Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار گفت: متاسفانه ۱۲ هزار پلاک سنگین در تهران اعم از ساختمان های بلند روی گسل قرار دارند و ساخت و ساز همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز چهارشنبه در نشستی که با حضور مسئولین در استانداری البرز برگزار شد، گفت: از جمعیت چهار میلیونی استان البرز قریب به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کرج زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه اگر زلزله ای در گسل شمال تهران که به کرج ختم شود به وقوع بپیوندد این کلانشهر از آن بی نصیب نخواهد شد، افزود: هر روز نگران این مسئله هستیم و با هر اطلاعات جدیدی که به دست می آوریم بر نگرانی های ما افزوده می شود.   وی به قرار گرفتن ۱۲ هزار پلاک سنگین در تهران اعم از ساختمان های بلند روی گسل اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر عدم ساخت و ساز در این منطقه همچنان با بی توجهی و ادامه ساختمان سازی مواجه هستیم.   نجار با اشاره به اینکه ساختمان سازی باید به گونه ای باشد که پیمانکاران به جای ساخت یک واحد ۱۰۰ متری به فکر ساخت واحد ۸۰ متری اما با کیفیت باشند، تصریح کرد: در زلزله سر پل ذهاب ساختمانی در منطقه فولادی طیق آیین نامه ۲۸۰۰ ساخته شده بود اما حتی شیشه های آن بر اثر زلزله شکسته نشد.   وی نظارت بر ساختمان سازی، مهارت کارگران و مصالح مرغوب را از جمله عوامل مهم در راستای کیفیت و ایمنی یک ساختمان دانست و گفت: نباید ساختمان های حساس اعم از بیمارستان، آتش نشانی و ... روی گسل ساخته شود.   نجار در خاتمه با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده درباره گسل های تهران و کرج باید به مرحله عملیاتی رسیده و وارد فاز اجرا شود، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه های کشور حاضر هستند در سیلاب ۹۸ متحمل حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شوند اما برای پیشگیری یک ریال هزینه نمی کنند.       انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روی گسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه سنگلج گفت: اواخر سال گذشته مطلع شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه این که تخریب شود. از همان موقع تماس‌هایی با آقای نادعلی رئیس کمیسیون فرهنگی فرهنگی شورای شهرداشتیم، از طریق آقای نظری به وزیر محترم و وزارتخانه اطلاع داده و موضوع توسعه تماشاخانه سنگلج پیگیری شد.

وی با ابراز تاسف از این که حدود یک هفته قبل متوجه شده اند که در ساختمان مجاور تماشاخانه به جای بازسازی، تخریب صورت می‌گیرد ادامه داد: چند وقت گذشته حدود ۷ تا ۱۰ روز پیش متوجه شدیم که موضوع نوسازی نیست و دارد تخریب صورت می‌گیرد. خیلی نگران شدیم. بحث الحاقی اش در این مرحله اولویت نبود. بنابر این از طریق مدیر کمیته هنر کمیسیون فرهنگی شورای شهر سرکار خانم مرادزاده، مطلع شدیم که تلاش‌هایی شده و ارتباطاتی با شهردار محترم گرفته شده است.

مقتدی درباره پیگیری‌های روز‌های گذشته توضیح داد: طی روز‌های گذشته مجددا به آقای نادعلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیر کل هنر‌های نمایشی اطلاع دادیم. عکس و فیلم‌هایی را تهیه کردیم و طی نامه نگاری‌هایی که انجام داده ایم اعلام نگرانی کردیم که این تخریب دارد صورت می‌گیرد. درجریان هستم که مدیر کل محترم نیز مکاتباتی با وزیر داشته اند. با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت خانه جناب آقای جان نثار و همکارانشان؛ مهندس توکلیان، گفتگو کردیم که دیدار حضوری از پروژه داشتند و با مهندسین آن پروژه نیز صحبت کردند. متاسفانه این طور به گوش ما رسید که ۲۰ متر هم می‌خواهند پایه ریزی کنند. هر چند مهندسین دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر دقت لازم در این تخریب و پی ریزی بشود مشکلی پیش نمی‌آید، اما آنها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. به هر حال سی سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و به نوعی این دو ساختمان در گذر زمان به هم تکیه داده اند.

این هنرمند و مدیر صاحب‌نام تئاتر و سینما در پایان تصریح کرد: نگران جان سنگلج هستم وتلاش خودمان را کرده ایم. درخواست عاجزانه خانواده تئاتر از مدیران ارشد شهرداری به خصوص شهردار محترم منطقه ۱۲ و شهردار محترم تهران جناب زاکانی است که اگر با موضوع توسعه تماشاخانه و الحاق این ساختمان و زمین کناری به هر دلیلی همراهی نمی‌کنند، خواهش می‌کنم، عاجزانه خواهش می‌کنم که جان سنگلج را به خطر نیاندازند. جان این تماشاخانه قدیمی و خواستگاه نمایش ایرانی را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!
  • واکنش مدیر تماشاخانه سنگلج به تخریب ساختمان مجاور
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند