Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت اعلام کرد: براساس اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در بازه زمانی آذرماه امسال ۴۶ هزار و ۳۳۴ نوبت بازرسی از بنگاه های اقتصادی و صنفی انجام و ۷۷۲ مورد تخلف شناسایی و تشکیل پرونده شد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان یاد شده «داریوش قاسمی» گفت: بیش از ۴۶ هزار بنگاه اقتصادی و صنفی مورد بازرسی انجام گرفته و در این ارتباط ۷۷۲ پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مقام مسوول؛ ارزش ریالی پرونده های تخلف مرتبط با کالاهای قاچاق مکشوفه، بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال بوده که میانگین ارزش هر پرونده حدود ۳۸ میلیارد ریال برآورد می شود.
قاسمی افزود:استان تهران در این مدت با هفت هزار و ۴۰۴ نوبت بازرسی و ۱۱۲ پرونده تشکیل شده و استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه، بیشترین آمار را در بین ۳۱ استان کشور داشته اند.
وی گفت: بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با بازگشت ندادن ارز حاصل از صادرات با بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال، لوازم یدکی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی با ۸.۴۵۰ میلیارد ریال، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با حدود ۳.۲۸۶ میلیارد ریال و کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۵.۱۴۴میلیارد ریال است.
مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت اضافه کرد: بنابرطرح تمرکز بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر روی کالاهای دارای اولویت همانند روغن‌ خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان، تایر سبک و سنگین، برنج، لوازم یدکی، محصولات سلامت محور و ... است و گشت‌های نظارتی نیز با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مسوول به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت به این موارد بیش از سایر موارد توجه خواهد داشت.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صیادی اظهار کرد: پنج واحد صنفی شامل سه آرایشگاه زنانه و ۲ واحد عرضه پوشاک و شکلات در این شهر به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: این واحدها در گشت مشترک امروز مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با دیگر دستگاه‌های نظارتی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: پلمب این واحدها به دلیل تخلفات گران فروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی انجام گرفت.

کد خبر 6082759

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه
  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان