Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@23:08:24 GMT

تحریم جهانی علیه ترامپ قمارباز

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۳۵۳

سرانجام همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رای موافق ( در مقابل ۱۹۷ رای مخالف)، به استیضاح رئیس جمهور جنجالی آمریکا رای مثبت داد.

این دومین بار است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود استیضاح می‌شود. اگرچه سناتورهای جمهوریخواه مانع از بررسی پرونده استیضاح وی در مجلس سنا شده‌اند اما به نظر می‌رسد پس از پایان حضور ترامپ در کاخ سفید، پرونده وی در کنگره مجددا بررسی شده و رای ممنوعیت مادام‌العمر فعالیت سیاسی او صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی‌ترین معضل پیش روی ترامپ، مربوط به محرومیت مادام‌العمر وی از فعالیت‌های سیاسی است. در این میان، اهمیتی ندارد که استیضاح وی قبل یا بعد از ۲۰ ژانویه (زمان خروج رسمی وی از قدرت) برگزار شود، بلکه آنچه موضوعیت دارد، حکم مجلس سنا در خصوص ممانعت از حضور وی در عالم سیاست است. به این ترتیب، ترامپ نه‌تنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی، بلکه در هیچ یک از آوردگاه‌های سیاسی اجازه حضور، سخنرانی و تبلیغات به سود یا ضرر خود یا فردی دیگر را نخواهد داشت.

 تحریم بانکی ترامپ

ماجرا تنها به تحریم سیاسی ترامپ باز‌نمی‌گردد. دویچه‌بانک در کشور آلمان و برخی بانک‌های دیگر نیز اعلام کرده‌اند که به همه فعالیت‌های مالی و بانکی خود با ترامپ و شرکت‌های وی خاتمه می‌دهند.روزنامه اقتصادی آلمانی هندلزبلات رسما با انتشار گزارشی از پایان همکاری دویچه‌بانک با شرکت ترامپ خبر داده است. در این گزارش آمده است که عملکرد روزهای گذشته دونالد ترامپ از ارزش برند ترامپ به‌شدت کاسته است. بنا بر این گزارش، پس از آن که دونالد ترامپ هفته گذشته هواداران خود را به حمله به ساختمان کنگره ترغیب کرده بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی از همکاری با او سر باز زده‌اند. شبکه دویچه‌وله آلمان نیز تاکید کرده که دویچه بانک بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی دونالد ترامپ و شرکت او محسوب می‌شود. دویچه بانک از این پس هیچ  نوع همکاری با شرکت ترامپ انجام نخواهد داد. دویچه‌بانک در توضیح خود یادآور شده است که مسوولان این بانک نسبت به بازگشت پول خود از سوی شرکت ترامپ مطمئن نیستند. سخنگوی دویچه‌بانک از ارائه توضیح بیشتر پیرامون تصمیم این بانک مبنی بر قطع همکاری با ترامپ خودداری ورزیده است.باید یادآور شد که دویچه بانک در مجموع حدود ۳۴۰ میلیون دلار وام وصول‌نشده از شرکت ترامپ دارد. دونالد ترامپ شخصا پرداخت این پول را تضمین کرده است.این وام‌ها مربوط به سه‌پروژه ایجاد کلوب گلف میامی، هتل لوکس واشنگتن و هتلی در شیکاگو است.موعد پرداخت این سه وام در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ است. شرکت ترامپ تاکنون اصل پول این وام‌ها را پرداخت نکرده و تنها بهره بانکی را به حساب دویچه بانک واریز کرده است.

برچسب ها: ترام ، مجلس نمایندگان ، استیضاح لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lz1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترام مجلس نمایندگان استیضاح دونالد ترامپ شرکت ترامپ دویچه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی