Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود عباسی» روز چهارشنبه در نشست با اعضای هسته مرکزی کلینیک و انجمن تخصصی حقوق کودک استان مرکزی در اراک افزود:  این کلینیک‌ها با استفاده از ظرفیتهای موجودایجاد شده‌اند و حتی یک ریال از بیت المال برای آنها هزینه نشده است.

وی اظهار داشت: بهترین ابزار برای کنترل آسیبب‌های اجتماعی در حوزه زنان، کودکان و سالمندان، ایجاد کلینیک‌های حقوقی است، زیرا ماهیت آکادمیک دارند، هرچند برخی از کشورها این امر را به بستر اجتماع منتقل کرده‌اند، تا مردم بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی بیان کرد: کلینیک‌های حقوق کودک یک سازوکار علمی و هدفمند به منظور تحقق اهداف بلند در راستای حمایت از حقوق کودک را دنبال می‌کنند و پایه و اساس آنها در شوراهای شهر و شهرداری‌ها دیده شده است.
وی گفت:۱۵  جلد کتاب حقوق کودک نیز تدوین شده که به زودی در اختیار انجمن و کلینیک‌ها قرار می‌گیرد و این کتاب ها به گونه‌ای است که برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال به شکل داستان و نقاشی آموزش داده می‌شود و برای سنین ۱۲ تا ۱۶ سال نیز آموزش های تخصصی با موضوعات مختلف مدنظر قرار گرفته است.
معاون  حقوق بشر و اموربین الملل  وزیر دادگستری ادامه داد: این موضوع در کنار شهر دوستدار کودک پیش می‌رود و در واقع مکمل یکدیگر خواهند بود و می تواند اثربخشی بیشتری به همراه داشته باشد.

معاون حقوق بشر و  امور بین الملل وزیر دادگستری  افزود: مشاوره و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در این کلینیک دنبال می شود، و به محض اینکه آسیبی در یک کودک را مشاهده کنند، موضوع را به بهزیستی، دستگاه قضایی و یا سایردستگاه‌های مرتبط ارجاع می‌دهند.

وی  خاطرنشان کرد:  با تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل در وزارت دادگستری در دولت تدبیر و امید، راه اندازی کیلینک‌های حقوق شهروندی نیز مدنظر قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ واحد از این نوع در استان‌های کشور فعال شده است،
عباسی اظهار داشت: فعالیت  این کلینیک‌ها به امکانات زیادی نیاز ندارد و و در این راستا نیز باید از کمک‌های مردمی و خیران بهره‌گیری شود.
وی تصریح کرد: مقرر شده مدیریت این کلینیک‌ها به افراد دانشگاهی داده شود و باید مشاوره از طریق وکلا و دانشجویان حقوق پیش رود وآغاز به کار این کلینیک‌ها با  حضور یک شورای پنج نفره باشد.
وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از اورژانس‌های اجتماعی و خانه‌های امن، مشخص شده، خشونت خانگی و  اقدامات علیه زنان به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته که می‌طلبد آموزش‌های لازم در این راستا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
‌وی تاکید کرد: البته آموزش در حوزه کودک را نمی‌توان به دست هر کسی سپرد و این بخش نیاز به تخصص‌های ویژه خود دارد که باید از از متخصصان امر بهره‌گیری کرد.
معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: در طرح دلنوشته‌های کرونا، یک‌هزار اثر دریافت شده است که ۲۰۰ اثر برگزیده شده است و در عرصه بین الملل نیز منتشر می شود.
عباسی بیان کرد: طرح پیمایش حقوق کودک در سطح ملی به صورت نمونه آزمایشی در اصفهان آغاز شده است و پیش بینی شده تا در مدت ۶ ماه آتی این طرح در کل کشور اجرا شود.
وی گفت: مراکز اصلاح و تربیت کشور و استان مرکزی بالاتر از استانداردهای مورد نطر را دارا هستند اما با این وجود با مشکلاتی نیز دارند و بحث  آموزش های مهارتی باید پس از خروج از کانون مورد توجه ویژه قرار گیرد و قطع نشود.

شرکت در آیین اختتامیه مسابقه ملی دل نوشته کودک و کرونا ، نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و کنواسیون حقوق کودکان از دیگر برنامه های سفر معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به استان مرکزی است.

برچسب‌ها وزارت دادگستری محمود عباسی معاونت حقوق بشر و امور بین الملل استان مرکزی حقوق کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری محمود عباسی معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری محمود عباسی معاونت حقوق بشر و امور بین الملل استان مرکزی حقوق کودک اخبار کنکور حقوق بشر و امور امور بین الملل وزیر دادگستری کلینیک ها استان مرکزی حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح نور با جدیت

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد گفت: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 

وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.

استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد،گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.

فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.

در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.

همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت