Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت وظیفه دارند که موانع و مشکلات موجود را از سر راه تولیدکنندگان گوشت قرمز در زیاران بردارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز در بازدید از یکی از مجتمع‌های تولید گوشت در زیاران (شهرستان آبیک) اظهار داشت: با توجه به این که استان قزوین جزو 10 استان برتر کشور در تولید گوشت قرمز و سایر محصولات پروتئینی است، باید نهادهای دامی صنایع و واحدهای تولید گوشت قرمز استان باید به سرعت تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اولویت اساسی مدیران سازمان صمت و جهاد کشاورزی باید تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای دامداری و پرواربندی استان قزوین باشد تا شاهد ایجاد خلأ در تولید گوشت قرمز نباشیم.

جمالی‌پور با اشاره به کاهش ظرفیت تولید گوشت قرمز در شهر زیاران نسبت به سال 1397 ادامه داد: تولید گوشت در زیاران به عنوان قطب تولید گوشت استان و کشور باید به شرایط ایده‌آل خود برگردد و وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت این است که موانع و مشکلات موجود را از سر راه تولیدکنندگان در این بخش بردارند.

منافع دامداران سنتی در تولید گوشت لحاظ شود

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن منافع دامداری‌های سنتی و کوچک‌ مقیاس استان قزوین در زنجیره تأمین گوشت قرمز و کشتارگاهی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار دام‌های سنتی در تأمین گوشت مورد نیاز استان قزوین باید خریداری این دام‌ها با سازوکاری صورت گیرد که منافع این دامداران خرد و سنتی هم تأمین شود.

جمالی‌پور در ادامه قرارگرفتن برخی واحدهای کشتارگاهی و تولید گوشت قرمز زیاران در ردیف صنایع آلاینده محیط زیست را یک اقدام قانونی دانست و افزود: با توجه به قوانین موضوعه کشور در حوزه محیط زیست دریافت این عوارض و مالیات‌های اضافی کاملاً قانونی است و صنایع آلاینده هم باید اعتراض‌های خود در این حوزه را در کارگروه هوای پاک مطرح کنند.

وی ادامه داد: تولید هیچ محصولی از جمله گوشت قرمز و مواد غذایی دیگر نباید به قیمت آلوده کردن محیط زیست انجام شود و به همین خاطر صنایع آلاینده محیط زیست در قزوین و آبیک باید استانداردهای زیست‌محیطی را نصب‌العین خود قرار دهند.

کارگروه نظارت بر نحوه توزیع گوشت و مرغ در استان قزوین تشکیل می‌شود دام و گوشت قرمز به اندازه کافی در استان قزوین موجود است قیمت انواع محصولات پروتئینی در قزوین؛ جمعه 12 دی‌ماه + جدول

تولید 60 درصد گوشت استان در واحدهای روستایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این بازدید با بیان اینکه حدود 500 واحد پرواربندی گاو و گوسفند در اقصی ‌نقاط استان قزوین فعالیت می‌کنند، گفت: 60 درصد گوشت قرمز استان توسط واحدهای دامی فعال در روستاهای استان تولید می‌شود که در این بین بیشترین میزان تولید گوشت قرمز در شهرستان‌های قزوین و بوئین زهرا صورت می‌گیرد.

فاطمه خمسه با تاکید بر لزوم صنعتی شدن همه واحدهای پرورش گاو و گوسفند در استان قزوین اضافه کرد: با صنعتی شدن واحدهای دامداری ما امکان تصحیح فرآیندهای پرورش دام به صورت علمی مهیا می‌شود و می‌توانیم شاهد ایجاد جهش تولید گوشت قرمز و محصولات پروتئینی مرتبط در استان قزوین باشیم.

وی ادامه داد: فرآیند تولید گوشت قرمز علاوه بر خوراک دام به نهاده‌های دیگری هم نیاز دارد که همه آنها به ویژه داروها و واکسن‌های دام باید با نرخ حمایتی در اختیار دامداران ما قرار بگیرد تا هزینه تولید گوشت در این بخش هم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی قیمت گوشت استانداری قزوین کشاورزی قیمت گوشت استانداری قزوین تولید گوشت قرمز استان قزوین تولید گوشت جهاد کشاورزی گوشت قرمز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از جذب حدود ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از جذب حدود ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در این استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: به منظور افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از محل اعتبارات خط ۱۱ به این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: سال گذشته از مبلغ کل تخصیص یافته به استان، ۵۶ میلیارد تومان توسط بهره‌برداران جذب و دریافت شده است، تعداد افراد معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات بانکی ۶۰۷ نفر به مبلغ ۲۸۴ میلیارد تومان بوده که از این تعداد ۲۱۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ ۵۶ میلیارد تومان شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با استفاده از تسهیلات بانکی جذب شده، ۵۲ دستگاه تراکتور باغی به مبلغ ۱۹۴ میلیارد ریال و تعداد ۱۶۲ دستگاه انواع دنباله‌بند و ادوات کششی کشاورزی به مبلغ ۳۶۵ میلیارد ریال به ناوگان مکانیزه استان افزوده شده است.

عطایی از تولید ۵۰۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی این استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و تاکید کرد: تولید این میزان گوشت بوقلمون نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که چهار هزار و ۴۱۷ تن بوده حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی تولید گوشت بوقلمون در واحدهای پرورش تا پایان سال جاری بیش از ۵۰۰۰ تن بوده که این میزان به طور کامل محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ واحد پرورش گوشت بوقلمون به ظرفیت ۲۸۲ هزار و ۹۰۰ قطعه در استان فعال بوده مدت زمان دوره پرورش گوشت بوقلمون چهارماهه است.

عطایی تاکید کرد: بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی در این استان در شهرستان تاکستان با ظرفیت ۶۴ هزار و ۱۰۰ قطعه و بازار مصرف گوشت بوقلمون استان قزوین بیشتر استان‌های تهران، کرج و اصفهان است.

کد خبر 744765

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • سیستم حمل و نقل در قزوین مناسب نیست
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ چقدر است؟