Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@21:48:58 GMT

قم ۱۰ درجه سرد می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۴۵۴

قم ۱۰ درجه سرد می شود

مدیرکل هواشناسی قم گفت: سامانه برودتی جدی از امشب این استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش ۱۰ درجه ای هوا در این استان طی روزهای آینده می شود.

مهران حیدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با بحران استان قم افزود: بر اساس الگوهای هواشناسی، افت شدید دمای هوا در این استان طی سه روز آینده پیش بینی می شود که با توجه به افزایش مصرف گاز،‌ باید تدبیر لازم برای مدیریت این شرایط توسط دستگاه های ذیربط انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله دیگر ویژگی های این سامانه، ‌وقوع وزش شدید باد از بعد از ظهر پنجشنبه (فردا) است که تمام استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی را در بر می گیرد که به دلیل سرعت قابل توجه آن، لزوم آمادگی دستگاه های امدادرسان نیز ضروری است.

مدیرکل هواشناسی قم افزود: بر اساس مدل های هواشناسی در میان مدت نیز ورود سامانه جدید به قم تا دو هفته آینده پیش بینی می شود که این سامانه بارش قابل توجهی نخواهد داشت.

حیدری ادامه داد: انتظار داریم با انطباق مدل های هواشناسی، اگر چه بهمن ماه کم بارشی را خواهیم داشت ولی در اسفندماه استان قم و سایر مناطق کشور از بارش های خوبی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها دی ماه آرامی از نظر هواشناسی را سپری کردیم گفت: بر اساس میانگین بلند مدت بارش باران، ‌استان قم وضعیت بهتری نسبت به استان های دیگر دارد و در سال زراعی جاری، تاکنون بارش های قم نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه: asriran.com/003DLM

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز گذشته در خصوص شرایط جوی در چهارمحال و بختیاری اطلاعیه نارنجی هواشناسی صادر شد که بر اساس این اطلاعیه طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود که سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، وقوع صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک همچنین احتمال آسیب به گلخانه‌ها در اثر وزش باد از جمله مخاطرات این سامانه در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: به شهروندان در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود از اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و… خودداری کرده همچنین نسبت به تنظیم آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

چراغپور عنوان کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از چهارمحال و بختیاری خارج شده و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه پدیده خاصی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

کد خبر 6085200

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی