Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@12:00:08 GMT

فضای مجازی حداکثر نیمی از آموزش را محقق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۶۱۱

فضای مجازی حداکثر نیمی از آموزش را محقق می‌کند

به گزارش ایرنا، مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش نماز در آموزش و پرورش اردستان با ابراز نگرانی از ناشناخته بودن فضای مجازی افزود: این فضا آینده دانش آموزان را تحت تاثیر مثبت یا منفی قرار می‌دهد، از این رو دانش‌آموزان باید با مراقب، وارد فضای پرچالش و خطرناک نشوند. 

وی ادامه داد: با این حال خانواده‌ها برای دانش آموزان موبایل یا تبلت تهیه کنند، چرا که با توجه به شرایط کرونا فعالیت در فضای مجازی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، آموزش و پرورش اصفهان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و تصمیم دارد در فضای شاد جشن تکلیف استانی برگزار کند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: طرح یاریگران امسال در یک‌هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی و جشن دهه انقلاب نیز به صورت مجازی در خانه‌ها برگزار می‌شود.

اظهار داشت: نماز اهمیت ولایی دارد و با توجه به شرایط کرونایی همایش نماز در آموزش و پرورش استان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ گفتمان نماز با حضور دانش آموزان و والدین آنان برگزار و به پرسش‌های آنان پاسخ داده شد و بعد از شیوع کرونا با دستورالعمل‌های صادره باز هم بحث نماز دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت.

اسماعیلی تاکید کرد: در بحث پرورشی و تربیت اجتماعی نیاز به حضور دانش‌آموز در مدرسه است تا آموزش و یادگیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: از امروز به دستور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ها با شرایط خاصی دایر است، با این حال توصیه می‌شود توجه به موضوع نماز و آموزش آن همچنان در فضای مجازی ادامه داشته باشد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: ۸۰ هزار نفر برای شرکت در مسابقه نهج‌البلاغه در پایگاه اینترنتی مربوطه ثبت‌نام و در مسابقه قرآن و عترت نیز افزون بر ۳۰۰ هزار دانش آموز متوسطه شرکت کردند که نشان از علاقه‌مندی این افراد به دین، قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه‌ برگزاری یادواره شهدا همچنان در دستور کار است، تصریح کرد: سال گذشته در اصفهان یک‌هزار و ۳۰۰ یادواره شهدا با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و امسال نیز ۲ هزار یادواره در استان برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره علوی به طور تخصصیتر اجرا می‌شود، افزود: تاکنون ۲۸ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده که از همه مدیران و معلمان تقدیر به عمل می‌آید.

شهرستان ‌اردستان با جمعیتی افزون بر ۴۲ هزار نفر، بیش از ۴۲۰۰ هزار دانش آموز و ۶۳ واحد آموزشی در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس ستاد اقامه نماز کشور اردستان  جشنواره نماز و نیایش 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ستاد اقامه نماز کشور اردستان مدارس ستاد اقامه نماز کشور اردستان جشنواره نماز و نیایش اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبودهای آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم.

وی گفت: برای پوشش دادن خلاءهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محورهای اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است.

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

کد خبر 6081337

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند