Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی مشعوف با تبیین جایگاه مسجد و امام جماعت، گفت: امام جماعت یک مسجد وظیفه دارد برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه خود تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مولوی «نعمت الله مشعوف» ظهر امروز (چهارشنبه 1 بهمن) در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه احداث مسجد در مکان مناسب، وجود هیئت امنای فعال و تلاشگر و داشتن امام جماعت و روحانی موفق از نکات مهمی است که برای برتری و شاخص شدن مسجد لازم است، گفت: روحانی و امام جماعت مسجد باید اخلاق، صفات و روحیات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را الگو و اسوه خود قرار دهد و همچون نبی مکرم اسلام با اخلاق حسنه و رویی گشاده و تبسم با جماعت خود و خصوصا جوانان رفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اهل سنت محمود آباد گالیکش با اشاره به اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) هرگز تبسم را از چهره خود دریغ نمی کرد، افزود: اولین اقدامی که پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) انجام داد ساخت مسجد و ایجاد و تقویت روحیه اخوت و همدلی در جامعه بود.

 

مولوی مشعوف با بیان اینکه روحانی و امام جماعت مسجد باید در غم و شادی جماعت خود شریک باشد، گفت: امام جماعت یک‌ مسجد ضمن اینکه با برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی زمینه های تشویق و ترغیب جوانان به مساجد را فراهم کند باید برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه مخاطب خود تلاش کند.

 

امام جمعه اهل سنت محمود آباد گالیکش با بیان اینکه بنا به فرمایش امام راحل مسجد سنگر است، افزود: باید این سنگرها را حفظ کنیم و با سخنان و صحبت های وحدت آفرین بر شکوه و عظمت مساجد و تحکیم بیشتر اتحاد و همدلی بیافزائیم.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس هدف از این فراخوان را مقابله با تلاش صهیونیست های افراطی برای بی احترامی به محوطه مسجد الاقصی و برگزاری مراسم قربانی در داخل آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه آتی دانست.

جنبش حماس تأکید کرد: ما از ملت فلسطین در کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و مدافعان و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی در بیت المقدس که اثبات کرده اند در خط مقدم دفاع از قبله و سومین حرم مسلمانان هستند، تقدیر نموده و جهاد و فداکاری آنها را ارج می نهیم.

این جنبش مبارز فلسطینی همچنین افزود: ما از تلاش این مبارزان برای ادامه راه دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی و مقابله با تلاش های فاشیستی کابینه رژیم اشغالگر و جنایتکاران جنگی در آن مانند بن گویر، در راستای توهین به مسجد الاقصی حمایت می نماییم و از امت اسلامی و همه آزادگان در سراسر جهان می خواهیم با هر ابزار و روش ممکن از مسجد الاقصی، بیت المقدس و غزه و مبارزه مشروع ملت فلسطین تا پایان تجاوزگری رژیم اشغالگر و دستیابی فلسطینی ها به حقوقشان و آزادی سرزمین و مقدساتشان دفاع نمایند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است