Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود بهادری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه این ۲ شناور مشکلات فنی - ایمنی دارند، اجازه فعالیت مجدد آنها در این مسیر منوط به برطرف کردن نواقص است و در هر زمانی که مشکلات فنی آنها حل شود، پس از تائید این اداره مجوز تردد صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مالک هر شناور (مسافری و تجاری) باید استاندارهای ایمنی را رعایت کند و با توجه به اینکه شناور مسافری در مسیر گناوه به جزیره خارگ با جان  مردم سروکار دارد باید بطور حتم حساسیت بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه یادآورشد: با توجه به اینکه فاصله گناوه تا جزیره خارگ ۱۷ مایل و کمتر از بوشهر به خارگ است بیشترین تردد در این مسیر از این شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت:  روزانه بطور میانگین ۱۰۰ مسافر از طریق شناورهای موجود از گناوه به جزیره خارگ عزیمت می‌کنند.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه افزود: برای اجاره  تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر نیاز یک فروند شناور مسافری باکیفیت در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ ضروری است که  این اداره برای بهبود و ارتقای وضعیت کنونی شناورهای فعال در این مسیر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند.

متوقف شدن تردد شناورهای مسافربری بندرگناوه به جزیره خارگ  چند روز اخیر برای مسافرانی که در این مسیر جابه جا می‌شوند، مشکلات عدیده‌ای دربرداشته است.

شهرستان ساحلی گناوه  از قدیم تاکنون به عنوان نزدیک ترین بندر به جزیره خارگ همواره در  پشتیبانی و تامین نیازهای ضروری مردم و جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی خارگ نقشی مهم ایفا کرده‌است و در صورتیکه این ارتباط قطع شود، مشکلات عدیده‌ای برجای خواهد گذاشت.

در چند روز اخیر شناورهای موجود در این مسیر به دلیل ایراداتی که نسبت به مسایل ایمنی و نواقص آن توسط اداره بندرودریانوردی گرفته شد، بصورت موقت از فعالیت  بازماندند و این مهم باعث شد تا مسافرانی که از این مسیر به جزیره خارگ تردد می کنند بناچار به بوشهر عزیمت کنند.

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مشکلات ارتباطی در این منطقه بکارگرفته نشدن کشتی‌های با کیفیت بالا و مجهز است که تاکنون حل نشده باقی مانده است.

باتوجه به اینکه مسافرانی که در این مسیر تردد می‌کنند همواره از وضعیت ایمنی و خدمات دهی شناورهای بکار گرفته ابراز گله‌مندی و نارضایتی می‌کنند، اداره بندر ودریانوردی از آنان خواسته تا نسبت به برطرف کردن نواقص و مسایل ایمنی اقدام کنند.

دو  فروند شناور قدیمی که در جابه جایی مسافران از گناوه به جزیره خارگ هر از گاهی دچار نقص فنی شده و از سرویس‌دهی خارج می شوند، مسافران را ناچار می‌کند به بوشهر عزیمت کنند تا به مقصد برسند.

باتوجه به اینکه متوقف شدن تردد مسافران از گناوه به خارگ موجب گله مندی و نارضایتی مسافران در این مسیر شده‌است، آنان از مسئولان خواستار حل  این مشکل شدند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و کرانه خلیج فارس واقع است.

برچسب‌ها بوشهر دریا کشتی حمل و نقل مسافری گناوه جزیره خارک اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دریا کشتی بوشهر دریا کشتی حمل و نقل مسافری گناوه جزیره خارک اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اخبار کنکور گناوه به جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید

 محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران استان آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید