Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:18:06 GMT

حکم شرعی ارضا کردن زن در هنگام پریودی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۷۴۵۷

حکم شرعی ارضا کردن زن در هنگام پریودی

نزدیکی با زن در هنگام پریود بودن و عادت ماهیانه وی حرام است اما اگر زنی را در هنگام دوران عادت ماهیانه اش از راهی بجز دخول ارضا کنیم حکمش چیست؟ احکام ارضا شدن زن در دوران قاعدگی را در ادامه این مطلب از ایران ناز می خوانیم.


* سوال: در زمان حیض آیا زن می‌تواند با کمک شوهر خود «با دست» و بدون دخول از جهت جنسی ارضا شود؟


** پاسخ حجت الاسلام یوسف وند:

مقاربت و نزديكي جنسي در ايام عادت ماهانه بانوان حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زن و شوهر نمي توانند جماع «از جلو» داشته باشند عده اي از مراجع قائل به وجوب پرداخت کفاره برای نزدیکی در ایام حیض هستند.


تا خانم از حیض پاک نشده است، رابطه جنسی با شوهر بر هردو حرام است. البته سوال دیگری شاید مطرح شود که اگر خانم از حیض پاک شد اما هنوز غسل حیض نکرده آیا می‌تواند نزدیکی کند، اکثر مراجع فرموده اند میتواند هر چند بهتر است غسل کند.


ساير استمتاعات در دوران پریودی جايز است يعني زوجين مي توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند. و اگر مني خارج شود بايد احكام شخص جنب را رعايت نمايند و غسل جنابت كنند.


بنابراين ملاعبه و تحریک کردن با دست و ماساژ اعضای تناسلی همسر به قصد خروج منی و ارگاسم اشکالی ندارند. البته كاميابي از ناف تا زانوي زن كراهت دارد، مگر آنكه از روي لباس باشد.


زوجين نبايد دراين ايام بكلي از هم فاصله بگيرند بلكه بايد نيازهاي جنسي و روحي هم را ارضاء كنند رعایت چنین دقتهایی همراه با برطرف کردن نیازهای جنسی همسر مستحب می‌باشد، بنابر این درصورت نياز، طرفين مي توانند با نوازش عاشقانه آنهم بدون دخول یک دیگر رابه حالت اوج لذت جنسي برسانند.


** پاسخ حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی:

دخول در قبل «فرج» در هنگام حیض جایز نیست، اما سایر استمتاعات – از جمله ارضای زن توسط شوهر بدون دخول- جایز می باشد.


بنابر این آنچه که هنگام حیض حرام است «جماع» نزدیکی با زن از راه فرج «جلو» است، اما ارضای زن به غیر از جماع مانعی ندارد؛ مانند ملاعبه، نوازش و …       منبع:مجله تالاب

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پریودی پارسی خبر ارضا کردن بدون دخول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول مقایسه‌ای

به روال هر ساله، مبلغ دیه سال آتی که می‌بایست در پایان هر سال توسط قوه قضاییه تعیین و اعلام شود، امروز برای سال تعیین و اعلام شد.

به گزارش «تابناک»، قوه قضاییه با اعلام این خبر، از ابلاغ نرخ دیه سال ۱۴۰۳  توسط رئیس دستگاه قضا خبر داد؛ خبری که بر اساس آن، نرخ دیه به نسبت سال جاری کمی بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است و از ۹۹۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به تمامی واحد‌های قضایی و دادسرا‌های سراسر کشور با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

البته همان گونه که در ابلاغیه تاکید شده، نرخ دیه برای ماه‌های غیرحرام اعلام شده و برای ماه‌های حرام (۴ ماه ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب در تقویم هجری قمری) نرخ دیه متفاوت است و بر اساس قانون مجازات اسلامی، مبلغ دیه در این ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند و یک سومبه آن افزوده می‌شود. با این حساب نرخ دیه سال آتی در ماه‌های حرام مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تمجید از مربی طارمی: شوهر نمونه و پدر خوب!
  • اصولی که افراد بانشاط به هنگام صبح رعایت می‌کنند
  • حسادت خنده دار دانش آموزان پسر به شوهر معلمشان
  • (ویدئو) شوخی رشید با شوهر المیرا شریفی مقدم روی آنتن زنده!
  • عکس گرفتن از کسی که در ملاعام مرتکب جرمی شود، حرام نیست
  • بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد گران شد
  • نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد اعلام شد
  • آموزش بامزه استفاده از چاپستیک توسط شوهر کره‌ای یک دختر ایرانی (فیلم)
  • نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول مقایسه‌ای
  • ببینید | آموزش بامزه استفاده از چاپستیک توسط شوهر کره‌ای یک دختر ایرانی