Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@21:15:11 GMT

درخواست لغو سیاست‌های جدید واتس‌اپ در هند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۵۵۵

درخواست لغو سیاست‌های جدید واتس‌اپ در هند

ایتنا - وزارت فناوری اطلاعات هند از واتس‌اپ خواست تغییراتی که قرار است در سیاست حریم خصوصی انجام دهد را لغو کند زیرا شرایط جدید حق انتخاب کاربران هندی را سلب می‌کند.

این درخواست دردسر جدیدی برای واتس‌اپ و فیس بوک – شرکت مادر آمریکایی این سرویس پیام رسان – ایجاد می‌کند چرا که این شرکت‌ها حساب زیادی روی هند برای توسعه فعالیت‌های پرداخت آنلاین و کسب و کارهای دیگرشان باز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت الکترونیکس و فناوری اطلاعات هند در ایمیلی به تاریخ ۱۸ ژانویه به ویل کت کارت، رییس واتس‌اپ اعلام کرد تغییرات پیشنهادی واتس‌اپ نگرانیهای شدیدی را در خصوص پیامدهای آن روی حق انتخاب و خودمختاری شهروندان هندی ایجاد کرده است. بنابراین از شما خواسته می شود تغییرات پیشنهادی را حذف کنید.

واتس‌اپ در بیانیه‌ای اعلام کرد در تلاش برای پرداختن به اطلاعات نادرست و پاسخگویی به سوالات است و تاکید کرد که آپدیت حریم خصوصی دامنه اطلاعاتی که با فیس بوک به اشتراک می‌گذارد را افزایش نمی‌دهد.

فیس‌بوک سال گذشته در واحد دیجیتالی غول هندی ریلاینس ۵.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد که با انگیزه جلب ده‌ها میلیون مغازه‌دار هندی برای استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی از طریق واتس‌اپ بوده است.

واتس‌اپ در هند که ۴۰۰ میلیون کاربر دارد، برنامه‌های بزرگی برای فضای پرداخت دیجیتالی رو به رشد از جمله فروش بیمه سلامت از طریق شرکایش دارد.

اگر کاربران هندی بخواهند به پیام رسان‌های رقیبی مانند سیگنال و تلگرام کوچ کنند، برنامه های مذکور به خطر خواهد افتاد. دانلود این اپلیکیشن‌ها از چهارم ژانویه که واتس‌اپ اعلام کرد ممکن است اطلاعات محدودی از کاربران را با فیس بوک و زیرمجموعه‌هایش به اشتراک بگذارد، افزایش پیدا کرده است.

وزارت فناوری اطلاعات هند از واتس‌اپ خواسته است به ۱۴ سوال از جمله سوالات مربوط به اطلاعات کاربران که جمع آوری می کند، پاسخ دهد.

واتس‌اپ در پی واکنش منفی و گسترده کاربران به تغییرات جدید حریم خصوصی در این سرویس، هفته گذشته اعلام کرد اعمال تغییرات جدید را از فوریه به اواسط ماه مه موکول خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، واتس‌اپ یک کمپین تبلیغات رسانه‌ای در هند به راه انداخته تا نگرانی‌های کاربران این کشور را آرام کند. آپدیت سیاست حریم خصوصی به تنظیم دو دادخواست در دادگاه‌های هند علیه واتس‌اپ منجر شده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک واتس اپ هند پیام رسان حریم خصوصی واتس اپ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا

ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.

به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار می‌کند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعی‌ها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.

در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.

بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.

با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتمل‌ترین مقصر باشد، از جمله توسعه‌دهندگان متا که به‌روزرسانی‌ای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساخت‌ها دارد.

 

این گزارش‌ها 33 مورد «وخامت عملکرد» را بین اول ژانویه تا 5 آوریل ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که قطعی‌ها برای شرکت بسیار پرهزینه است، معمولاً به سرعت رفع می‌شوند.

شایان ذکر است که در یک جلسه داخلی فیس‌بوک در سال 2019 که بعداً به The Verge درز کرد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قطع شدن خدمات فیس‌بوک در حال جدی‌تر شدن است.

زاکربرگ به کارمندان گفت: «پیچیدگی سیستم‌ها در حال افزایش است، بنابراین چیزهایی که قبلاً اشتباه بودند، اکنون باعث خرابی سیستم‌ها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم
  • واتس‌اپ جذاب‌تر از همیشه