Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@22:14:45 GMT

موزه صید و صیادی در گیلان راه‌اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۲۴۴

موزه صید و صیادی در گیلان راه‌اندازی می شود

گیلان-مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق گیلان موزه تخصصی صید و صیادی با مشارکت شهرداری پره‌سر افتتاح خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین،مسعود حلاج‌پور در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره‌سر خبر داد و اظهار کرد: موزه‌های تخصصی از اصلی‌ترین درگاه‌های ارتباطی بین نسل‌های مختلف است و در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق گیلان موزه تخصصی صید و صیادی با مشارکت شهرداری پره‌سر افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دومین موزه در شهرستان رضوانشهر است که تفاهم‌نامه ایجاد آن در سال‌جاری به امضا رسیده است، گفت: موزه عشایر رضوانشهر نیز با مشارکت فرمانداری شهرستان رضوانشهر در حال آماده‌سازی است و اشیا موزه نیز جمع‌آوری شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موزه صید وصیادی صید و صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری