Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:03:21 GMT

«اوسیا» به کاما می‌آید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۳۳۸

«اوسیا» به کاما می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری کاما، فرناز قربانی در مجموعه آثار نقاشی «اوسیا» که با الهام از فلسفه اشراق خلق کرده سعی دارد جهانی نامحسوس را به شکل فرمالیستی بازنمایی کند.

در این نمایشگاه ۱۲ اثر نقاشی که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند برای نخستین بار به نمایش در می آیند.

فرنوش قربانی در استیتمنت این نمایشگاه می‌گوید: «مجموعه پیش رو بازنمایی فرمالیستی از جهانی نامحسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرم در قامت ادراک انتزاعی هستی در آمده و با فضایی لایتناهی روانه کمال می‌شود، در حرکت موجودیت می‌یابد و مرز رکود را در می‌نوردد، تقابلی از فرم، رنگ، خط و سطح، سکوت و هیاهو و مجموعه‌ای از اضداد جوهر اصلی هستی را می‌سازد، که فضایی نامیرا و قدسی به وجود می‌آید و این جهان فرو دست را با انعکاسی از سایه‌های افلاطونی در می‌آمیزد و این آثار به واسطه‌ عمق رنگ‌ها و فرم‌ها در پی کشف راز هستی هستند. رجعتی می‌کنم به نقش روان شناسانه‌، جادوی رنگ را نشانه می‌گیرم و در بی‌کرانگی زمان و مکان تماشاگر را با پرسشی بی‌پاسخ دعوت به شناخت عظمت هستی می‌نمایم ...»

نمایشگاه آثار نقاشی فرنوش قربانی با عنوان «اوسیا» از ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپا می‌شود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه به جز یکشنبه‌ها می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک ۴۴، طبقه دوم مراجعه کنند.

کد خبر 5126707

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی نقاشی گالری کاما تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه فیلم سینمایی موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ویروس کرونا برنامه رادیویی کنسرت موسیقی رادیو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسئول امور هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: درنمایشگاه نقاشی بهاران در بهار ۱۵ اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ و سبک رئالیسم و سورئال با موضوع طبیعت، چهره و طبیعت بی جان در ابعاد ۲۰×۲۰ و۳۹×۴۹ ویژه عموم علاقمندان برپا شده است.

حمید رضا آتشی افزود: این نمایشگاه از چهارشنبه ۵ الی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ بعد از ظهر ویژه عموم علاقمندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»