Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در بازید از رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرتاب یزد افزود: این رویداد مهم حامی کسب و کارهای نو است و در قالب راهبرد اقتصاد دانش بنیان توجه به حوزه زیست‌بوم فناوری و بحث فعالیت های استارتاپی جایگاه ویژه‌ای دارد بر این اساس حمایت از این حوزه را به عنوان مسئولیت خودمان قلمداد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همکاری با زیست‌بوم فناوری و حوزه استارتاپی در قالب برنامه توسعه نظام نوآوری استان که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد هم مصوب شده، برای اجرا به  تمام دستگاه ها ابلاغ شده است.

استاندار یزد اظهار داشت: تصور ما این است با توجه به ظرفیت های حوزه نوآوری و زمینه‌های خوب فعالیت استان در حوزه اقتصادی، استارتاپ ها می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

طالبی خاطرنشان کرد: با فضای تعاملی و همکاری خوبی که در  استان وجود دارد، آینده شاهد اجرای طرح‌های خوبی در حوزه فناوری این خطه خواهیم بود.

رویداد سکوی پرتاب یزد موثر در حرکت به سمت شهر هوشمند
همچنین شهردار یزد هم در بازدید از رویداد یاد شده گفت: برگزاری رویداد استارت آپی سکوی پرتاب یزد جزو اتفاقات بزرگ فناوری شهر یزد است و می تواند به مدیران در رفع نیازهای شهری از طریق رشد استارتاپ ها کمک کند.

سید جمال الدین عزیزی افزود:رویداد ۱۰۰ استارتاپ یزد گردهمایی سرمایه گذاران بزرگ حوزه فناوری است و می‌تواند مشوق خوبی برای شرکت های دانش بنیان و فناور و استارت آپ های استان یزد باشد.

وی اظهار  داشت : حرکت به سمت شهر هوشمند یکی از نیازهای اساسی شهر در آینده خواهد بود از روش‌های سنتی و معمول دسترسی به آن امکان پذیر نیست و به شرکت های قوی جدید و های تِک در استان یزد در مسیر حرکت به شهر هوشمند نیاز داریم.

عزیزی به حمایت شهرداری یزد از رویداد سکوی پرتاب یزد اشاره کرد و افزود:  این نهاد حامی این رویداد و استارت آپ ها است و شرکت های فناور و دانش بنیان که بتوانند در جهت رفع نیازهای شهری و طرحهای شهرداری فعالیت کنند مورد استفاده شهرداری یزد خواهند بود.

مجموعا ۲۹۱ شرکت در رویداد سکوی پرتاب یزد استان یزد ثبت نام کرده بودندکه هیات داوران از مجموع این طرح ها، ۵۸ مورد انتخاب کرد. 

آیین اختتامیه رویداد سرمایه گذاری ۱۰۰ استارتاپ با عنوان « رویداد سکوی پرتاپ در یزد» دوم بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. 

 پیام رویداد یادشده این است که مسوولان شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان که سال‌ها مشغول فعالیت هستند، ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند، وارد مرحله بزرگتری شوند و جذب سرمایه کنند.

شرکت‌های حاضر در این رویداد اغلب تخصصی اند که علاوه بر آورده مادی فواید غیرمادی نیز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور به همراه دارد و مجریان آن با توجه به تبحر و حضور موفقی که در بازار دارند، کمک بسیار خوبی برای شرکت ها هستند. 

 رویداد یادشده با کمک صندوق پژوهش و فناوری یزد و حمایت کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ استارتاپ و پارک علم و فناوری یزد و برخی نهادها و دانشگاه های استان برگزار می‌شود.

در استان یزد ۴۵۰ شرکت نوآور وجود دارد که ۳۲۰ مورد آنها در پارک علم و فناوری یزد مستقر است. 

 «۱۰۰ استارتاپ » برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی غیرمتمرکز است که با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتاب دهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی است که فعالیت آن از یک سال گذشته آغاز شد و تلاش می‌کند، فرآیند شتاب‌گیری شرکت های نوپا را پیگیری و تسهیل کند. 

استارتاپ یا شرکت های نوپا، کسب و کاری است که عموماً حول محور فناوری شکل گرفته و ظرفیت رشد بالایی دارد و کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ شرکت نوپا یا کمک نوآور تاکنون به استان های گیلان، قم، اصفهان و کردستان سفر کرده اند. 

برچسب‌ها دانش بنیان توسعه اقتصادی یزد محمدعلی طالبی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان توسعه اقتصادی یزد دانش بنیان توسعه اقتصادی یزد محمدعلی طالبی پارک علم و فناوری اخبار کنکور سکوی پرتاب یزد سرمایه گذاری ۱۰۰ استارتاپ رویداد سکوی دانش بنیان استان یزد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند

به گزارش خبرنگار مهر، ، فاضل احدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با بسیجیان فناور اظهار کرد: فناوران به عنوان مرجع دانشی می توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند و فضای امید و آینده نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه و مراکز علمی فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

احدی گفت: با توجه به رویکردهای جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و افزایش شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب مسئله محوری و هسته سازی تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه، و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه تیم ها و هسته های دانشی و پژوهشی در راستای کشف مسئله و حل آن ها می تواند مشکلات اساسی استان در بخش های مختلف را که منشعب از این مسائل هستند نقش بسزایی ایفا کنند.

احدی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه ها و مراکز علمی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی دانشجویان را به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های جامعه برای تحقق شعار سال تربیت کنند که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6082380

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است