Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:18:12 GMT

۲ شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۵۷۱۸

۲ شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این شکارچیان بدون توجه به مقررات ممنوعیت شکار در مناطق حفاظت شده ، اقدام به شکار بی‌رحمانه وحوش کرده بودند که لاشه ۱۹ قطعه کبک از ۲ شکارچی کشف و ضبط شد و ۱۰ قطعه ماده و ۹  قطعه نیز نر هستند.

مهدی کسایی اظهارکرد: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال برابر تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله با همکاری عوامل نیروی انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضایی بخش خورش‌رستم موفق به دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید و کشف دو قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی بهمراه  لاشه ۱۹ قطعه کبک وتعدادی فشنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ و همچنین منطقه شکار ممنوع دربند مشکول  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسایی همچنین با اشاره به وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر و بواسطه شکار غیرمجاز وحوش از سوی شکارچیان متخلف بویژه وحوش ماده گفت: شکارچیان پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی خواهند شد. 

او افزود: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده نه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف

پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال استان اردبیل پرنده شکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال استان اردبیل پرنده شکاری اخبار کنکور حفاظت محیط زیست قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا، فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون می‌کرد، با استناد به بند ج ماده ۱۰ و هفت قانون شکار و صید مواد یک و هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی شد.

تعداد حلزون‌های مربوط به این تخلف به بیش از صد هزار عدد می‌رسید که با تشکیل و ارجاع پرونده، موارد تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6086728

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد