Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@09:05:59 GMT

سرقت ۴۰ میلیونی در کمتر از یک دقیقه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۹۲۷۲

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که کمتر از یک دقیقه ۴۰۰ میلیون ریال از اموال مال باخته را سرقت کرده بود.

به گزارش میزان،‌ سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا تهران، پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل و تیمی از مهندسان فتا بررسی پرونده را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: شاکی در خصوص چگونگی سرقت اظهار کرد، برای انجام عملیات بانکی در یکی از موتور‌های جستجوگر اینترنت، بانک خود را جستجو کردم و به اولین سایتی که مشاهده کردم وارد شده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی ام، متوجه برداشت غیرمجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.

رییس پلیس فتا ابراز داشت: کارآگاهان واکاوی زوایای پنهان پرونده را آغاز شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق یا سارقین با ایجاد یک سایت جعلی شبیه به اینترنت بانک مبلغی را از حساب بانکی مال باخته به صورت اینترنتی برداشت کرده اند.

گودرزی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم در فضای مجازی شناسایی و هویت او برای پلیس روشن شد و پس از تشریفات قضایی بلافاصله در یکی از محله‌های جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول از بازگرداندن مبلغ به حساب بانکی شاکی خبرداد و افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده توسط پلیس چاره‌ای جز اعتراف به بزه انتسابی نداشته و اقدامات مجرمانه خود را تشریح کرد.

سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: همانطور که بار‌ها توسط پلیس فتا در خصوص انجام عملیات بانکی در بستر اینترنت هشدار داده شده است مجددا تاکید می‌گردد جهت ورود به اینترنت بانک خود به نتایج سرچ در موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنند و حتما آدرس مشاهده شده را با آدرس اصلی بانک که از منابع معتبر اخذ می‌کنند تطبیق دهند، همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن سرقت میلیونی مال باخته آلودگی هوا غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن حساب بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳ ، سال توسعه خدمات بانکی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مهدی سیف علی شاهی عضو هیات مدیره بانک در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ آورده است :
سال ۱۴۰۲ با تمامی فراز و نشیب هایش ، با تمام رویدادهای خوب و بدش به پایان رسید. در این سال بانک کارآفرین با تمرکز بر ایجاد تغییر در زیر ساخت های خود مهم ترین تغییر را در جهت احیا و توسعه فعالیت ها و خدماتش برای سال های بعد ایجاد کرد.
خوشبختانه بانک کارآفرین در صنعت بانکداری کشور بعنوان بانکی چابک، هوشمند و دقیق شناخته شده است. موفقیت‌های که به‌سادگی به دست نیامده و باهمت و تلاش همه همکاران طی این سال‌ها محقق شده است و قطعا با تغییرات انجام شده در زیر ساخت های بانکی در سال ۱۴۰۳ شاهد تغییرات ملموس تر در تنوع محصولات و ارایه خدمات به مشتریان خواهیم بود.
در سال گذشته بانک کارآفرین با همت همه همکاران و حمایتهای سهامداران و اعتماد مشتریان محترم به مسیر رو به پیشرفت خود ادامه داد، بر آن هستیم تا در سال ۱۴۰۳ با معرفی محصولات جدید، تسریع در ارائه خدمات و کسب رضایت مشتریان بتوانیم پاسخ شایسته ای به اعتماد سهامداران و مشتریان بدهیم.
در این سال قطعا شاهد افزایش سرعت دهی خدمات بانکی متناسب با تغییرات انجام شده در بخش زیر ساخت های IT بانک خواهیم بود و این نوید دهنده روزهای بهتر و کسب سهم از بازار بیشتر برای بانک کارآفرین است.

دیگر خبرها

  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • فلسطین و برد روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • دستگیری سارق منزل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد
  • فیشینگ کار حرفه‌ای در بهارستان به دام افتاد
  • سال ۱۴۰۳ ، سال توسعه خدمات بانکی