Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: تحلیلگران و نویسندگان مستقل در دنیا باید سال‌ها، اتفاقات اخیر آمریکا که منجربه ایجاد خشونت، شکاف‌های عمیق در جامعه و حاکمیت و بی‌اخلاقی‌های زیادی شد را بررسی کنند تا درس عبرتی برای کسانی شود که همچنان چشم به این کشور بحران‌زده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ آخرین شلیک ایران به ترامپ!

وی تأکید کرد: وضعیت به قدری در آمریکا آشفته شده که دیگر چیزی به نام دموکراسی، اخلاق و انسانیت باقی نمانده و حاکمان این کشور صرفاً به فکر منافع شخصی و جناحی خود هستند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه آمریکا سالهاست با بحران‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند اما عملکرد و رفتار ترامپ سرعت آن را بیشتر کرد، افزود: ترامپ تا توانست کشورهای وابسته به خود مثل عربستان که به گفته خودشان مثل گاو شیرده برای آنهاست را دوشید و از آنها باج گرفت و با بحرانی که در کشورش ایجاد کرد وضعیت اقتصاد، سیاست و شکاف‌های اجتماعی و هویتی آمریکا را بغرنج‌تر کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد و سیاست مستقل خود را داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما نیز در داخل باید همچنان در مسیر امام(ره) و رهبر انقلاب که همان صراط مستقیم است، حرکت کنیم و با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، خود را مقاوم سازیم؛ از طرفی مسئولان نیز باید به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم که دچار مشکل شده، رسیدگی فوری کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان عربستان سعودی دموکراسی ترامپ آیت الله احمد جنتی آمریکا آیت الله احمد جنتی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»

دبیر شورای نگهبان گفت: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد