Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز نخستین روز بازگشایی مدارس بود و دانش‌ آموزان البته به صورت محدود به کلاس‌های درس آمدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امروز ( چهارشنبه اول بهمن) سرانجام پس از اختلاف نظرهایی که طی روزهای گذشته بین مسئولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بر سر بازگشایی مدارس وجود داشت، دانش آموزان به مدرسه آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در مدارس شامل حال تمام دانش آموزان نبود، کلاس اولی‌ها و دومی‌ها، دانش آموزان هنرستانی و مدارس با کمتر از 50 نفر امروز به کلاس‌های درس آمدند البته به صورت کاملا اختیاری.

اما پس از ماه‌ها تعطیلی، در نخستین روز بازگشایی مدارس چه خبر بود؟امروز دغدغه‌هایی از سوی معلمان و خانواده‌ها مطرح می‌شد که تا با امروز کمتر برای شنیدن آنها وقت گذاشتیم.  خانواده‌ها در کنار دغدغه‌های سلامت فرزندشان درباره آموزش حضوری حرف‌هایی دارند همانند مادری که دو فرزند دانش آموزش با یک موبایل آموزش می‌بینند و به لحاظ سطح سواد هم نمی‌تواند از آنها حمایت آموزشی داشته باشد و حالا دل نگران وضعیت تحصیلی فرزندانش است.

  معلمان هم از دغدغه‌های یادگیری کلاس اولی‌ها در آموزش مجازی و دشواری‌هایی که در مسیر آموزش حضوری و مجازی به صورت همزمان و در کنار یکدیگر دارند، سخن می‌گویند.

 و دست آخر باید  به این پرسش پاسخ داد که آیا می‌توان با یک نسخه واحد با تمام مدارس و دانش‌ آموزان رفتار کرد یا بنا به شرایط مناطق، مدارس و حتی دانش آموزان باید راهکارهای مختلفی را در پیش گرفت.

البته معلمان گلایه دارند که طبق بخشنامه جدید آموزش و پرورش، آنها باید به مدرسه آمده و در شرایطی که دانش آموزان هم در مدرسه نیستند، آموزش مجازی را پیگیری کنند و مشخص نیست در شرایطی که کشور با کمبود گاز و برق مواجه است، این الزام به حضور در مدارس چه ضرورتی دارد؟

در فیلم زیر روایتی از حضور دانش آموزان کلاس اول و دوم دبستان احمدی روشن منطقه 19 در نخستین روز بازگشایی مدارس، دلنگرانی خانواده‌ها و دغدغه‌های معلمان را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

گزارش/ معلمان از ضروت بازگشایی مدارس و آموزش حضوری می‌گویند

ژاپن| افزایش 49درصدی خودکشی بین کودکان پس از تعطیلی مدارسحضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان دانش آموزان مدارس دولتی معلمان دانش آموزان مدارس دولتی بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد