Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@04:49:21 GMT

داغ سنگین «آیه» و «عباس» (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۶۷۰

داغ سنگین «آیه» و «عباس» (+عکس)

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، یک‌ماه پس از مرگ فاطمه، دختربچه پنج‌ساله اهل روستای حاجی خادمی شهرستان میناب در کانال آب، این‌بار نوبت آیه و عباس سهانیان، خواهر و برادر دو و پنج‌ساله اهل روستای محمد جمالی بخش شبانکاره دشتستان بود که قربانی‌ کانال‌های بی‌در و پیکری شوند که در بیشتر روستاها روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پدر و مادر، داغدار عباس و آیه هستند. نه آنها مرگ نوگل‌هایشان را باور دارند و نه اهالی روستا که می‌دانستند آنها با چه امید و آرزویی، سال‌ها منتظر داشتن فرزند بودند. پدر و مادر بچه‌ها، آنها را با کلی نذر و نیاز از خدا گرفته بودند، اما حالا باید مراسم عزایشان را برگزار کنند و برایشان سیاه بپوشند.

عموی بچه‌ها هم در غم و اندوه، دست‌کمی از برادر و همسر برادرش ندارد. بارها از ته دل آه می‌کشد تا یک جمله بگوید. او به جام‌جم می‌گوید: «پدر و مادر بچه‌ها حال روحی مناسبی ندارند و من هم دست‌کمی از آنها ندارم. از این غم دیوانه شده‌اند. ای‌کاش این اتفاق نمی‌افتاد. می‌دانید، آنها سال‌ها دوا و درمان کردند تا بچه‌ها به دنیا بیایند، حالا جفت‌شان را از دست داده‌اند. ای‌کاش این‌طور نمی‌شد.»

عموی بچه‌ها ادامه می‌دهد: «بچه‌ها همیشه عادت داشتند مقابل خانه‌شان بازی کنند. سه روز پیش هم همین‌طور شد و به هوای بازی از خانه بیرون آمدند. مادرشان هم با این‌که پایش شکسته و در گچ بود، اما حواسش به آنها بود.»

درست ۷۰۰متر دورتر از خانه آیه و عباس، یک کانال آب وجود دارد که کشاورزان از آب آن برای کشاورزی استفاده می‌کنند و به گفته اهالی روستا، هیچ حفاظی دوروبرش نیست.



بچه‌ها روز حادثه به هوای بازی از خانه بیرون آمدند. دختردایی‌شان هم همراه‌شان بود، اما هنگام بازی‌کردن، ناگهان درون آب سقوط کردند: «متاسفانه کانال آب عمق زیادی دارد و اگر کودکی درون آن سقوط کند، به احتمال زیاد جانش را از دست می‌دهد. آن روز وقتی آیه و عباس درون آب افتادند، دختردایی‌شان دوان‌دوان به خانه آمد و موضوع را به مادرشان خبر داد. او نمی‌توانست با پای شکسته حرکت کند، به همین خاطر اهالی که متوجه حادثه شده بودند، بچه‌ها را از آب بیرون کشیدند و به درمانگاه بردند. دکترها و پرستارها خیلی تلاش کردند تا با احیا و شوک‌دادن جان بچه‌ها را نجات دهند، اما متاسفانه هیچ فایده‌ای نداشت و ما هر دو را از دست دادیم.»

صدایمان را به گوش مسؤولان برسانید

لحن عموی بچه‌ها پر از درد است. با التماس و خواهش از ما می‌خواهد درد مرگ برادرزاده‌هایش را به گوش مسؤولان بوشهر برسانیم و به آنها بگوییم به داد روستا برسید و دور کانال آب را حصار و فنس‌کشی کنید تا هیچ کودک دیگری در آن غرق نشود: «ما دست‌مان به هیچ‌جا بند نیست، جز رسانه و خبرنگارانی مثل شما که دردمان را به گوش مسؤولان استان‌مان برساند. اگر اطراف این کانال ایمن‌سازی نشود، آیه و عباس‌های دیگری هم قربانی خواهند شد. در روستاهای دیگر هم می‌دانم بچه‌هایی در کانال آب غرق شده‌اند، اما شما را به خدا کمک‌مان کنید بیایند دور این کانال فنس‌کشی‌ و تابلوی هشدار نصب‌کنند.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کانال آب دشتستان آیه و عباس کانال آب بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت

فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت

دیگر خبرها

  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • لحظه هولناک ریزش خانه قدیمی در زواره اصفهان بر اثر بارندگی (فیلم)
  • بی‌دقتی کارگر کارواش، خسارتی سنگین به بار آورد (فیلم)
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • ابهام بر سر طراح چینی‌خانه/ آیا شیخ بهایی در اردبیل یادگاری دارد؟
  • لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال (فیلم)