Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی گفت :۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

سعید نمکی، روز چهارشنبه در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما گفت: مراحل بالینی واکسن بنیاد برکت و مؤسسه رازی نیز در حال دنبال شدن است. در مورد واکسن مشترک با کوبا نیز پیش بینی می‌کنیم اواسط بهار به مرحله تولید برسد.

وی در ارتباط با خرید واکسن نیز اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا قبل از ۲۲ بهمن کار واکسیناسیون گروه‌های در اولویت را آغاز کنیم.

نمکی افزود: اما تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی عارضه ترین واکسن را تهیه نکنیم، کار واکسیناسیون را آغاز نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در ایران از ۵۷ هزار نفر گذشت

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در ایران/ آغاز واکسیناسیون کرونا قبل از ۲۲ بهمن

جهانپور: از کواکس ۱۶ میلیون دوز واکسن خریداری کرده‌ایم/ اولین کشور خاتمه دهنده واکسیناسیون خواهیم بود

***

تشدید جدال دولت و مجلس

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در لایحه بودجه جای ادبیات غیرکارشناسی و اتهامات نیست، تصریح کرد: من ۲۷ سال است که در بودجه هستم و برای اولین بار امسال من ادبیاتی را می‌بینم که ناپسند است.

وی گفت: ۲۰ سال نماینده مجلس بودم. ۷ سال گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم هم ما به مجالس گذشته لایحه دادیم اما این تجربه ما امسال با همیشه متفاوت است!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم از ما همکاری می‌خواهند، خطاب به نمایندگان مجلس، افزود: ما هر دو نماینده مردم هستیم. من نماینده و وکیل مردم هستم. شما هم وکیل مردم هستید. من رای مردم را دارم شما هم رای مردم را دارید باید با هم همکاری کنیم و در کنار هم باشیم.

روحانی تصریح کرد: جای ادبیات سیاسی در بودجه نیست،  بودجه جای اعداد و ارقام و محاسبه و قانونگذاری برنامه سال آینده و حساب و کتاب است. جای شعار نیست که من شعار بدهم یا آنها شعار بدهند چه فایده دارد.

وی با تاکید براینکه من بلدم همه شعارها را جواب بدهم ولی مردم اینها را از من نمی‌خواهند که آنها شعار بدهند و من جواب بدهم، گفت: مردم بودجه خوب و زندگی بهتر و معیشت می‌خواهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بودجه برای نفت دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه گذاشتیم و خواستیم اعلام کنیم فشار حداکثری و تحریم شکست خورد، اظهار داشت: اما برخی توجه نکردند معنی آن چیست گفتند آیا می‌توانید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را بفروشید.

وی با بیان اینکه هر کسی چهار عمل اصلی را بلد باشد و کلاس دوم دبستان باشد می‌تواند محاسبه کند که شما چه کردید، گفت:  ما نفت را بر مبنای ۱۱ هزار و  ۵۰۰ حساب کردیم شما قیمت دلار را ۱۷,۵۰۰ تومان حساب کردید اینکه خیلی ساده است آدم ارزش پول ملی را کم کند.

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حقوق نجومی در بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: به آن بندی که اشاره می‌کنند در بودجه امسال هم بوده است. متاسفانه امسال شاهد آن هستیم که به جای نگاه حرفه‌ای به بودجه، این لایحه بیشتر تبدیل به تبلیغات و ابزاری برای حمله و زدن دولت شده است. برخی از این‌ها بودجه را به ابزاری برای تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: من خواهش می کنم دخالت ها در بورس کم شود. ما به عنوان دولت اعتقاد داریم که ما نقش حمایتی باید داشته باشیم و تصمیم گیری را برعهده شورای عالی بورس بگذاریم. از مجلس هم می خواهیم انقدر دخالت در بورس نکنند. شاهد بودید که جلسه می‌گذارن د و مصاحبه می‌کنند و به محض اینکه بورس مثبت می‌شود می گویند دولت نتوانست و ما مشکل بورس را حل کردیم. بعد که بورس منفی می‌شود می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم. خب شما دخالت نکنید. مجلس ماموریت خودش را دارد.

واعظی گفت: وقتی سفرهای استانی می‌روند جای دولت تصمیم‌گیری می‌کنند و در داخل مجلس هم کسانی که می‌خواهند کار اجرایی کنند، خب اشتباهی به مجلس رفته‌اند. اگر ما کمتر صحبت می‌کنیم برای این است که نمی خواهیم اختلاف ایجاد شود. ما هم می‌توانیم از ادبیات سخیفی که برخی نمایندگان علیه دولت و وزرا بکار می برند، استفاده کنیم اما این را به مصلحت کشور نمی دانیم. خواهش می کنیم در توئیت کردن و مصاحبه کردن اخلاق اسلامی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید:

چشم‌بندی روحانی جلوی چشم ۸۰ میلیون ایرانی/ این ۸ سال در سوئیس زندگی می‌کردیم نه ایران!

واعظی: جای کار اجرایی در مجلس نیست/ مجلس در بورس دخالت نکند

روحانی: ترامپ مُرد اما برجام زنده و سر حال‌تر از دیروز است/ ساکنین جدید کاخ سفید لکه‌های سیاه دوران ترامپ را پاک کنند/ انتقاد تند از کمیسیون تلفیق

***

تکذیب مذاکره تخت‌روانچی با آمریکا

محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی میان آقای تخت‌روانچی و تیم آقای بایدن در نیویورک رخ داده است، اظهار کرد: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده است که آقای تخت‌روانچی در سه هفته گذشته ایران بوده است و تازه دوشنبه به نیویورک برگشته است و کسانی که به آمریکا برمی‌گردند یک هفته در قرنطینه هستند. بنابراین بسیار بی‌حساب صحبت کرده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مورد مسائل منطقه‌ای و موشکی از ابتدا توافق کردیم که این موضوعات در برجام نبوده و نخواهد بود، گفت: به همین دلیل پذیرفتیم که محدودیت‌های تسلیحاتی تا پنج سال و محدودیت‌های موشکی تا هشت سال ادامه پیدا کند. این در قطعنامه وارد شد زیرا ما حاضر نشدیم راجع به آن صحبت کنیم بنابراین ما هزینه صحبت‌نکردن را پرداختیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا برای احیای برجام مذاکراتی خواهد شد؟، گفت: نیازی به مذاکره نیست. آنچه اتفاق افتاده این است که دولت آمریکا قانون و تعهدات خود را شکسته است. هیچکس نمی‌تواند برای اینکه تعهدات خودش را اجرا کند مذاکره ای انجام دهد. اجرای تعهدات موضوع مذاکره نیست.

بیشتر بخوانید:

پاسخ ظریف به ادعای دیدار روانچی با تیم بایدن/ مشکل منطقه‌ از ایران نیست، بلکه از اروپا و آمریکا است

***

واکنش  دولت به حمایت از کاندیداتوری لاریجانی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با مهر ضمن تکذیب اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تصمیم حزب اعتدال و توسعه برای حمایت از علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار داشت: اصلاً حزب اعتدال و توسعه هنوز هیچ بحثی [درباره انتخابات] نکرده است.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برخی کنش‌های انتخاباتی در میان دولتمردان تدبیر و امید، تاکید کرد: ما [هنوز] هیچ بحثی، مخصوصاً راجع به انتخابات آینده نکردیم.

مهر نوشت: شنیده‌های ما حاکی از آن است که سناریوی دولت با همراهی جریان اصلاحات برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ایجاد دوگانه «ظریف – لاریجانی» است؛ این سناریو از مدت‌ها قبل از سوی علی لاریجانی با جریان موسوم به اعتدال و توسعه که اکنون سکان اداره کشور را در قوه مجریه در دست دارند، طرح ریزی و برنامه ریزی شده و البته بعد از پیروزی جوبایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا این سناریو از دیگر سناریوهای جریان اصلاحات و دولتی‌ها قوت بیشتری گرفت.

بیشتر بخوانید:

دوگانه «لاریجانی - ظریف» برای انتخابات ۱۴۰۰

***

دلایل احضار وزیر ارتباطات به دادسرا

تابناک نوشت: وزیری که پسوند «جوان» به نامش سنجاق شده، با احضار به دادسرا مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار التزام، آزاد گردید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعاتی پیش با احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه، در مورد اعلام جرمهای دادستان کل کشور علیه وی مورد بازجویی قرار گرفت و پس از استماع دفاعیات و سخنان وزیر، بازپرس پرونده دستور آزادی وی را با قرار التزام صادر کرد. قراری که مرجع قضایی در صورت وجود ادله کافی بر توجه اتهام و تفهیم آن، با درنظرگرفتن ملاحظاتی از جمله شخصیت متهم اقدام به صدور آن می‌کند.

در پی انتشار خبر احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: «پرونده قضایی آذری جهرمی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است که در متن تقطیع شده منتشره اغلب این موارد اتهامی حذف شده است.

برخی دیگر از عناوین اتهامی متعدد آذری جهرمی در پرونده قضایی تشکیل شده برای وی، نتیجه گزارش‌های نهادهای مردم نهاد، ضابطین و ارگان‌های مختلف بوده است که بر اساس نص صریح قانون به دلیل مقدماتی بودن تحقیقات و پرونده این دادسرا از اعلام جزییات ان معذور است.

ضمن رد برخی گمانه زنی‌ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی اعلام می‌شود طی دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی‌ای صادر نشده است.»

سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌آذری‌جهرمی امروز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و در مورد اعلام جرمهای دادستان کل کشور علیه او، توسط بازپرس پرونده بازجویی شده است. پس از استماع و اخذ پاسخ، بازپرس دستور آزادی وزیر ارتباطات با قرار التزام را صادر کرده و وی هم‌اکنون در محل کار حاضر است.»

بیشتر بخوانید:

ماجرای احضار آذری‌جهرمی به دادگاه چیست؟

آذری جهرمی به بازپرسی فراخوانده شد/ اعلام جرم دادستان قوه قضائیه علیه وزیر ارتباطات

***

جستجوی حقوق‌های نجومی در حیاط خلوت دولت/ حقوق‌ 29 میلیون‌ تومانی هر کارمند

فرهیختگان نوشت: با عملکرد غیرشفافی که شرکت‌های دولتی و به‌ویژه شرکت‌های حوزه نفت و گاز داشته‌اند، همواره این شائبه وجود داشته که این شرکت‌ها حقوق و دستمزدهای بسیار عجب و غریبی به کارکنان و مدیران خود پرداخت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از کل بودجه 1562هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی، حدود 704هزار و 653میلیارد تومان آن یا معادل بیش از 45درصد مربوط به مصارف شرکت‌های دولتی فعال در حوزه نفت و گاز کشور است. به‌عبارتی، در حدود نیمی از بودجه 382شرکت دولتی به 81شرکت نفت و گاز اختصاص دارد. با این حال آنچه در عمل رخ داده، این شرکت‌ها به‌واسطه نبود شفافیت به حیاط‌خلوت مدیران دولتی و تعداد زیادی استخدام‌های سفارشی تبدیل شده‌اند. برای نمونه 81شرکت دولتی فعال در حوزه نفت و گاز بیش از 95هزار کارمند دارند و 27هزار نفر از آنان فقط در بخش اداری شاغلند، یعنی به‌ازای هر شرکت فقط 332نفر کارمند اداری (نه کارمند یا کارگر بخش توزیع و تولید) وجود دارد. 

براساس آنچه دیوان محاسبات کشور از بودجه شرکت‌های دولتی منتشر کرده، سرانه حقوق و مزایای ماهانه کارکنان شرکت‌های نفت و گاز در لایحه بودجه به‌طور میانگین به حدود 28 میلیون و 957 هزار تومان می‌رسد. همچنین در برخی شرکت‌ها همچون شرکت پالایش گاز فجر، شرکت گاز سیستان‌وبلوچستان، شرکت پالایش گاز پارسیان، شرکت گاز قزوین، شرکت پالایش گاز ایلام، مجتمع گاز پارس‌جنوبی، ملی مهندسی ساختمان نفت ایران، نفت و گاز پارس و شرکت ملی گاز ایران این رقم به‌ازای هر کارمند هر ماه بین 29 تا 48 میلیون تومان است.

***

جزئیات طرح تقسیم‌کار بین رئیسی، قالیباف و جلیلی

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مجلس دوره دهم درباره سناریوی اصولگرایان برای انتخابات 1400 به نامه نیوز گفت: طرح ها و دیدگاه هایی وجود دارد که هر کدام از این آقایان در جریان اصولگرا سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شورای شهر و مدیریت شهری تهران ایفاگر چه نقشی باشند.

وی افزود: یک طرح آن است که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بماند، آقای دکتر جلیلی برای انتخابات میان دوره ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس کاندیدا و وارد پارلمان شود و ریاست قوه مقننه را به عهده بگیرد. آقای قالیباف هم کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری شود و ریاست قوه مجریه را در اختیار بگیرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران توضیح داد: البته طرح یادشده در سطح کلان مطرح است و هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است. در واقع محاوراتی است که بین آقایان بوده و مورد صبحت قرار گرفته است.

***

فعال سیاسی اصلاح طلب: حضور سید حسن خمینی در انتخابات معادلات را به‌هم می‌زند

فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با شرق گفت: یک جریان افراطی در کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا تمام نهادهای انتخاباتی را به هر قیمتی در اختیار بگیرند و برای رسیدن به این هدف نیز اگر لازم باشد فضایی را به وجود می‌آورند تا مردم کمتر شرکت کنند و یک‌دستی لازم به وجود آید؛ بنابراین این جریان هر ترفندی را که لازم باشد، به کار می‌بندد تا به این هدف برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بنابراین حضور سیدحسن خمینی در انتخابات می‌تواند تمام معادلات جریان افراطی را برهم بزند...

عرب‌سرخی بیان کرد: به‌هرحال یک سوی گرم‌شدن تنور انتخابات منوط به حضور چهره‌هایی است که می‌توانند به این روند کمک کنند. وقتی همه چهره‌های شاخص یک جریان رد‌صلاحیت می‌شوند، چهره‌های درجه دوم در این زمینه توانمندی کمتری دارند. بنابراین حضور چهره‌هایی مانند سیدحسن خمینی به دلیل اینکه دارای پایگاه اجتماعی و ریشه و سابقه مشخصی هستند، برای بسیاری مردم ملاک قرار می‌گیرد و می‌تواند مؤثر باشد. شکی نیست که ایشان می‌تواند به افزایش مشارکت انتخابات کمک کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: نباید تردید کرد که سیدحسن آقای خمینی می‌تواند چنین اثری در انتخابات آتی بگذارد؛ هرچند من هیچ اطلاعی از اینکه ایشان بنا دارد در انتخابات حضور پیدا کند، ندارم و این حرف‌ها به آن معنا نیست که ایشان حتما کاندیدا خواهد شد؛ اما نه‌فقط حضور ایشان، بلکه حضور هرکدام از بزرگانی که دارای موقعیت‌های جدی اجتماعی هستند، در‌صورتی‌که شورای نگهبان تصمیم به بسط مشارکت مردم بگیرد، مؤثر است.

***

قوه قضاییه باید بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری به پرونده روحانی ورود کند 

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: آقای روحانی همانطور که خودتان فرمودید، آمریکا کدخدا است و حال که آمریکا برای شما کدخدا است ما هم به لحاظ کدخدا بودن آمریکا برای شما، مثل آنها حتی اگر یک روز از رئیس جمهوری شان هم که شده ترامپ را استیضاح کردند، بد هم نیست که ما هم حتی اگر یک روز از ریاست جمهوری شما باقی مانده است، استیضاحتان کنیم، چرا که عملکرد شما مردم را از نظام، اسلام و روحانیت زده کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: اما قوه قضاییه باید بعد از ریاست جمهوری شما به دلایلی به پرونده های شما ورود کند از جمله اینکه شما در زمان انتخابات دور دوم خود و جهت تبلیغات، افترا و نشر اکاذیب به تصمیم نظام داشتید، شما با تطهیر منافقینی که 12 هزار نفر را در کشور ترور کرده اند و منافقینی این فاحشه های سیاسی زمانه که هر روز با یک دشمنی همراه هستند به فرموده مقام معظم رهبری جای شهید و جلاد را عوض کردید، لذا تصمیم نظام که توسط رهبر حکیم، عالم و فقیه عادل یعنی حضرت امام خمینی(ره) به شعار انتخاباتی در مقابل یک کاندید تقلیل دادید و این مصداق بارز افترا و نشر اکاذیب به نظام است که دادستان کل کشور باید تشکیل پرونده دهند.

وی ادامه داد: سه روز قبل از فتنه بنزینی رئیس قوه قضاییه رسما اشتباه بودن تصمیم شما را اعلام کرد اما شما به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی توجه نکردید و در این خصوص از شما هیچ توجیهی پذیرفته نیست و شما به لحاظ مسئول بودن باید پاسخگوی خون بیش از 300 نفر که در این جریان ریخته شد باشید. 

منبع: الف

کلیدواژه: فعال سیاسی اصلاح طلب شرکت های دولتی بیشتر بخوانید وزیر ارتباطات نماینده مجلس ریاست جمهوری شهر در وضعیت رئیس جمهور آذری جهرمی نفت و گاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن ملت ایران نیست، گفت: مسئولان می گویند ما این ارز را به رسمیت نمی شناسیم اما این در حالی است که همین موضوع بسیار مهم است چون در سفره مردم تأثیر مستقیم دارد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی گفته بود خدا را شکر که ما رئیس جمهور نشدیم وگرنه دلار به ۵ هزار تومان می رسید اما امروز شرایط به گونه ای است که رئیس جمهور نمی تواند چشم در چشم مردم سیستان و بلوچستان دوخته و از وضعیت اقتصادی دفاع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم از مجلس انتظار دارند حتی در روزهای پایانی کار خود، به موضوع معیشت توجه کند، خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه مهار نرخ ارز و تأمین سفره مردم توجه ویژه داشته باشد.

حوادث تروریستی کشور از تبعات حضور اتباع بیگانه غیرمجاز است

از سوی دیگر، محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و راور در مجلس، نیز در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای مقاومت از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، زاهدی و حاج‌رحیمی گفت: وظیفه می‌دانم از نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنم که جانانه سیلی محکمی به رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست زدند. به رژیم صهیونیستی و حامیان آن هم اخطار می‌دهم که در صورت تکرار خطایی دیگر، محکم‌تر، قاطعانه‌تر و در حجم وسیع‌تری پاسخ داده خواهد شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس یازدهم در ادامه گفت: بر خود لازم می‌دانم از پنج دوره اعتماد مردم شریف و نجیب کرمان و راور به اینجانب در سه دوره مجلس شورای اسلامی و دو دوره شورای اسلامی شهر کرمان تشکر کنم و این افتخاری برای اینجانب بوده که در تاریخ کرمان بی‌سابقه است.

زاهدی ادامه داد: حقیر در هر کجا و در هر لباس خدمتی که باشم، خود را مدیون خون شهدا، مردم عزیز کشور و به‌ویژه هم‌استانی‌ها و همشهری‌های گرانقدرم در شهرستان‌های کرمان و راور می‌دانم و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و اقتدار کشور و همچنین پیشرفت کرمان قوی فروگذار نخواهم کرد.

نماینده کرمان و راور در مجلس همچنین ضمن تبریک روز ارتش به ارتشیان غیور و دلاور و حافظ مرزوبوم کشور، از رشادت‌های آنان در عرصه‌های مختلف تشکر کرد.

زاهدی در ادامه و درخطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور عنوان کرد: در چند سال گذشته بارها و بارها به صورت حضوری یا مکاتبه یا تذکرات متعدد در صحن مجلس موضوع ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز را مطرح و خواهان سروسامان دادن به آن شده‌ام. هرچند که اقداماتی انجام شده است اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حوادث تروریستی در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان و فارس نشان از آن دارد که حضور آنان در کشور و استان کرمان تبعات بسیار ناگواری از حیث امنیت، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته است. امیدوارم که در این خصوص با سرعت و قاطعیت اقدام لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر اینکه چالش بزرگ دیگری که در کرمان با آن مواجهیم بحث کمبود شدید آب شرب است، اضافه کرد: در ۱۲ سال گذشته بارها و بارها فریاد «کرمان تشنه است!» را از تریبون مجلس سر داده‌ام. ضمن تقدیر از انجام پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان، یادآور می‌شوم کرمان هنوز تشنه است.

زاهدی ادامه داد: در مراسم کلنگ‌زنی و بازدید رئیس جمهوری از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان برای آب شرب، قول داده شد که قبل از تابستان سال جاری آب شرب به کرمان برسد؛ اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که این قول محقق نمی‌شود. از طرفی با توجه به وضع وخیم بارندگی در سال جاری در کرمان، بیم تهدیدات اجتماعی امنیتی می‌رود. امیدوارم دولت بتواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام دهد که وعده داده شده محقق شود.

وی بار دگر ضمن مخاطب قرار دادن رئیس جمهور، عنوان کرد: حضرتعالی در عمل و گفتار نشان دادید که پاکدستی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را دنبال می‌کنید. اخیراً در وزارت صمت اتفاقی افتاده است که حسب ظاهر خلاف این مشی جناب‌عالی است؛ خواهشمند است هیاتی را مأمور کنید که علت عزل مدیرعامل پاکدست، انقلابی، مدیر، مدبر، کارآمد و مبارزه با فساد شرکت ملی مس ایران را جویا شوند.

نماینده کرمان و راور در مجلس ادامه داد: جالب است بدانید چند روز قبل از عزل وی، حکم اولیه زندان و بازداشت برای برخی از افرادی که در زیرمجموعه‌های این شرکت سواستفاده‌های چندصد میلیاردی انجام داده بودند، صادر شده بود؛ حال این شبهه ایجاد شده که آیا جرم این مدیر مدبر و انقلابی مبارزه با فساد بوده است.

راهدی افزود: امیدوارم حضرت عالی هیاتی را مامور رسیدگی به این عزل نابه‌جا تعیین و نتیجه آن را به مردم اعلام کنید تا این شبهه برطرف شود که علت عزل مبارزه با فساد نبوده است. ضمن آنکه به مدیران جدید بایستی گفت اگر بخواهید سرپوشی روی آن بگذارید، ملت و مردم کرمان ساکت نخواهند نشست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895922

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!