Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:54:29 GMT

ورامین ۴۰ درصد گوشت استان تهران را تأمین می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۳۱۸

ورامین ۴۰ درصد گوشت استان تهران را تأمین می‌کند

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: ظرفیت ویژه ورامین در تولید گوشت و شیر می‌تواند بسیاری از نیازهای استان تهران را تأمین کند.

حسین کاغذلو عصر چهارشنبه اول بهمن ماه در دیدار با مدیر سازمان تعاون روستای استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گفت: ورامین با داشتن ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأی دام سبک،  ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز استان تهران تأمین می‌کند ضمن این که ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران نیز در این شهرستان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین اظهار کرد: ورامین با کشت سالانه ۲۱ هزار هکتار گندم و جو، دارا بودن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات پسته، کشت کلزا، ذرت علوفه‌ای و سایر محصولات زراعی، قطب کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و توسعه فعالیت تعاونی‌های روستایی موجب ارتقاء جایگاه کشاورزی این شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: ظرفیت ویژه شهرستان ورامین در تولید گوشت و شیر می‌تواند بسیاری از نیازهای استان تهران را تأمین کند و دامداران و عشایر شهرستان از آمادگی کامل برای تحقق این مهم برخوردارند.

کاغذلو اظهار کرد: ورامین با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه اردک، ۷۰ درصد از اردک کشور را تولید می‌کند ضمن این که این شهرستان، بزرگترین تولید کننده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورامین از سه شرکت تعاونی با ۱۶ هزار عضو برخوردار است و کمبود تعاونی دامداران نیز می‌تواند با تشکیل جلسات تخصصی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، بخشی از نیاز شهرستان را فعالیت‌های تعاونی در حوزه دامداری را تأمین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت قرمز شهرستان ورامین استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان