Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- به رغم اینکه در هفته‌های اخیر روند شیوع کرونا در استان گلستان کمی کند شده بود اما عادی انگاری شرایط به پاشنه آشیل مهار این بیماری تبدیل شده و متأسفانه بی مبالاتی برخی شهروندان سبب شد تا آمار مبتلایان در استان دوباره افزایشی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، از هفته چهارم آذرماه روند شیوع ویروس کرونا در استان گلستان کمی کند شد و تعداد موارد ابتلا و بستری نیز کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اتفاق طرح سپاه با عنوان شهید سلیمانی اثرات فراوانی در کنترل این بیماری داشت تا حدی که مرگ و میرهای روزانه ناشی از کووید 19 به کمتر از 5 نفر در شبانه روز رسید.

اما با آبی و زرد شدن وضعیت در برخی شهرهای استان و برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها به ویژه محدودیت فعالیت اصناف، بازارچه‌های هفتگی، ممنوعیت‌های تردد و غیره برخی از شهروندان کم کم خطر کرونا را فراموش کرده‌اند.

این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل در مهار و کنترل این بیماری باشد، موضوعی که هر بار به آن کم توجهی شد گریبان همه را گرفت و افراد زیادی را روانه بیمارستان‌ها و برخی‌ها را هم روانه آرامستان‌ها کرد.

عدم استفاده از ماسک به صورت متناوب، عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی، صف خرید نان، روغن، تخم مرغ و غیره، رعایت نکردن بهداشت فردی و اجتماعی، برگزاری دورهمی‌ها و غیره سبب شده تا وضعیت در استان گلستان همچنان پرریسک باقی بماند.

در حال حاضر وضعیت در سه شهرستان غربی استان شامل بندرگز، کردکوی و بندرترکمن به علت همجواری با استان مازندران و تحت تأثیر شهرهای قرمز این استان در وضعیت هشدار قرار دارند. اما اوضاع در برخی شهرها به سمت ثبات و آرامش نسبی پیش می‌رود و اکنون وضعیت در 5 شهرستان آبی و 6 شهرستان زرد است.

اما در 4، 5 روز اخیر تعداد موارد سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته و همین موضوع سبب شده مسئولان و کارشناسان بار دیگر بر خطر عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی هشدار دهند.

آمار بیماران بستری کرونا در چهارمحال و بختیاری 77 درصد کاهش یافتطرح سردار سلیمانی سبب بهبود شرایط کرونایی قم شدافزایش پذیرش بیماران کرونایی در قم /نگرانی از جهش بیماری ‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره اظهار داشت: در دو روز اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان افزایش نسبی یافته و بیشتر از 35 نفر به تعداد موارد بستری اضافه شده است.

عبدالرضا فاضل با تأکید براینکه کم توجهی به هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط سختی را در روزهای آینده رقم خواهد زد، گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته و به 91 نفر رسیده که حال 30 نفر از آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: متأسفانه به رغم هشدارهای مکرر هنوز هم برخی مردم دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات خود را برگزار می‌کنند و توجهی به شرایط شکننده استان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌ها باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبه‌های ستاد کرونا تشدید شود و مردم هم مشارکت بیشتری در اجرای آن داشته باشند تا بتوانیم موج سوم کرونا را پشت سر بگذاریم.

فاضل اظهار داشت: روند بیماری نشان می‌دهد ما همچنان در پیک سوم بیماری هستیم و خلاص شدن از آن نیازمند مشارکت گسترده مردم و رعایت موارد بهداشتی است.

وی از مردم خواست ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند وارد تجمع‌ها و مکان‌های شلوغ و پرتردد نشوند و دورهمی‌ها را برگزار نکرده و در آن شرکت نکنند.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین

قربانی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از تمام مردم گلستان برای شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم غزه و فلسطین دعوت کرد.

او گفت: مردم گلستان با حضور پرشور خود در این راهپیمایی و تجمع، بار دیگر ضمن اعلام حمایت از آرمان بزرگ آزادی مسجد الاقصی و قدس، فریاد مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد