Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:20:31 GMT

تخلیه ساختمان دیوان عالی آمریکا از بمبگذاری

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۹۵۷

تخلیه ساختمان دیوان عالی آمریکا از بمبگذاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران از تهدید به بمبگذاری در ساختمان دیوان عالی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور خبر دادند.

شبکه خبری «ان بی سی» گزارش داد که ساختمان دیوان عالی آمریکا از بیم تهدید به بمبگذاری تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار شبکه خبری «سی ان ان» نیز با گزارش تخلیه این مکان از بیم بمبگذاری گفت که نیروهای بیشتری از گارد ملی آمریکا در ساختمان دیوان عالی ایالات متحده حضور یافته‌اند.

این حادثه در حالی رخ داده که مراسم تحلیف جو بایدن در شرف برگزاری است و نیروهای گارد ملی و امنیتی شهر واشنگتن را به‌شکل یک پادگان درآورده‌اند.

چندی قبل نیز در جریان برگزاری تظاهرات مقابل کنگره آمریکا  در نزدیکی دفاتر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بمب‌گذاری شده بود. سرپرست داستانی واشنگتن گفت که در جریان تظاهرات طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برابر کنگره، بمب‌های لوله‌ای در نزدیک دفتر حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن کار گذاشته شده بود. بر اساس گفته این مقام آمریکایی، ‌بمب‌های کار گذاشته شده چاشنی‌های انفجاری و تایمر داشتند.

وی گفت کسانی که اقدام به کار گذاشتن بمب در واشنگتن و در نزدیکی دفتر دو حزب اصلی آمریکا کرده‌اند، دستگیر و مجازات خواهند شد.

هفدهم دی‌ماه، بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی مقابل کنگره برگزار کنند. حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. این افتضاح تاریخی پنج کشته و شماری مجروح برجای گذاشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا مراسم تحلیف رسانه ها رئیس جمهور آمریکا بمبگذاری دیوان عالی آمریکا ساختمان دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به  نقل از ایندیپندنت، در پی بارش شدید باران در شهر‌های جنوبی چین، ساکنان این شهر‌ها محل زندگی خود را تخلیه کردند.
بارش شدید باران که از روز جمعه نوزدهم آوریل آغاز شد، منجر به جاری شدن سیل در شهر‌های مختلف جنوب چین شد.
در شهر شائوگوان، استان گوانگدونگ در جنوب چین، بارندگی شدید در آخر هفته، موجب جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی شد و بزرگراه‌ها را مسدود و ترافیک را مختل کرده است.
تصاویر رسانه دولتی چین نشان می‌دهد که امدادگران برای خروج ساکنان مناطق، با قایق مستقر شدند.
مناطق کم ارتفاع کینگویان و جائوکینگ، همچنین در استان گوانگدونگ، با بارش باران مواجه شدند. هنوز تلفات جانی این حادثه گزارش نشده است.
پیش بینی می‌شود بارندگی در برخی مناطق تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان
  • تصویب کمک جدید به اوکراین و اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ورود ۱۰۶ هزار پرونده به دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲