Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@15:10:16 GMT

سرقت ۴۰ میلیونی در کمتر از یک دقیقه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۶۰۱

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که کمتر از یک دقیقه ۴۰۰ میلیون ریال از اموال مال باخته را سرقت کرده بود. سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا تهران، پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل و تیمی از مهندسان فتا بررسی پرونده را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی عنوان کرد: شاکی در خصوص چگونگی سرقت اظهار کرد، برای انجام عملیات بانکی در یکی از موتور‌های جستجوگر اینترنت، بانک خود را جستجو کردم و به اولین سایتی که مشاهده کردم وارد شده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی ام، متوجه برداشت غیرمجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.   رییس پلیس فتا ابراز داشت: کارآگاهان واکاوی زوایای پنهان پرونده را آغاز شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق یا سارقین با ایجاد یک سایت جعلی شبیه به اینترنت بانک مبلغی را از حساب بانکی مال باخته به صورت اینترنتی برداشت کرده اند. بیشتر بخوانید: ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی کشف می‌شود   گودرزی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم در فضای مجازی شناسایی و هویت او برای پلیس روشن شد و پس از تشریفات قضایی بلافاصله در یکی از محله‌های جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.   این مقام مسئول از بازگرداندن مبلغ به حساب بانکی شاکی خبرداد و افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده توسط پلیس چاره‌ای جز اعتراف به بزه انتسابی نداشته و اقدامات مجرمانه خود را تشریح کرد.   سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: همانطور که بار‌ها توسط پلیس فتا در خصوص انجام عملیات بانکی در بستر اینترنت هشدار داده شده است مجددا تاکید می‌گردد جهت ورود به اینترنت بانک خود به نتایج سرچ در موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنند و حتما آدرس مشاهده شده را با آدرس اصلی بانک که از منابع معتبر اخذ می‌کنند تطبیق دهند، همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.   انتهای پیام/  برچسب ها: پلیس فتا سرقت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا سرقت حساب بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد

با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است؛ بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی