Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کارشناس مطبوعات گفت: رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در استان‌ها براساس ارزیابی خود اظهاری‌ها توسط کارشناسان کشوری وزارت ارشاد انجام می‌شود و معتقدم اگر کارشناسی از همان استان در راستی آزمایی آن دخیل نباشد مورد اعتماد نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ نتایج دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری ۲۲ دیماه با اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۷۰۷ پایگاه خبری با تکمیل و ارسال فرم‌های خوداظهاری، در این رتبه‌بندی، مشارکت داشته‌اند که از این تعداد ۱۱ سایت از استان گلستان بوده است.   اما اینکه این رتبه بندی براساس شاخص‌هایش چقدر توانسته کیفیت سایت‌های خبری را ارزیابی کند جای سوال دارد؟   در این دوره از ۴۳ سایت در استان تنها ۱۱ سایت برای رتبه‌بندی خوداظهاری خود را پر کرده اند و این رتبه‌ها حاصل شده است.   البته کمیته رتبه‌بندی نتایج را برپایه صحت و درستی ارائه اطلاعات از سوی پایگاه‌های خبری گذاشته است لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت که آیا این رتبه‌بندی می تواند کیفیت سایت ها و اثرگذاری آنها را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهد؟   در این رابطه با «ایرج رمضانی» که سال‌هاست به‌عنوان کارشناس حوزه رسانه ارشاد گلستان فعالیت دارد به گفتگو پرداختیم.   این کارشناس مطبوعات در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: حدود ۴۳ پایگاه خبری دارای مجوز در استان گلستان فعالیت می کنند که در ارزیابی و خوداظهاری اعلام شده از سوی ارشاد یک سوم آنها شرکت کرده اند و رتبه بندی اعلام شده نیز بر اساس۱۱ سایت انجام شده است.   وی افزود: موارد مختلفی از جمله بروز بودن، تعداد اخبار در ۲۴ ساعت، رعایت امانت داری، تعداد بیمه شده، رعایت دستور نگارش فارسی و ... که حدود ۲۰ معیار بود، ارزیابی و.. از سوی ارشاد منتشر شد.   رمضانی با بیان اینکه کیفیت سایت های خبری تحلیلی با این رتبه بندی به درستی ارزیابی نمی شود، تصریح کرد: رتبه بندی پایگاه های خبری در استان ها براساس ارزیابی خوداظهاری مدیرمسئولان توسط کارشناسان کشوری وزارت ارشاد انجام می شود و معتقدم اگر کارشناسی از همان استان در راستی آزمایی آن دخیل نباشد مورد اعتماد نیست.   وی اضافه کرد: ده ها سایت خبری در کشور فعالیت می کنند و وزارت ارشاد نمی تواند بطور مداوم و ۲۴ ساعته آن را رصد کند و از حیث نیروی انسانی نیز امکان‌پذیر نیست لذا این ارزیابی به صورت تصادفی انجام می شود.   رمضانی گفت: سایت های خوب و با کیفیتی هم داشتیم که به ارسال خوداظهاری مبادرت نکردند بنابراین در این رتبه بندی جایگاهی نداشتند.   وی به تعداد بازدیدها در سایت ها هم اشاره کرد و گفت: هرچند تعداد بازدید مهم است اما ضریب نفوذ و میزان اثرگذاری آن در منطقه انتشار آن مهمتر است که به نظر می رسد این شاخص هم بدون ارزیابی کارشناسان بومی به درستی انجام نشود؛ شاید بتوان گفت که دنیای دیجیتال را هم می توان دور زد.   این کارشناس مطبوعات در پاسخ به ارزیابی کیفی وی از پایگاه های خبری در استان بیان کرد: پایگاه های خبری استان از نظر انتشار اخبار خوب هستند اما از نظر تحلیل و گزارش به نظر می رسد نمی توان به آنها نمره خوبی داد در حالی که ماهیت‌شان تحلیل است.   گفتنی است؛ با اعلام نتایج  مشخص شد؛ البرز گلستان رتبه اول استان و ۴۲کشوری، کاسپین خبر و دوم استان ۵۳کشوری، گلستان ما و سوم استان ۵۸کشوری، ترکمن سسی، چهارم استان ۱۱۴کشوری، ساجد خبر، پنجم استان ۱۳۲کشوری، کلاله خبر، ششم استان ۱۴۴کشوری، گلستان ۲۴، هفتم استان ۱۴۵کشوری، راه اترک، هشتم استان ۱۵۶کشوری، نیلکوه، نهم استان ۲۱۱کشوری، قابوسنامه، دهم استان ۲۱۳ کشوری، کاوش، یازدهم استان ۲۸۷کشوری، زرین نامه، دوازدهم استان ۲۹۶کشوری رتبه‌ای استانی و کشوری را کسب کردند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پایگاه های خبری رتبه بندی سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان این شهر  هشدار داد و از آنها خواست آن را تخلیه کنند و مدعی شد ارتش در «بیت لاهیا» زیرساخت و نیروهای حماس را هدف قرار می‌دهد.

خبرنگار سایت خبری «غزه اکنون» گزارش کرد به دلیل بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی، موجی از انتقال شهروندان در مناطق «بیت حانون» و «بیت لاهیا» به مراکز آوارگان در شمال غزه مشاهده می‌شود.

خبرنگار سایت خبری شهاب هم اعلام کرد توپخانه رژیم صهیونیستی در حال حمله به مناطق مختلف شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه است.

وزارت بهداشت غزه امروز سه شنبه در ۲۰۰ روزگی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به غزه، شمار شهدای غزه را حدود ۳۴ هزار ۲۰۰ شهید و شمار زخمی‌ ها را بیش از ۷۷ هزار تن گزارش کرد.

این وزارتخانه با اشاره به ویرانگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد تاکنون ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشت از خدمات رسانی خارج شده‌اند و ۱۲۶ اورژانس نیز آسیب دیده و از کار افتاده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی