Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وبگاه خبری - تحلیلی «دیفنس وان» در یادداشتی به قلم «رایان کاستلو» اذعان کرده که سیاست‌های «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا از جمله سیاست «فشار حداکثری» وی در قبال ایران شکست خورده است.

در ابتدای این یادداشت به پیام‌های توئیتری اخیر «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که ظاهراً برای خداحافظی و تمجید از سیاست‌های دولت ترامپ در چهار سال گذشته انتشار یافته‌اند اشاره شده و این پیام‌ها را در جهت منحرف کردن افکار عمومی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در یکی از پیام‌های اخیر خود در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ نوشته بود: «ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.» وی همچنین در پیام‌های دیگر خود به تمجید از سیاست‌های دولت ترامپ پرداخت و سیاست فشار حداکثری در قبال ایران را کار‌آمد توصیف کرده بود.

نویسنده یادداشت با اشاره به اظهارات پامپئو در این خصوص نوشت، حقایق اجازه نمی‌دهند که وی بر «شرمندگی ناشی از چهار سال شکست» سر‌پوش بگذارد.

در ادامه، نویسنده پیشنهاد داده که درباره اظهارات پامپئو، جهانیان به واقعیت‌ها نظری بیندازند. وی نوشت: تقریباً با هر معیاری، خروج از توافق هسته‌ای برجام به نفع آمریکا نبوده است.

رایان کاستلو در یادداشت خود به ادعای مقام‌های آمریکایی در این خصوص که ایران برجام را نقض کرده پاسخ داد و نوشت: «از روز اجرای این توافق در ژانویه ۲۰۱۶ تا یک سال بعد از خروج ترامپ از آن یعنی ماه مه ۲۰۱۹، ایران از تعهدات هسته‌ای خود تبعیت کرده است و این موضوع را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تأیید کرده است. غنی‌سازی اورانیوم به نیرو‌گاه هسته‌ای نطنز محدود شده بود، ذخیره‌سازی اورانیوم نیز محدود به اورانیوم با درصد غنی پایین بود.»

در ادامه آمده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به برنامه‌های هسته‌ای ایران دسترسی گسترده‌ای داشته و به طور بی‌درنگ پیشرفت آن را رصد می‌کند و هر ساله ذیل پروتکل الحاقی، بازرسی‌های جامعی به منظور تأیید اطلاعات و بررسی مسائل حل نشده انجام می‌دهد.

نویسنده یادداشت در ادامه نوشته ایران در واکنش به نقض توافق برجام توسط دولت ترامپ، تبعیت خود را از محدودیت‌های مختلف ذیل این توافق متوقف کرد.

وی نوشت رویکرد ترامپ در مورد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، یک شکست عظیم بود، اما آسیب ناشی از آن به همین جا ختم نمی‌شود. مقامات دولت اوباما روشن ساختند که برجام فقط یک توافق هسته‌ای است و هدف آن حل بسیاری از اختلافات باقی مانده میان ایران، آمریکا و بازیگران مختلف منطقه‌ای نیست.

در ادامه نویسنده با اشاره به اینکه مقام‌های دولت اوباما روشن ساخته بودند که برجام صرفاً یک توافق هسته‌ای و مسائل دیگر را پوشش نمی‌دهد، نوشت: «به‌رغم یک روایت نادرست مبنی بر اینکه این توافق منجر به توسعه‌طلبی شد، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران با وجود لغو تحریم‌ها تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.»

نویسنده نوشته در حالی که ایران از دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه حمایت کرد و به تدریج حمایت خود از حوثی‌ها (انصار‌الله) یمن عمیق کرد با ائتلاف آمریکایی هم همکاری کرد تا داعش را در عراق از بین ببرد.

در این یادداشت همچنین آمده است که ایران با وجود رهایی از تحریم‌های اقتصادی، برای ماجراجویی‌های نظامی در خارج از کشور هزینه صرف نکرد، بلکه بر شهروندان و زیر‌ساخت‌های داخلی خود هزینه کرد.

نویسنده این یادداشت در پایان به تنش‌هایی که میان آمریکا و ایران در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به وجود آمد از جمله ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد و نوشت: آمریکا باید در توانایی خود در دستکاری سیاست سایر کشور‌ها معتدل باشد.‌

نویسنده همچنین از جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا خواست از رویکرد‌های ترامپ فاصله بگیرد و وضعیت کشور را به حالت عادی گذشته بازگرداند. وی نوشت این امر مستلزم اقدام سریع آمریکا برای تبعیت از برجام و سپس دنبال کردن مذاکرات بعد از آن است.

پربیننده ترین فوری/ دبیر کل حزب الله لبنان ترور شد؟ اشک‌های بایدن قبل از مراسم تحلیف! +فیلم ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود چه گفت؟ حمله هوایی به مقرهای ارتش عراق در جرف النصر واکنش ظریف به ادعای دیدار روانچی با تیم بایدن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن هسته ای پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ناامنی روانی جامعه صهیونیستی از ترس حمله ایران/ نمی‌توان جنایات صهیونیست‌ها را نادیده گرفت
  • هاآرتص: اسرائیل شکست سختی خورده است