Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ، گفت: با شرایط پیش‌بینی شده و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس به حداکثر ۱۰ نفر، جای نگرانی در خصوص تهدید سلامتی دانش آموزان وجود ندارد.

او، در نشست هم اندیشی کارگروه مدارس مروج و سفیران سلامت با حضور روسای ادارات سلامت فارس، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان،کهکیلویه، بویر احمد و هرمزگان، که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه وظایفی که پزشکان بر عهده دارند به دو حوزه تقسیم می‌شود، بیان کرد: قسمت اول موضوع پیشگیری و قسمت دوم موضوع درمان است که ما هراندازه بتوانیم در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری بیشتری انجام بدهیم هزینه‌های درمانی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیگی، تصریح کرد: دانش‌آموزان بهترین گروهی هستند که به لحاظ پیشگیری می‌توانند به کمک پزشکان بیایند و  باهمراهی خانواده و آموزش همسالان خود مشارکت وسیعی در موضوع فرهنگ سازی و ارتقاء سطح سلامت جامعه انجام دهند.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: ۲ میلیون دانش آموزان در سطح کشور در طرح سفیران عضویت دارند و زمانی که مدارس حضوری برگزار می‌شد این دانش آموزان در مدارس فعالیت‌های بهداشتی را به همسالان خود آموزش می‌دادند.

او،  افزود: با بروز بیماری کرونا طرح سفیران سلامت از آموزش دانش آموزان به آموزش خانواده انتقال پیدا کرده و دانش آموزان سفیر در این طرح برای ارتقاء سطح بهداشتی خانواده‌ها تلاش می کنند.

بیگی،  با بیان اینکه بر اساس اعلام و مصوبه ستاد ملی کرونا در مناطقی که با وضعیت زرد روبرو هستند، آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی باید حضوری باشد، اضافه کرد: در خصوص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز باید گفت در دروس شایستگی‌های فنی واستاندارد آموزش مهارت کارآموزی و کارورزی، کلاس‌ها در هر دو وضعیت زرد و آبی باید با حضور حداکثر ۱۰ هنرجو تشکیل کارگاه می دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس سلامت دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک این موفقیت به جامعه تعلیم و تربیت شهرستان، اظهار داشت: پس از اجرای هشتمین جشنواره سفیران سلامت در سطح مدرسه، منطقه و استان در سال تحصیلی جاری، معلم و دانش آموزان گناوه ای در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود: از آثار راه یافته به مرحله کشوری در این جشنواره، عاطفه عرب زاده به عنوان مدرس سلامت، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی بیان کرد: در بخش دانش آموزی «نیروانا محمدپور» و «فاطمه دهقانی» در رشته مدرس کوچک و «آینا اسفندیاری» در رشته قصه گویی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم کشوری شدند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: «روژان تاجدینی»، «دینا رئوفی»، «فاطمه رستمی» و «عاطفه ابراهیمی» رتبه اول استانی و «مهدیه راستی»، «آرمینا قلی زاده» و «احمد رضا قربانی» رتبه دوم استانی در رشته‌های مختلف این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6087098

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی