Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: به طور متوسط مسکن ملی هزینه‌ای ماهانه ۲.۹ تا ۳ میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند.

جواد حق شناس چهارشنبه یکم بهمن ماه در بازدید از پروژه مسکن ملی شهر نهاوند، بیان کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با اولویت در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است که متقاضیان می توانند مطابق آیین‌نامه اجرایی و قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن، برای استفاده از طرح اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: این طرح در سه قالب گروه ساخت، خودمالکین و انبوه ساز اجرا خواهد شد و نهاوند نخستین شهرستان استان همدان با بیشترین مساحت زمین است که این پروژه در آن در حال اجرا است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: از طریق اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۳۲۰ واحد مسکونی در شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی کردیم و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه مطرح کرد: وام این واحدها، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت به ازای هر واحد، در هیئت دولت به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تاکنون در مرحله اول به همه متقاضیان ابلاغ شده که ۴۰ میلیون تومان در بانک عامل افتتاح حساب و واریز کنند که قرار است تا پایان ماه جاری، همه متقاضیان طرح اقدام ملی، مرحله اول واریزی را انجام دهند، در غیر این صورت از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند البته برخی متقاضیان تاکنون ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان مرحله دوم را هم واریز کرده‌اند.

حق‌شناس گفت: قرار بود با مجموع آورده ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان به انضمام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که در زمان تحویل، این وام از سازنده به متقاضی منتقل می‌شود، در مجموع ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها از متقاضی ظرف دو سال دریافت شود که به طور متوسط هزینه‌ای ماهانه ۲.۹ تا ۳ میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند، هزینه زمین نیز به دو صورت ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله از متقاضی دریافت می‌شد.

به گزارش ایسنا، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر نیم روزه خود به استان همدان، از طرح اقدام ملی مسکن شهر نهاوند و پروژه های ۲۷۴ و ۴۵ واحدی شهرک شهید حیدری بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها طرح مسکن ملی بنیاد مسکن میلیون تومان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام