز چاشنی این حرکات است. باید تمامی سعی‌ها در این مسیر ادامه داشته باشد تا هرچه زودتر مشکلات معیشتی روزمره مردم با تلاش،کار و مجاهدت کم‌رنگ شود.   

شریعتی کوهبنانی گفت: امروز نمی‌توان سخن از حل مشکلات مردم به میان آورد و دغدغه معیشت مردم را نداشت، این مردم نجیب سخت می‌گذارنند اما پای ایمان و کشورشان ایستاده اند که نمونه آن تشییع میلیونی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود که دیدیم.  

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: ما به آینده این سرزمین بسیار امیدواریم اما لازم و واجب است هرچه زودتر فکری و برنامه‌ای برای گذر از مشکلات و گرانی‌ها در زندگی مردم داشته باشیم.  

وی افزود: به عنوان نمونه، نوسان نرخ ارز آسیب زننده‌تر از رشد نرخ آن است. هنوز تکلیف بازار و قیمت‌ها مشخص نیست، در رابطه با نوسان ارزی ما دو مشکل داریم. یکی همین گران شدن یک شبه قیمت‌ها و بلاتکلیفی مردم، فروشندگان و دیگری اثر ذهنی و احساس بدی که به واسطه کاهش دارایی اندوخته، به مردم دست می‌دهد و بعضا ممکن است موجب اتخاذ تصمیم‌های هیجانی در مردمی شوند که نمی‌خواهند پس‌انداز سال‌هایشان را در عرض چند ماه بی‌ارزش شود و البته حق هم دارند.

شریعتی کوهبنانی بیان کرد: بسیاری از مردم به دلیل ترس از جا ماندگی ناشی از رشد قیمت‌ها و بی‌ارزش شدن پس‌اندازشان، به بازارهای غیررسمی مانند ارز دیجیتالی روی آوردند که در این میان به دلیل این که ساز و کار عملیاتی مناسبی در این بازار وجود ندارد، افراد سودجو از این شرایط سوءاستفاده کرده و سرمایه مردم را به تاراج می‌برند.  

وی ابراز کرد:به عنوان نمونه صرافی‌هایی که هیچکدام مجوزی در سایت‌هایشان ارائه نکردند اقدام به خرید فروش ارزها با هر قیمتی که می‌خواهند می‌کنند. امروز شرایط زندگی مردم یکی از سخت‌ترین سال‌های گذشته است، سوای از کلان قضیه که مستلزم نگاه ملی برای تثبیت قیمت ارز، عمران و ساخت و ساز و تامین کالاهای اساسی به شکل عملیاتی و نه به این شکل در شرایط کرونایی که برای یک قلم کالا با قیمت مصوب صف‌های طولانی شکل بگیرد و سایر مواردی که مستقیما زندگی مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: باید توجه همگان را به این نکته جلب کنم که توزیع و گستردگی مشکلات معیشتی در همه جای کشورمان یکسان نیست و به عینه می‌بینم که در حوزه انتخابیه‌ام زرند و کوهبنان و شهرهای منطقه، مردم با استقامت و نجیب و تلاشگر شرایط بسیار سختی دارند.

وی عنوان کرد: امروز کرونا، تحریم‌ها و سوء تدبیری‌ها در جامعه سایه انداخته و این مسائل بر مشکلات پیشین افزوده است. ما هنوز در زرند و کوهبنان و شهرهای منطقه، مشکل جاده خوب و سالم داریم. روستاهای جامانده از گازکشی داریم.هنوز با یک وزش باد شهرمان غرق خاک می‌شود. شهرهایی که قلب معادن کشورند، چندان بهره‌ای از تولید این ثروت نبرده‌اند.

شریعتی کوهبنانی گفت: کارگران زحمتکش معادن در عمق زمین با چهره‌های سیاه شده از گرد ذغال اما سفید از عزت و غیرت، کرونا نمی‌شناسند و نیازی به واردات کالاهای لوکس با ارز دولتی هم ندارند، فقط در جستجوی لقمه‌ای نان حلال برای خود و خانواده‌هایشان هستند و البته گوشی شنوا از مسئولین می‌خواهند که اگر کاری هم انجام نمی‌دهند لااقل دردهایشان را بشنوند.

وی ادامه داد: در پایان به چند مورد خاص در منطقه اشاره می‌کنم. محصولات با ارزش کشاورزی حاصل دسترنج زحمتکشان فراوان که برای کشور هم ارز آور می‌باشد پیشنهاد می‌کنم پسته و زعفران را دولت مانند گندم از کشاورزان خریداری نماید و دیگر این که بعضی از مدیران معادن خصوصی حق و حقوق کارگرانی که در عمق زمین تلاش می‌کنند را به موقع پرداخت نمی‌کنند. از مسئولین ذی‌ربط درخواست رسیدگی جدی در این امر مهم دارم.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: بخشودگی وام‌های مأخوذه در رابطه با زلزله خانمانسوز حق مردم است، لذا استدعای بخشودگی این وام را دارم. راه‌های مواصلاتی مخصوصا راه جدید کوهبنان-زرند، باند دوم زرند سیریز به سمت شعب جره، کوهبنان - پابدانا خواسته به حق مردم این منطقه است که مواردی را حضوری با وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم.

وی افزود: مشکلات کم آبی و رنج مردم در روستاها مخصوصا مناطق سربنان، دشت خاک، رشک ها-ابراهیم آباد و شعب جره، سیریز، پابدانا بسیار حساس است و باید به طور جدی توسط مسئولین ذی‌ربط پیگیری شود تا نگرانی مردم بر طرف نمایند.

شریعتی کوهبنانی بیان کرد: تقاضا دارم مواردی که عنوان شد مسئولین مربوطه با امعان نظر پیگیری نماینده و نتیجه را به اینجانب اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده زرند و کوهبنان در مجلس ارزهای دیجیتال بازار سرمایه نماینده زرند و کوهبنان در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است

 نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از چپاول درشت پرونده چای دبش، سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفا متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است.

به گزارش ایلنا؛ احمد علی رضا بیگی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور، با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران، گفت: سالروز تشکیل سپاه پاسداران قدرتمندترین سازمان ضد تروریستی جهان را تبریک عرض می‌گویم و برای این نهاد اصیل برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی در توسعه بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توفیق آرزو دارم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا در سه سال گذشته که اسامی نهایی پذیرفته شدگان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد در خصوص نادیده گرفته شدن برخی از اصول جمهوریت هشدار داده‌ام، پر واضح است احترام به بلوغ سیاسی و خرد جمعی به عنوان پیش فرض قطعی و لازم الاجرا نظام جمهوریت با نظارت عالیه اصول و قوانین اسلام منجر به نتیجه قابل قبول از صندوق‌های رای می‌گردد، که بدیهی‌ترین خروجی آن انتخاب افراد با کفایت و کارآمد برای اداره کشور خواهد بود؛ متاسفانه در انتخابات سال ۱۴۰۰ این مهم حاصل نشد و آنگونه که پیش بینی می‌کردم، بی توجهی به اراده مردم موجب نابسامانی کشور ناتوانی در اداره صحیح سیاست خارجی، گزاف گویی اجانب به واسطه ضعف پشتوانه مردمی گردید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار داشت: از سوی دیگر هنگامی که ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار شرکت نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری شدند به روشنی قابل پیش بینی بود که شان نظارتی مجلس بر عملکرد قوه مجریه کارآیی خود را از دست خواهد داد، متاسفانه ضعف پشتوانه مردمی و ضعف مجلس در اعمال نظارت بر دولت آثار خود را در قالب تورم سرسام آور، اخلال در امور معیشتی، کاهش ارزش پول ملی اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدیهی است انتقام سخت و قدرت نمایی در مقابل دشمن صهیونیست مستلزم بهره مندی از پشتوانه قوی ملی است، همان پشتوانه پر قدرتی که دفاع مقدس ۸ ساله را به حماسه عظیم برای پرهیز دادن دشمنان ایران از هرگونه چشم داشت و تعرض به میهن اسلامی بدل نمود. البته ترویج فساد در بخش‌های مختلف کشور که تاثیر بسزایی در ناامید ساختن مردم داشته است و تقریبا به صورت مستمر اخبار چپاول و دست اندازی به بیت المال روح و جان مردم را آزرده می‌کند که این آسیب نیز معلول انتخاب مدیران ناتوان از مقابله با فساد است که نتیجه آن یغما رفتن ۳ میلیارد و هفتصد میلیون دلار از ثروت ملت که در جریان پرونده چای دبش و تناقضات که طی ان بروز کرد و تاکنون شبکه‌ای که این فساد بزرگ سامان داده بود تسلیم دستگاه قضا نشده است و اگر شده است ما بی اطلاع هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: از یک سو دولت می‌گوید خودم کشف کردم و به دستگاه قضا ارجاع می‌دهم و از سوی دیگر دستگاه قضا می‌گوید فرد یا افرادی از مدیران در این خصوص به دستگاه قضا معرفی نشده است، البته به فرض صحت نمی‌تواند واقع مسئولیت و محدودیت کننده اختیارات دستگاه قضایی باشد.

وی در ادامه افزود: از چپاول درشت پرونده چای دبش سرقت ۱۰۸ میلیارد تومانی اخیر که یک مسئول امور مالی در یک شهرستان از یک استان و فرار او و خانواده‌اش مردم نتیجه می‌گیرند که گویی اموال آنان مال بلا صاحب بوده و دولت صرفاً متولی مطلع نمودن وقوع جرایم است، استمرار روند مذکور سبب شد در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز فقط ۴۰ درصد از واجدان شرایط شرکت نمایند و با احتساب آراء باطله عدم رضایت قاطبه مردم مشهود است و انتظار می‌رود تغییر در روند‌ها به صورت جدی در اداره کشور و مدیریت منابع در جهت رضایت مردم صورت گیرد، چرا که اصل راضی نگه داشتن شهروندان از طریق شاخص‌های اقتصادی در همه شیوه‌های حکومتی پذیرفته شده، وجهه همت حاکمان می‌باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این در حالیست که اظهار نظر نیروی وقت شورای نگهبان در خصوص عدم تاثیر مشارکت مردم در مشروعیت انتخابات آنان را بیش از پیش دردمند ساخت که به نظر می‌رسد استمرار روند ناصواب ذکر شده حاکی از همین باور می‌باشد، بنابراین خروجی انتخابات مجلس دوازدهم مستثنی از آنچه که بیان شد، نمی‌تواند باشد و گره گشایی موثر در اداره امور کشور برای مجلس آینده نیز قابل تصور نخواهد بود، عقل اقتضا می‌کند در شرایط رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد ملی به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه وحدت ملی برای رویارویی با تهدیدات خارجی استفاده شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که ایران امروز در کشاکش بحران‌هایی همچون سرمایه اجتماعی، تورم و فشار معیشتی قرار دارد لازم است که سیاست‌های تنش زا که محل حساسیت مردم است، تعطیل شود، نهاد‌های مدنی، گروه‌های مرجع، صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در مسیر تقویت وحدت ملی حرکت کنند و از گروهی سازی به طور جد پرهیز شود در این شرایط ویژه التیام بخشی روابط دولت و ملت ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: به استحضار ملت شریف و به طور خاص به مردم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر اسکو که افتخار دو دوره نمایندگی را بر عهده داشتم می‌رسانم که در ایفای وظیفه نمایندگی خود برای پاسداری از حقوق ملت از هیچ کوششی فروگذار نکردم که آخرین مورد آن افشای موضوع شاسی بلند‌های مجلس شورای اسلامی بود و متاسفانه علی رغم صراحت اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی توسط مدیریت مجلس تحمل نشد و نتیجه مورد انتظار مردم برای واکنش مناسب در قبال این مفسده اجرا نگردید و اکنون قریب ۱۱ ماه است که منتظر تعیین تکلیف رای دادگاه بعدی که بنده را به یک سال حبس محکوم کرده است هستم.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: علت بازداشته شدن اینجانب در انتخابات اخیر صرفاً اظهار نظر و اعتراض به عمل آمده نسبت به بی‌کفایتی قوه مجریه بود که منجر به حوادث ۱۴۰۱ در کشور شد و زیان‌های سنگینی را متوجه کشور کرد که مجموع اظهار نظر‌های بنده به زعم شورای نگهبان به عنوان عدم التزام به جمهوری اسلامی و عدم اظهار وفاداری به قانون تعبیر و در جلسه حضوری به بنده ابلاغ شد، تکرار می‌کنم که تنها اظهار نظر نماینده ملت ایران در خصوص حوادث سال ۱۴۰۱ موجب رد صلاحیت وی شده است، لذا عرض می‌نمایم تمام سختی‌ها و ناملایمات با ایمان به ملت رشید پذیرا هستم و اعلام می‌کنم هیچگاه طمع پست و مقام نداشتم و تا اصلاح امور کشور بر اساس اراده مردم به لطف یزدان و عنایت حضرت ولیعصر در مقابل گردنکشان و بدخواهان ملت ایران خواهم ایستاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • طرح نور با استقبال گسترده مردم اصفهان همراه بود
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد
  • سلیمی: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه نمایندگان در مجلس است